AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Autózás hidrogénnel

Az egyik legnagyobb véleménymegosztó üzemanyag a hidrogén. A mellette érvelők a tisztaságra hivatkoznak, amit még azzal is bizonyítanak, hogy akár a kipufogóból kijövő vizet is megisszák.

 

Környezetbarát, holott nem található meg tisztán a természetben

 

A pártolók a jövő üzemanyagát látják benne, a legfontosabb energiahordozót; eközben az ellenzők szerint a hidrogén előállításához használt energiát egyből az elektromos járművekbe is tölthetnék. Ugyanis tudnunk kell, hogy a hidrogén előállításához áram is szükséges. Ezt követően a hidrogénből pont az elektrolízis fordított módszerével nyernek áramot és vizet, majd az árammal táplálják a kocsit hajtó motort. Emiatt mondják azt sokan, hogy nincs előnye az elektromos autóhoz képest. Ám ha a jármű teljes élettartamára tekintve nézzük a kibocsátást és a költségeket, akkor a hidrogén meghajtású autó már most kifizetődőbb lehet, mint az elektromos. Ami még inkább mellette szól az, hogy a hidrogén kiváló hatékonyságú energiatároló, és az áramtermelés mértéke egyenletes.

 

Toyota Mirai

Az árakról

 

Ha egy Toyota Mirai példáját vesszük, akkor ez 5 kilogrammnyi hidrogénnel 550 kilométeres távot tud megtenni, és 1 kg ára 9,5 euró. Az aktuális árfolyammal számolva ez max. kb. 15 000 forintos tankolást, 2800 forintos 100 kilométerenkénti költséget jelent. Összehasonlításképp a 412 forintos gázolaj árával számolva ez 6,7 literes fogyasztás 100 kilométeren. Miközben a Mirai méretéhez képest is jól gyorsul, és 178 km/h a végsebessége, az ára még elég borsos. A közeljövőben azonban jó eséllyel csökkeni fog. A Toyota 2020-ra már 30 000 üzemanyagcellás jármű értékesítésével tervez, épp ezért már most új high-tech gyárat alapít a celláknak.