AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Vezérműlánc választása.


Vezérműlánc kereső országosan kedvező árakon az alkatreszek.hu kínálatában, vásároljon olcsón minőségi gyártóktól! Vezérműlánc ismertetése, csereperiódus.

A vezérműlánc is nyúlik és kopik, cseréje viszont ritkábban szükséges mint a szíjaknak

A vezérműlánc feladata ugyanaz, mint a vezérműszíjé. Nagy teljesítményű, erős, nehéz motorokban alkalmazzák. Tartós alkatrész, megfelelő ellenőrzés, karbantartás mellett akár kétszázezer vagy ennél is több kilométert kibír. Az autógyárak általában nem is adnak meg kötelező csereperiódust, de ellenőrzésre a vezérműlánc is igényt tart, ...


Keresse meg autójához megfelelő vezérműlánc alkatrészeket:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


...hátrányuk a szíjakkal szemben, hogy hangosak, zajosabbak. Viszont a lánc is nyúlhat, kophat és ha már ugrik, az olyan következményekkel járhat, mint a szakadás, ami akár több kárt is okozhat a motor egyéb alkatrészeiben, mintha időben cserélve lett volna. A fényes, kopott vezérműláncot hosszú használat, nagy futásteljesítmény után akkor is cserélni kell, ha automatikus láncfeszítője van a motornak. A vezérműláncot ellenőrizni szervizben tudják megfelelően, 100.000 km körül már biztos cserélni kell. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Vezérműlánc készlet cseréje

Ajánlott szinte minden olyan esetben, amikor látszólag csak a vezérlés egy-egy eleme hibásodott meg. Azért ajánlott új vezérműlánc készlet beszerelése szinte becsukott szemmel, mert mire az egyik elem szükséges cseréjekor a többi, ekkor még hibátlannak tűnő  alkatrész elhasználódik, azok akkorra már az eredetileg  cserélt alkatrész idejének akár többszörösét is futották. A vezérműlánc csere mellett az szól, hogy hozzá szét kell szedni a motort, aminek munkaköltsége akár 30 ezer forint is lehet, így ha majd később kell megint a motorhoz nyúlni, mert egy vezérműlánc szett árát sikerült részben megtakarítani, akkor akár alaposan rá is fizethetünk. Jobb tehát mindjárt egy teljes vezérműlánc szett megvásárlása és beszereltetése mellett dönteni.

Vezérműlánc felépítése

Autók lánccal szerelt vezérművel

Természetesen a vezérműlánc csere csak vezérműláncos autók esetében jöhet szóba. A vezérműláncos autók elsősorban a nagyobb teljesítményű, nehezebb gépjárművek csoportjában jellemzőek. Íme néhány közismert márka: Mercedes, BMW, Opel, Ford, Reanult, Mazda, Isuzu. Szakértők szerint a láncos autók kényesebbek, mint a szíjjal felszereltek. A vezérlőmű láncos autóknál nincs konkrétan megadva, mikor válik szükségessé a vezérműlánc csere, ezért nagyon oda kell figyelni. A vezérműlánc csere akkor válik időszerűvé, amikor a megszokottól eltérő hangokat hallunk a vezérmű felől. Ilyenkor nincs mire várni, mert ha nem lépünk időben, akkor nem csak a szelepben, a dugattyúkban, de az egész motorban súlyos károk keletkezhetnek.

A vezérműlánc feladata ugyanaz, mint a vezérműszíjé. Nagy teljesítményű, erős, nehéz motorokban alkalmazzák.

Vezérműlánc tartós alkatrész, megfelelő ellenőrzés, karbantartás mellett akár kétszázezer vagy ennél is több kilométert kibír.

Általában nem is adnak meg kötelező csereperiódust a gyárak, de ellenőrzésre a vezérműlánc is igényt tart. Nyúlhat, kophat, ha „ugrik”, az olyan következményekkel járhat, mint a szakadás. A fényes, kopott vezérműlánc (hosszú használat, nagy futásteljesítmény után) akkor is megérett a cserére, ha automatikus láncfeszítője van a motornak. A vezérműláncot ellenőrizni szervizben tudják megfelelően, 100.000 km körül már biztos cserélni kell.

A SWAG vezérműkészletei csak futnak csak futnak... Nem veszít a feszességéből!

Már a múlt évszázad eleje óta hajtják a láncok a főtengelyről a vezérműtengelyt. A 80as évek óta erre a feladatra szíjhajtást is alkalmaznak, mégis napjainkban a vezérműlánc és a vezérműszíjak aránya körülbelül megegyezik. Néhány gyártó, mint például a Mercedes és a BMW hű a lánchajtáshoz és még sok ázsiai gyártó vezérműlánc hajtás híve. Kis motoroknál (Smart, VW, Opel), valamint a hibridrendszereknél szintén kedveltek, mivel a vezérműlánc egyik döntő előnye, hogy nagyon ellenállnak a kopásnak. A láncok a használat során megnyúlnak, ezt a láncfeszítők jó minőségű vezérműláncoknál a gyári előnyújtást kompenzálják. A vezérműlánc egymástól távol álló alkatrészeket köt össze és nagy nyomatékot tud továbbítani. Egy hátrányuk van a szíjakkal szemben, hogy hangosak, zajosabbak. Ezt a vezetősínek és a feszítők segítségével, amit a vezérműkészlet tartalmaz, részben kiküszöbölhető.

Jármű motoroknál Simplex és Duplex görgős vezérműláncok, valamint fogasláncok vannak alkalmazva.

A SWAG -nál kizárólag IWIS láncok vannak a csomagolásban. Minden láncot kizárólag Németországban gyártanak. A kedvező árfekvésű standard vezérműlánc kivitelen kívül a SWAG minőségét kiemeli, hogy gyártósorán erősített kivitelű, magas kopásállású vezérműlánc és nagy teljesítményű motorok számára, új bevonati technológiával készült vezérműlánc is készül szép számban. A SWAG vezérműlánc élettartalma olyan hosszú, hogy 5 évig, vagy 100.000 km -ig garanciát vállalnak (a gyártó által előírt olajminőség mellett, olaj és csereintervallum használatával). Jó kenés mellett a SWAG vezérműlánc gyakorlatilag problémamentes. Ha a vezérműszíj elszakad akkor szinte totálkárt jelent a motor számára. Ennek a veszélye a vezérműlánc esetében jóval kisebb.

Vezérműlánc cseréje

Ha egyszer eljön a vezérműlánc cseréjének ideje, akkor a következőket mindenképpen be kell tartani. A hajtás minden elemét ki kell cserélni. A SWAG által kínált eredeti IWIS vezérműkészletben a szervizek egy komplett javítókészletet kapnak, mely tartalmazza a vezetőket, feszítőket és a kereket. A beépítésnek, a gyártó előírásai szerint a megkövetelt speciális szerelő eszközökkel kell történnie.