AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Szerviznek sem könnyű

"Ipari hulladék" mutat Csaba az autóra, amelynek motorházteteje éppen nyitva, és amelyben könyökig matatnak Karcsival, a másik szerelővel.

Használt autóban nincs rosszabb vétel, mint egy hétéves, ötvenezret futott kis teljesítményű „ékszerdoboz”, amelyben legfeljebb kétszer cseréltek olajat meg szűrőket.

Csaba amolyan tulajféle is a javítóműhelyben, ahol néha megfordulok, mert olajat rendszeresen kell cserélni, még ha a városi kisautóval 6-7 ezer kilométert sem megyek évente. Szeretek beszélgetni a szakemberekkel. Már ha éppen nincsenek nagyon elfoglalva, sokszor egy-egy elejtett mondatból többet tanul az ember az autóról, mintha háromszor végigolvasná az útmutatót. A fogásokról, az alkatrészekről, arról, hogy mire kell odafigyelni, honnan vehető észre, ha ezzel vagy azzal baj van.Tudom, hogy a szerelők tapintatos emberek, mint a  (jó) pincérek, taxisok, fodrászok, az egyik kuncsaft előtt nem szidják a másikat, a másikét. A „hulladékról” is kiderült, hogy az bizony Csabáé már, nem is ez az érdekes, hanem az, ahogyan hozzákerült. Rendes kis Opel volt ez nem is olyan régen, aztán kapott egy kis húzást, koccant is, elkámpicsorodott a mosolya valamelyest. Hozták hát rendbe tenni, kijavítani, fényezni.

Mit csinál először a műhely? Oszt, szoroz, árajánlatot ad, anyagköltséget, munkadíjat feltüntetve. Aztán ha ezt elfogadta a tulaj, kezdenek hozzá a munkához. Még a lökhárító műanyagját is tudják hegeszteni, a legtöbb elem kikalapálható szépen, akkor már a kevés glett és alapozó is csodát tesz, lett is az autó olyan, hogy csak úgy csillogott-villogott.

Hanem közben kiderült, hogy csöpög az olaj, hogy a vezérműszíjon már ott vannak az apró repedések, a fékbetétek csontig koptak, elöl a tárcsákat sem ártana cserélni. Nyomás alatt a hűtő is sziszeg, a gyertyák is túl vannak a kihordási időn, a futóművet is be kellene állítani, de lassan a gumik cseréje is időszerűvé válik. Szóval mint egy százezer felé járó, igencsak „alulszervizelt”, de jóval a tízen inneni korú autó. 

Két hónap múlva vizsga, azon nem megy át, ha nem varázsolnak valamit. Csakhogy már az eddigiek is pénzbe kerültek, nem is olyan kevésbe: egy lökhárító, három karosszériaelem, akkor már körbefújva az egész gép. Pénz meg valahogy nem akadt. 

 

Róka fogta csuka, csuka fogta róka. 

A helyet is foglalta, a műszaki is lejárt, nem volt más kiút, Csaba kénytelen volt megvenni maradékárban. Most próbálja lábra állítani. A saját kocsiját könnyebben eladhatja, mint ezt. Most már értem, miért „rongyos” olykor a suszter cipője, miért jár az autószerelő gyakran rosszabb kocsival. 

Lacitól meg másik sztorit hallottam. Szerződéses műhelyként bevállaltak egy biztosítós munkát. A másik, a vétkes fél egy taxis volt. Amikor ment volna a pénzért, közölték, a taxis közben meggondolta, visszavonta az elismerő nyilatkozatot, a szakértés meg a vizsgálat kihozta, hogy ellentmondás van az elmondottakban, nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy ki volt a vétkes fél, mindenki viseli a maga kárát. De nem viselte. Maradt volna a pereskedés, Laci benyelte a kétszáz rugót. Egy nagyon szűk, belső körön kívülről azóta csak készpénzért vállal munkát, ezzel viszont szűkíti a saját piacát. 

Még öreg Mercit, koros, de még potens Volkswagent is láttam már szervizben beragadva. Legalizálni nem lehet őket, a pereskedés, a felelős őrzés költségeinek megtéríttetése előbb kerül pénzbe, és utána sem hoz semmi hasznot. Ha nincs pénz, akkor általában nagyon nincsen.

 

Autóalkatrészek és autós termékek. Kiválló minőség alacsony árak!