AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A cápa emléke

Öcsi Citroen mániás volt a gimnáziumban. Tulajdonképpen már általánosban is, csak akkor még nem vette komolyan.

Történet az utak cápájáról a Citroen DS 21 emlékére

Citroen - A cápa emlékeAz utcán, ahol iskolába járt, állt az egyik ház előtt, többnyire fent a járdán egy Citroen. Olajzöld volt, impozáns, álltában valószerűtlenül alacsony. Jellegzetes cápaorra volt és ívelt hátulja, kiemelkedő lámpákkal. Meg kellett kerülni félig, körbejárni ezáltal, és Öcsi nagyon szerette nézegetni ilyenkor a kocsit...Néha mások is megbámulták, mondták, hogy ez a DS 21-es, a légrugói le vannak eresztve, így vontatni sem lehet, a Citroeneket a tolvajok is ritkán bántják. Néha mások is megbámulták, mondták, hogy ez a DS 21-es, a légrugói le vannak eresztve, így vontatni sem lehet, a Citroeneket a tolvajok is ritkán bántják. Csak persze ügyelni kell a futóműre, fontos a jó beállítás, meg fontos, hogy jól működjön a hidraulika. Olyan autó ez, amelyiknek kell a törődés, kell a szakszerviz.

Aztán a gimiben Misi (mindenki másnak Michel) lett a legjobb barátja egy időre. Véletlenül franciát tanultak mindketten, németet az osztály másik fele, de ez nem számított az autók szempontjából. Michelnek is a Citroenek tetszettek, Öcsinek is. Akkor az SM leginkább, év autója volt az idő tájt, meg a GS, de a DS 19-ről, a 21-ről, később a DS D Super 5-ről és a DS23-ról mindig különleges áhítattal beszéltek. Többször megnéztek egy filmet, ha ilyen kocsit láttak benne. És mindig azt hajtogatták, hogy egyszer majd lesz Citroenjük.

Először egy Kacsa, utána mondjuk egy SM. Nem is mertek gondolni arra, hogy mire nekik autójuk lehet, egészen más típusok lesznek már. A Cápát annyira jó és drága autónak tartották, hogy arról csak álmodoztak és hajtogatták: olyan nekik sohasem lesz.

Öcsi elmesélte, hogy éveken át, szinte nap mint nap kerülgetett egy 21-est a járdán. Neki így kezdődött a Citroen korszak. Michelnek meg valami idősebb barátja volt, a bátyja barátja inkább, aki összekapart valahogy egy Kacsát.

Negyedikre, amikor már tudták, hogy másfelé veszik az irányt, Michel matematikusnak készült, Öcsi humán pályára, lanyhult a barátság, és bár nem szakadt meg, egyre kevesebb szó esett köztük Citroenekről. Meg autókról, úgy általában.

Michel más városba került, Öcsi járni kezdett egy lánnyal. Egyik sétájuk idején egy DS-19-est látva került szóba a régi Citroen imádat, az akkor (na jó, a Rolls meg a Jaguár után) a világ legszebb kocsijának tartott Cápa. Gabi, a lány jót nevetett. Ők laktak akkor abban a házban, apjáé volt a Cápa. Arra emlékszik leginkább, hogy az öreg szerint a francia kocsikat nehéz javítani, nem is volt több, csak az, meg a DS-19-es, Gabi anyjáé, de az többnyire a garázsban állt.

Öcsi Zsigulival, Ladákkal kezdte motorizált korszakát, később a japán autókhoz pártolt. Michelről halotta, hogy mindenféle kalandok után végül Franciaországban kötött ki, ott dolgozik, ott él. Az érettségi huszadik évfordulójára hazajött. Egy gyönyörű, vadonatúj Citroennel. Nem Öcsi mellé ült a vacsorához, de később csak elbeszélgettek. Michel elővette a tárcáját, kihúzott egy fényképet belőle. Egy csillogó-villogó DS 23-as volt rajta.

– Több mint húsz éves – mondta Michel. – Kiváló autó. Garázsban tartom, a hosszabb, vidéki utakra használom, de csak az országon belül. Máshol nem tudnák már javítani. Így is tartok a kesztyűtartóban egy listát, csupa cikkszám meg gyári szám, hogy ha segítségre van szükségem, tudjam mondani, milyen alkatrészt hozzanak magukkal. Igaz, még nem hagyott ott soha, cserélni néha kell benne egyet-mást.

– Az anyósom most vett egy Xarát – mondta Öcsi, és tudta, hogy ennek a kijelentésnek ott és akkor nem volt az égvilágon semmi értelme.
 

Autóalkatrészek és autós termékek. Kiválló minőség alacsony árak!