AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Hidrotőke választása.


Hidrotőke széles választéka az alkatreszek.hu webáruházában, kérjük tekintse meg minőségi kínálatunkat, kedvező árainkat! Ismerje meg a hidrotőke működését és javításának menetét.

Hidrotőke az autó motorjának szelepeit szabályozza, cseréje idővel szükséges!

A hidrotőke a szelepszár és vezérműtengely közé beépített változtatható hosszúságú, üreges rúd. Szerepe, hogy optimalizálja szelepek működését, s ezáltal a motor üzemelését új és kopottabb állapotban is. A hidrotőke működése teszi lehetővé, hogy motor hideg és meleg, új és kopottabb állapotban is optimálisan teljesítsen.


Keresse meg autójához megfelelő hidrotőkét:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Egyedül indításkor, az első 2-3 főtengely fordulatnál (amíg nincs olajnyomás) zajos a hidrotőke, de ha hosszabb ideig nem jut a motorba megfelelő adalék, akkor elkoszolódhat és egy idő után el is kopik. Ha túl nagy a szelephézag, akkor a hidrotőke már nem képes kiegyenlíteni a hézagokat, így elereszti az olajat, főként, ha sérült a belső szerkezete. A nem optimális hézagok miatt zajosságot és teljesítmény veszteséget okoz a hajtóműben. Ha a tisztítás már nem segít, akkor bizony cserélni kell a motor megfelelő működése érdekében. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

A hidrotőkék csereperiódusa megnövelhető a megfelelő karbantartással.

A hidrotőke hibát a következő tünetek jelezhetik. Olajfolyás (sűrűn kel motorolajat utántölteni), megugró fogyasztás, motorerő látványos csökkenése, illetve a jó fülűeket pedig figyelmeztet a hidrotőke kopogás is. Az üzemi hőmérsékletre felmelegedett motornak is olyan lesz a hanga, mintha indításkor és a kipufogó erősebben füstöl. Autószervizek motordiagnosztikája azonnal jelzi a hibát. Ellenőrzése 15 ezer kilométerenként ajánlott, vagy ahogy a szervizkönyv előírja. Meghibásodott hidrotőkével hajtani az autót (mint minden más alkatrész esetében) végül többe kerül, mintha cseréltük volna őket időben!

 

Hidrotőke, más néven hidraulikus szelepemelő. Ismerje meg működését, hiba okait és javítási tanácsainkat. Ha cserélni kell autójában, rendelje meg kedvező áron autójához webáruházunkból.

A hidrotőke a motorvezérlés része, a szelepeket állítja automatikusan, megszüntetve a hőtágulás okozta hézagokat

hidrotőke autóalkatrészA vezérműtengely vagy bütyköstengely bizonyos áttételekkel közvetlenül irányította a szelepek mozgását. A szelepek dolga meg az, hogy lezárják vagy éppen megnyissák a hengert az üzemanyag befecskendezése, illetve a kipufogógáz eltávolítása céljából. De hol is van a hidrotőke alkatrész? A szelep úgy záródik, hogy a feje (szeleptányér) belefekszik a szelepfészekbe. Minimális hézag ilyenkor is marad. Csakhogy a szelepfej egy hosszú (több mint 100 milliméteres) szelepszáron található, ez a szelepszár viszont a motor hőmérsékletének emelkedése nyomán maga is meghosszabbodik (hőtágulás). Mi is tehát a hidrotőke szerepe? A régebbi motoroknál meg kellett találni azt a pontot, amikor a szelep még megfelelően zár meleg állapotban is, miközben hidegen is működőképes. Ez nyilvánvalóan bizonyos teljesítményveszteséggel járt, ráadásul a szelephézagot viszonylag gyakran után kellett állítani. A hidrotőke ezt az állítást végzi el automatikusan.

hidrotőke készlet autó alkatrész vebáruház

 

Hidrotőke működése

Itt a névben a hidro nem a víz, hanem a hidraulika jelzése. Nagy nyomású olaj van a hidrotőkében, amely a rajta lévő furatatok és a szelepszár találkozásakor az olajnyomás révén „helyre teszi” a szelep működését, a hőtágult szelepszárat megrövidíti, a hideg szelepszárat meghosszabbítja, vagyis ideális szelepemelkedést és záródást biztosít. Hidrotőke segítségével a bütyköstengely és a szelepszár közötti összeköttetés nem csupán mechanikus így, hanem részben hidraulikus.
hidrotőke elhelyezkedése a motorben

Hidrotőke javítása

hidrotőke felépítésehidrotőke alkatrészekA legtöbb autós azt sem tudja, hogy van az autójában hidrotőke. És ez így van rendjén. Viszont a hidrotőke hiba észrevehető, ha hallgatunk az autónkra. Egyrészt az olajfolyásból, de ha ez nem jelentkezne, akkor a megugró fogyasztásból, a motorerő látványos csökkenéséből, a jó fülűek pedig figyelmeztet a hidrotőke kopogás. Olyan hangja lesz az üzemi hőmérsékletre felmelegedett motornak is, mintha éppen akkor indították volna. A kipufogó erősebben füstöl. A motordiagnosztika azonnal jelzi a hibát. A szervizben természetesen felismerik, ha gond van a hidrotőkével, már csak ezért is megéri 10 – 15 – 20 ezer kilométerenként, ahogy a szervizkönyv előírja, elvégeztetni az előírt szervizelést. Meghibásodott hidrotőkével járni végül többe kerül, mint amennyibe a nem kifejezetten olcsó javítás kerül. Szerencsére az autótulajdonosok többsége soha sem tapasztalja meg, mit is jelent az elromlott hidrotőke.