AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Középső dob választása.


Középső dob, röviden így szokták hívni a kipufogó dobok közül azt, amelynek a teljes neve a középső kipufogó dob. Mert hiszen a kipufogó rendszer egyik alkatrészéről van szó.

Középső dob feladata a hangtompítás

A középső dob általában kívül-belül alumíniummal futtatott acéllemezből készül, és zajcsökkentő üveggyapottal van bélelve. A középső dobot belefutó perforált cső körül hangcsillapító anyaggal kitömött öblös kamra van, a távozó gáz ezen keresztül jut tovább, a következő csőbe.


Keresse meg autójához megfelelő középső dobot:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Mivel a középső dobnak lényegében csak a zajcsökkentésben van meghatározó szerepe, akár ki is szerelhető és helyettesíthető egy egyszerű rozsdamentes, vagy saválló csővel, amitől kicsit, alig érzékelhetően megnőne az autó teljesítménye, a hangereje pedig annál lényegesebben. Vannak, akik szeretik, ha az autójuk hangos és feltűnő, de a középső dob eltávolítását akkor se ajánljuk. Az első közúti ellenőrzésnél vagy műszaki vizsgánál le lehet vele bukni, ha hiányzik a középső dob. Van azonban legális megoldás is arra, hogy a kipufogó rendszer jobban szuperáljon, csak megfelelő kipufogó középső dob kell hozzá. Természetesen kipufogó középső dob is vásárolható márkás, jó minőségű változatban, például Bosal vagy Remus. Tekintse meg kapcsolódó termékeinket is!

Minőségi középső dob a kipufogó rendszerben csökkentheti az üzemanyag fogyasztást is.

Középső dob kereső kedvező árakonMivel egyre jobban szigorodnak a környezetvédelmi előírások, a modern kipufogó rendszer jellemzője a katalizátorok szerepének növekedése. A jó minőségű kipufogó középső dobok nemcsak a károsanyag-kibocsátást csökkentik, hanem a kocsi zajszintjét és üzemanyag-fogyasztását is mérsékelik. A kipufogó középső dob tuningja lényegében olyan szerkezeti kialakítását jelenti, amely felgyorsítja a kipufogó gázok áramlását. A kipufogó középső dob tuning hatására általában 1-2 százalékkal nő a teljesítmény és 1-3 százalékkal a nyomaték. Kérdés persze, hogy ez az alig érezhető változás megéri-e az erőfeszítést. Aki szeretné növelni a teljesítményt és még a sportos hangot is élvezi, választhatja a sportkipufogó rendszert. Ez sokkal megbízhatóbb megoldás, mint a középső dob elhagyása, mivel a sportkipufogó dob éppen arra való, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt a hangerő és a teljesítmény között.

Sport kipufogó középső dob

Sokféle sportkipufogó középső dob létezik, lehet válogatni a hangerő és a teljesítmény alapján, a lecserélése előtt pedig érdemes megvizsgálni. A gyári középső dob tulajdonságait is, hiszen ezek között is nagy különbségek lehetnek. A sportkipufogó középső dob kialakítása legkönnyebben úgy kezdhető el, ha a gyári hátsó kipufogódobot lecseréljük egy nyitott, átfolyó, vagy 1-2 kamrás változatra. Az univerzális kipufogó középső dob elvileg bármilyen autóra felszerelhető. Létezik rövid, hosszú, saválló középső dob is, a kipufogóvégek is változatosak, általában polírozott, rozsdamentes anyagból készülnek. A biztonság kedvéért azonban nem árt ellenőrizni, hogy a kiválasztott kipufogó középső dob valóban beszerelhető-e az autónkba.