AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Van-e jövője a dízelmotoroknak?

A múlt hónap végén Bécsben ült össze az autómotor gyártók és fejlesztők krémje. Egészen pontosan a krém krémje, hogy megtárgyalja a dízel jelenét és jövőjét a másfél évvel ezelőtt kirobbant VW dízelbotrány fényében (árnyékában).

Közel 11 millió visszahívandó autó

Természetesen a bécsi szimpózium bevezetőjét átengedték a VW motorfejlesztési részlege vezetőjének, Friedrich Eichlernek, aki röviden vázolta a világ három legnagyobb autógyártójának problémáját a dízelmotorokkal. Elmondta, hogy valamivel több, mint 11 millió VW gyártmányt, személyautókat és haszonjárműveket érint a botrány. A VW, Audi, Škoda és Seat márkajelzésűeket. Ebből 10 és fél millió esetében a konszern nem lát nagy problémát, a szoftverek módosításával Európában és a világ többi országában is elérhető, hogy a motorok megfeleljenek az előírásoknak. Nem ilyen egyszerű a helyzet az USA-ban eladott 600 ezer járműnél, ahol ugyanezekkel a módosításokkal nem lehet operálni, mert akkor más ottani előírásokat sértenének meg, ezért a járművek átalakítása csak úgy oldható meg, ha azok teljesítménye és alapvető paraméterei is módosulnak, azaz a visszahívás után a kliens egy egészen más autót kap, környezetbarátabbat, de rosszabb teljesítményűt és nagyobb fogyasztásút.

Dieselmotorok jövője

A dízel nem hal meg, de a jövő az e-motoroké

A bécsi szimpózium résztvevői egyetértettek a VW vezető szakemberével, hogy bár a jövő az e-motoré, a dízel nem fog meghalni. A nehéz teherjárműveknél, a személyautók között a SUV és a Van-oknál helyettesíthetetlen marad, igaz – ahogy mondták – komolyan meg kell olajozni az agyakat és a gyártók fejlesztési részlegeit kemény eurómilliókkal, hogy a nitrogén oxid kibocsátás tovább csökkenjen, amire van lehetőség. Már 2020-ig további 7-9 százalékos csökkenést terveznek az új motoroknál. Öt évvel később további 5 százalékra lehet számítani. Ez azonban – a fejlesztési költségek miatt – annyira meg fogja drágítani a dízelmotorokat, hogy a kisebb, olcsóbb járművek számára teljesen versenyképtelenek lesznek, vagyis – például - a VW Polo számára maximum 2-3 évig gyártanak még dízelt. Egyetértés alakult ki abban, hogy a dízel és a benzinmotorok korszaka leáldozóban van és a gyártóknak a káros kibocsátás grammjáért kilátásba helyezett 90 euró megfizetése helyett érdemes ezt a pénzt a fejlesztésekre és az e-motorok, a hibridek tökéletesítésébe fektetni.