AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Aston Martin Valkyrie – a leggyorsabb utcai autó

Nem kell túl sokat aludniuk a leggyorsabbnak kikiáltott hiperautó újdonsült tulajdonosainak, hiszen már 2019 elején megmutathatják igazi erejüket az első valkűrök – bemutatkozik az Aston Martin Valkyrie.

 

Együttműködésből csillagos ötös

 

Ha létezik szerelemgyerek az autógyártás világában, az Aston Martin legújabb hiperkocsija mindenképp közéjük tartozik. Impozáns a felsorolás, hiszen a brit gyár mérnökei összeálltak a Red Bull Racing, a Cosworth, a Ricardo, a Rimac Automobili, a Multimac, az Alcon, a Bosch, a Surface Transforms, a Wipac és a Michelin vezető elméivel, hogy megalkossák a világ leggyorsabb, utcai használatra legális hiperautóját. A külcsín annak az Adrian Newey-nek a keze munkáját is dicséri, akit sokak minden idők legsikeresebb F1 formatervezőjének tartanak. Nem csupán az autó szépségéről kell szuperlatívuszokban beszélni, hiszen a belsejében egy 1130 lóerős (843 kW, 1146 PS), 6.5 literes, V12-es Cosworth motor dübörög (11.000-es maximális fordulatszámon), ezt támogatja a Rimac által tervezett KERS-rendszer. Az autó súlya 1030 kg – látható, jócskán túlszárnyalja a hiperautó kifejezés használatához szükséges 1:1 arányú erő-súly elosztást. 

 

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

 

Gyors befektetésnek nem alkalmas

 

Az alapmodellből 150 darabot tervez értékesíteni az angol cég, ugyanakkor készül egy 25 darabból álló speciális, versenypályára álmodott változat is, ami a Valkyrie AMR Pro nevet viseli és paramétereiben még az utcai testvért is túlszárnyalja. Mindezt bizonyítandó, csupán a következő adatokat emelnénk ki: 3.3 G terhelés kanyarodásnál, 3.5 G fékezéskor, 402 km/h maximális sebesség. Az utóbbi variánsból mindegyik példány gazdára talált már, ugyanakkor ha sietünk, az utcai változatból még előrendelhetünk magunknak egy darabot. Mindehhez nem kell más, csak az a nagyjából 900 millió forint (3.2 millió dollár), amit a Valkyrie-ért elkérnek. Azok számára, akik gyorsan megtérülő befektetésnek szánják az autót, van egy rossz hírünk. A brit gyár, felsorakozva a Ford (GT modell) és a Mercedes (AMG Project One) mögé kikötötte, hogy a jövőbeli tulajdonosok, amennyiben a vásárlás után rövid időn belül eladják az autót (a gyűjtői áremelkedésre játszva), soha többet nem vásárolhatnak a gyártótól egyetlen más modellt sem.