AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Tuning shop - Chip tuningdoboz választása.

A chiptuning nagyon sokat ígér, de becsületére legyen mondva, ezt – ilyen vagy olyan mértékben – be is váltja. Tehát motor tuning lenne a helyes meghatározása. Erősebbnek, fürgébbnek, sportosabban vezethetőnek, harapósabbnak érezzük a chiptuningolt autót.

Az ígéretes autotuning valahogy így szól: a chip tuning révén jobb lesz az autó motorjának teljesítménye, kevesebb lesz az üzemanyag fogyasztás

És a chip tuningot ne tévesszük össze általában az autótuninggal, ami legtöbbször a karosszéria „dögösítését”, a külső és vele bizonyos elemek (lökhárítók, spoilerek, fényszórók, küszöbök, sárvédők) átalakítását, megváltoztatását jelenti. A chiptunning a motor működéséről szól. Hogy megértsük, hogyan lehetséges ez, érdemes elolvasni mindazt, amit általában a motorról, a motor működéséről, részeiről, a motorvezérlésről elmondtunk. Valamikor az úgy volt, hogy amikor a vezető lenyomta a gázpedált, az így keletkezett mozgás és erő mindenféle más erőket, általuk mozgásokat ébresztett. Szelepeket nyitott jobban vagy kevésbé, erősítette szivattyúk és pumpák működését. Ennek nyomán több levegő, vele kevert több porlasztott üzemanyag áramlott a hengerekbe, a dugattyú mozgása felgyorsult, ezzel szinkronban változott az elosztófej forgó alkatrészének rotációja, a szikra leadása, végső soron a motor fordulatszáma. Ennek a mai autókban mindörökre vége.

- 15-25%-kal nagyobb teljesítmény, magasabb forgatónyomaték, a motorteljesítmény optimalizálását követően.
- Vezetési stílustól függően akár 10%-os üzemanyag megtakarítás.
- Alacsony fordulatszám mellett a motor teljesítményének optimális kihasználása.
- Hosszú távú utazáskor lényeges mértékben javul a vezetési komfort, köszönhetően az autó megnövekedett motor rugalmasságának
- Dinamikusabb, szélesebb fordulatszám tartományban használható, rugalmasabb motorerő


A mai korszerű autókban elektronikus motorvezérlés (electronic control unit, ECU) működik

Ezt felfoghatjuk egy kis számítógépnek, amelynek processzorába mindenféle adatok érkeznek a különféle jeladóktól, szenzoroktól. Ilyen elsősorban az, hogy mi történik a gázpedállal, vagyis mi a vezető akarata, de azután ott van például az aktuális terhelés, a fordulatszám, a főtengely szöghelyzete, a kipufogógáz összetétele, a motor és a hűtőfolyadék hőmérséklete, hozzá a külső hőmérséklet és még sok más. Számítógépünk programja, a motorvezérlő szoftver ezekből az adatokból számolja ki, hogy mit csináljon a motor, pontosabban mit csináljanak azok az alkatrészek, amelyek a motor működését biztosítják. Milyen arányú legyen a levegő és az üzemanyag keveréke például. Vagy mekkorára nyíljanak a szelepek szíváskor és kipufogáskor. Vagy mikor induljon az előgyújtás, majd mikor kapjon szikrát a hengerben összepréselődött hajtóelegy, és így tovább.
Chiptuning beépítése

Dízel autók motorjának tuningolása

A dízelmotorok estében az utóbbi funkció úgy értendő, hogy melyik pillanatban történjen az üzemanyag befecskendezése a hengerbe. Magáról az előgyújtásról csak annyit: ahhoz, hogy szikra keletkezzen, mindenféle folyamatoknak kell lejátszódniuk a gyújtás elektromos rendszerében (a gyújtótrafó primer és szekunder tekercsében például) és ehhez, ha nagyon rövid is, de idő kell. A korai gyújtás kifejezetten káros, a még felfelé tartó dugattyút lökné vissza, a kései következtében elveszítünk sok üzemanyagot, de legfőképpen teljesítményt (a már lefelé tartó dugattyúnak lök utána).
Chiptuning konfigurálásaEgyértelmű, hogy a gyújtásrendszer nem bír el akármilyen fordulatszámot.

