Lada
Lada alkatrészek százezrei lapulhatnak a magyar garázsokban, kamrákban és fészerekben, mivel ez volt az egyik legelterjedtebb autómárka a rendszerváltás előtt a Lajtától keletre.
A Lada alkatrészek olasz eredetűek
A fénykorában évi félmilliós darabszámban gyártott modellek őse az olasz Fiat 124-es volt. Ezt vette át a szovjet-orosz Avto VAZ autógyár, és a hazai piacon Zsiguli néven forgalmazta. A Lada alkatrészek gyártása egy szovjet-olasz megállapodás alapján épített autógyárban 1970-ben indult be. Maga a gépkocsi is olasz fejlesztés volt, amit olasz mérnökök végeztek el a Fiat 124-es modelljére alapozva. Számos változatát gyártották, és volt egy terepjáró kiadása, amit Nivának hívtak, és amelyhez az autóalkatrész kínálatot a már mintegy 70 ezer munkást foglalkoztató orosz gyáróriásban gyártották.
A Renault-Nissan irányítása alatt
A Lada alkatrészek, a márka gyártásának jövője azon múlott, hogy sikerül-e bekapcsolódnia a nemzetközi vérkeringésbe, amit csak egy világmárkával kialakított együttműködés, sokkal inkább a márka eladása biztosíthatta. Erre hosszú huzavona és részleges külföldi tulajdonba adást követően csak 2014-ben került sor, amikor a Lada a Reneault-Nissan Alliance 67,1 százalékos tulajdonába került. A világ 4. legnagyobb autógyártó egyesülésének köszönhetően a Márkának immár biztos jövője van, és a Lada alkatrészek nagy valószínűséggel soha nem tűnnek el a kereskedők polcairól.