AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Amikor megadja magát a kerékgumi.

Ha nem is mindannyian, de az autóvezetők nagy-része megtapasztalta már, azt a rémálmot kocsikázás közben, amikor kidurran a jármű gumija. De mi a teendő, hogy ezt megússzuk további károk, esetleg baleset okozása nélkül?

 

Még mielőtt megtörténne…

 

Ugyebár, egyszerűbb megelőzni a bajt, mint később azt orvosolni. Ok nélkül a gumiabroncs nem fog kidurranni. Saját biztonságunk és az anyagi károk elkerülése érdekében ellenőrizzük le kerekeinket indulás előtt. Ellenőrizzük a levegőnyomást és a gumi épségét. Amennyiben sérült, cseréljük le. Évszaknak megfelelő gumikat szereljünk autónkra. Legyünk felkészültek és mindig legyen a járműben pótkerék, amit szintén leellenőrzünk indulás előtt. Általában lassan engednek le a gumik, viszont, ha valami miatt mégis hirtelen kidurrant a kerekünk vezetés közben, nem veszíthetjük el a fejünket. Történjen ez nem megfelelő nyomás miatt, éles tárgy okozta sérülés vagy akár a rossz gumi szerkezet miatt, a durranás hangos lehet, könnyen kicsúszhat kezünk alól az irányítás és könnyen megpördülhet az autó.

A defektes autógumi

Amikor megtörténik…


Természetes reakció, hogy durrdefekt esetén rántunk egyet a kormányon és rátaposunk a fékre. Ennek a kísértésnek viszont muszáj ellenállnunk, mivel ezzel teljesen elveszíthetjük a kontrollt és akár végzetes következményekkel járhat. Fontos, hogy ne kapkodjunk. A kormányt tartsuk erősen, ne fékezzünk. Óvatos, enyhe gyorsítással elérjük, hogy az autó újból megtapadjon és így szépen, biztonságosan átvehetjük az irányítást, majd sikeresen félreállhatunk. Ne felejtsük el a vészjelzőt és az elakadásjelző háromszöget. Bizonyosodjunk meg arról, hogy biztonságos helyen álltunk meg. Kerékcserénél legyél jól látható a többi autós számára. Az autót tegyük sebességbe, húzzuk fel a kéziféket és kezdhetjük a kerékcserét. Vegyük elő az emelőt és a csavarkulcsot. Emeljünk az autón és lazítsuk meg a csavarokat. Ez után emeljük fel az autót úgy, hogy a kerék ne érintse a talajt. Figyelj arra, hogy az emelő megfelelően álljon. Csavarjuk ki teljesen a csavart, majd vegyük le a kereket. A pótkereket helyezd a tengelyre, kézzel kezdd becsavarni a csavarokat. Ne húzd meg teljesen. Ha minden csavar a helyén, akkor lassan leengedhetjük az autót. Húzzunk még egyet a csavarokon és már mehet is a helyére az emelő és a csavarkulcs is. Fontos megemlíteni, hogy felesleges minden erőnkkel megszorítani a csavarokat, megsérülhet a tengely és a felni. Emellett a következő kerékcserénél sokkal nehezebb dolgunk lenne.