AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Válság a dízelpiacon: a Fiat bedobja a törölközőt

Úgy tűnik, hogy már négy év múlva ejti az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a dízelmotorokat.

 

Még négy év

 

Tekintettel a dízelbotrány következményeire és a károsanyag-utókezelés folyamatosan növekvő költségeire, a gyártó 2022-től száműzi a dízelmotoros meghajtást személygépjárműveiből. A Financial Times értesülései szerint június elsején a Fiat Chrysler egy négyéves terv keretében bejelenti, hogy ettől az évtől leáll a dízelmotorok gyártásával. Vagyis négy év múlva elköszönhetünk az új, dízeles Fiat, Chrysler, Maserati, Alfa Romeo és Jeep modellektől. Egyetlen kivételként az amerikai piacon méretes pickupokat kínáló Ram márka tartaná még 2022 után is kínálatában a dízelmotorokat. A dízelmotorok jövője a károsanyag-kibocsátási botrány óta szinte folyamatosan felkapott témának számít. A meghajtástípus újonnan forgalomba helyezett autók közti részesedése is csökkent, ezen felül nagyon sok város tervezi kitiltásukat a belső kerületekből.

A fiat, mint egyik legnagyobb autó gyártó

Pedig többet gyártottak

 

Az FCA Európában tavaly eladott modelljei közül minden tízediket dízelmotor hajtotta, ami - az általános trenddel szemben - 2016-hoz képest valamivel magasabbnak számít. Ez főként az olasz piacnak köszönhető, ahol a dízeles járművek továbbra is közkedveltek maradtak. A dízelüzemű személyautók tavalyi eladása 8 százalékkal csökkent az előző évhez képest Európában, ahol a piaci részesedése 43,8 százalékra zsugorodott. Mindezek ellenére az FCA dízelautói iránt tavaly nőtt a kereslet, a cég európai értékesítésén belül a dízelüzeműek aránya 40,6 százalékra emelkedett a 2016. évi 40,4 százalékról. Az FCA-hoz tartozik például a Jeep, a Fiat, a Ram, a Dodge, a Chrysler, az Alfa Romeo és a Maserati. Nem csak a Financial Times, hanem a La Stampa olasz lap is írt a FCA-tervről, “bennfentes forrásra” hivatkozva. Ez azért is fontos, mert a La Stampa részbeni tulajdonosa az Agnelli család, amely egyben az FCA főrészvényese.