AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Niva a hóban

Nagyon ismerte a Ladákat Péter. Még egy Lada Klubot is alapított barátaival. Volt alatta minden.

Amikor elakad a Niva a hóban

lada niva dzsip a hobanAz őstípus, az 1200-as egyes modell, az 1300-as ezzel a régi, később meg az új, keményebb élű, szögletesebb karosszériával, és az ezerötös meg az ezerhatos az egyforma kasztnival, és persze a hangsúlyos krómozott hűtőrácsos újabb fajta 1500-as is. Csak Niva, az nem került a kezei közé sehogyan sem. Pedig szerette volna. Leginkább Tomi, a fia, aki megbámult minden ilyen autót, és hosszasan, lelkesedéssel tudott beszélni, pontosabban kérdezni, leginkább a Niva dzsipről. Péter türelmes volt, a témát is férfiasnak találta, ezért szívesen magyarázott. Nem félt attól, hogy úgy jár, mint a lányával, aki egyszerre fél a galamboktól és vonzódott hozzájuk, ráadásul következetesen pipinek nevezte őket. „Pipitől nem féjek” – mondta gyakran séta közben, és kergette őket. Mígnem Péter elérkezettnek látta az időt, hogy felvilágosítsa. „Ez itt, kislányom, nem pipi, hanem galamb. Érted? Galamb. Nézd csak, ez itt a galamb!”

„Gajamb” - mutatott a kislány boldogan a madárra, azután oldalra fordult, és kergetni kezdett egy másikat: „pipitől nem féjek”.

Egészen más volt a fiúnak beszélni. Arról, hogy mi is az a dzsip, a JEEP egészen pontosan, és hogy a Niva, az terepjáró. Mezőt jelent a neve, kombájn is van ilyen elnevezéssel. Hogy jól bírja az úttalan utakat, magasabb a felépítése, távolabb van a kerekektől a sárvédő, erős a rugózás, és persze van benne négykerékmeghajtás, terepváltó, vagyis felező, meg differenciálzár. Péter elmondott mindent, hogy a felező az áttételt felezi, megnöveli tehát az erőt, a differenciálzár a kerék kipörgését akadályozza a sáros, csúszós talajon. És minél többet mesélt, Tomi annál kíváncsibb lett a Niva dzsipre.

Eljött az a nap is, amikor a szomszédja megkérte Pétert, menne ki helyette a tanyára, behozni valami fontosat, ha ráér, és hogy könnyebben járja meg a földutakat a hóban, vigye el bátran a Nivát. Vitte boldogan, és vele Tomit is, aki élvezte nagyon a kemény és hangos autót az aszfalton, aztán a zötykölődést a földúton. Kapaszkodott nagyon. Péter meg kipróbált mindent. Büszke volt, hogy meg nem csúszik a kerék, ki nem ugrik a kocsi a nyomvályúból, engedelmesen követi a kormánymozdulatokat.

Büszkesége csak akkor ment alább valamelyest, amikor meglátta a szomszéd agronómust, ahogy motollaként pörgette a volánt, erősen ellenkormányozva olykor, hogy meg ne faroljon alatta a hátsókerekes 1500-ös, amint vagy hetvenöt-nyolcvannal száguldott az övékére merőleges, jó húsz centis hóval borított földúton.
 

Autóalkatrészek és autós termékek. Kiválló minőség alacsony árak!