AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Vezérlőegység, üresjárati szabályozás választása.

Vezérlőegység, azon belül üresjárati szabályozás gondoskodik arról, hogy a hideg motor is folyamatosan, rángatás nélkül működjön, ne fulladjon le, bár alkatrészei még nem érték el az optimális üzemhőmérsékletet.

A vezérlőegység szerepe az üresjárati szabályozásban

Korunk autósai már csak hírből ismerik a belsőégésű motorok indítása körüli huzavonákat, a szivattyú behúzását, vagy a gázfröccs fogalmát, azokat a technikákat, amelyeket alig néhány évtizede még a személyautók vezetőinek kellett alkalmazni ahhoz, hogy az éppen elindított hideg motor ne fulladjon le lépten-nyomon. Elvi megközelítésben arról van szó, hogy az éppen üzembe helyezett benzines vagy dízel meghajtású motorok esetében az első néhány percben, amíg a motor hőmérséklete nem éri el az optimálisat, más levegő-üzemanyag keveréket kell a porlasztónak a hengerekbe juttatnia, mint a kellően felmelegedett motor esetében. 


Keresse meg az autójához megfelelő vezérlőegység, üresjárati szabályozás alkatrészeket:


A vezető helyett a komputer

Mára a kérdést az autó elektronizálása oldotta meg teljesen tökéletesen, úgy, hogy a vezetőnek semmit sem kell tennie azután, hogy elfordította az indítókulcsot, mert innentől a vezérlőegység, üresjárati szabályozás lép hatályba. A motorba számos helyen beépített szenzorokból érkező jelek alapján a központi komputer gondoskodik arról, hogy a motor hőmérsékletének megfelelően, továbbá számos egyéb paraméter figyelembevételével az optimális üzemanyag-levegő keverék jöjjön létre és az a szükséges nyomással a kellő pillanatban áramoljon a hengerekbe. Ha azonban a vezérlőegység, az üresjárati szabályozás meghibásodik, a normál utazás helyett időutazást tehetünk a múltba, de még ennél is rosszabbul járunk, ugyanis gyakorlatilag működésképtelenné válik az autónk.