AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A BMW tovább nyomul, a Ford kivár az elektromos autók gyártásával

A német BMW Kínában tárgyal a Mini autók elektromos változatának gyártásáról, a Ford viszont bejelentette: csak 2023 után száll be erre a piacra Németországban.

 

Jönnek az elektromos Minik

 

A BMW csoport tárgyalásokat folytat Kína legnagyobb városi terepjárókat gyártó vállalatával a Mini autók elektromos változatáról. A német vállalat szándéknyilatkozatban jelezte együttműködési szándékát a Great Wall Motors céggel, és mielőbb tető alá akarja hozni az ügyletet. Nem véletlen a BMW sietsége: Kína szigorú kvótát vezet be az „új energia járművek” (New Energy Vehicle, NEV) terén. A gyártóknak 2019-től eladásaiknak legalább tíz százalékát NEV modellekkel kell teljesíteniük, az arány pedig évről évre emelkedik majd. A NEV modellek értékesítésének a kínai piacon 2020-ra el kell érnie a kétmilliót. Kínában tavaly 468 ezer teljesen elektromos autót értékesítettek, ami 82 százalékos növekedés 2016-hoz képest. Az ázsiai ország a BMW vezető piaca, ahol tavaly közel 560 ezer autót adott el. Ez több mint a második és a harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban és Németországban együttesen értékesített mennyiség. A BMW tavaly 35 ezer Minit adott el Kínában. Ezzel együtt a BMW jelezte, hogy globálisan 2020-ig biztosan nem tér át az elektromos autók tömeges gyártására.

A BMW mini legújabb modellje

Egyelőre a Fiestában hisz a Ford

 

A Ford Motor viszont csak 2023 után kezdene elektromos autók gyártásába a kölni gyárában. Az ilyen típusú modellek gyártása csak aztán kezdődhet meg, hogy az üzemben leállítják a Fiesta gyártását. Az átálláshoz az amerikai cég szerint az kell, hogy jelentősebben bővüljön a kereslet az elektromos autók iránt, mert szerintük az évi 30-40 ezres darabszám mellett még nem lehet azt állítani, hogy az elektromos autógyártás jó üzlet. A kölni gyár átállítása elektromos autógyártásra mintegy 15 hónapot venne igénybe.