A két szikra leadása közötti idő nem rövidülhet a végtelenségig. Erőltetett előzéskor alacsonyabb sebességi fokozatban, mondjuk hármasban sokan tapasztalhatták, hogy egyszer csak elfogy a motor magas fordulatszámon, mintha leállna. Ennek veszélyét is átérezhették. Tehát a gyújtásrendszer dolgául szabták azt is, hogy biztosítsa a fordulatszámtól független gyújtóteljesítményt – de mint éppen példákból kiderül, a gyakorlatban ez csak egy bizonyos fordulatszámig megy. A forma egyes és az utcai autók motorja között e tekintetben több mint négyszeres is lehet a különbség. Az is világos, hogy a hideg motort alapjáraton gyorsabban kell pörgetni, majd ez fokozatos csökken az alapértékig. A chiptuning ezeket a gyári beállításokat, motorvezérlési paramétereket írja felül, célszerűen a még jobb, és mindenképpen a megrendelő által kívánt irányban és mértékben (persze csak egy bizonyos határig).

 

Ha ilyen jó ez a chip tuning, miért nem eleve ezzel árulják a kocsit?

A választ két oldalról közelíthetjük meg, műszaki és üzletpolitikai szempontból. Műszakilag egy véges idő alatt véges összegből fejlesztett, a megcélzott kategóriának minden szempontból megfelelő, valamilyen résztulajdonságaiban kifejezetten vonzó széria kifejlesztése a cél. Már a tervezéskor eldől, hogy milyen motorral (teljesítmény, fogyasztás, nyomatékgörbe, stb.), milyen menettulajdonságokkal, milyen környezetvédelmi tényezőkkel és többivel fog lekerülni a sorról egy autó, amely aztán a trópusokon meg a magas északon, a fejlett szervizkultúrájú és az elmaradott országokban is eladható lesz jó esetben. A Toyota kifejezetten ezzel a filozófiával lett vezető autógyártó, nézzük meg arányát az Afrikai képes híradásokban, aztán meg mire jutott a Forma1-ben. Üzletpolitika lehet az autó üzemben tartásának költsége (nem csak a fogyasztás, de az adó, a biztosítás is) ez nálunk pl. teljesítményfüggő. De ide tartozik az is, hogy gyári szándék szerint nagyon hosszú életű autó nincs (ne a Rolls Royce-okra gondoljunk most), és a fenntartás mindenképpen bizonyos alkatrész-felhasználással kell járjon (kopó alkatrészek /fékbetét/ szűrők/ még csak nem is gonoszságról van szó. A rácfelvarrások, új szériák is sokszor a teljesítmény és a fogyasztás arányainak változásáról szólnak, már ami a motort illeti. A vásárlói elégedettséget kell valahogy az üzletpolitikához és a műszaki lehetőségekhez igazítani, ez a lényeg. A chiptuning tehát arról szól, hogy nagyon alaposan felmérik egy autó valós lehetőségeit: milyen tartalék van magában a motorban, az azt vezérlő elektronikában, és még ezer más dolgot, azután nagyon profi új szoftvereket (chip tuning software) írnak. Egészen más a dízeltuning (diesel tuning, diesel chip tuning), mint az, amelyet a benzines kocsikhoz alkalmaznak. És a másik: mit kér a megrendelő. A fogyasztás csökkentését. Tessék eco tuning a nemzetközi neve az economy, megtakarítás nyomán, de más műhelyek ezt a környezetvédelmi célú – ecology – chiptuningra használják. Ez a baj a rövidítésekkel. De akarhat mást is. Gyorsulást, dinamikát? Erre is van chiptuning. Árban, tudásban, eredményességben különböző.

Chiptuningot csak profiktól.Akiről jó referenciákat kaptunk, akiben megbízunk, a szakszerviztől, ha évek óta odajárunk, vagy jó a híre. Mert az elrontott chiptuning sokkal többet árt, mintha hagytuk volna úgy a kocsit, ahogy az addig volt.
 

Tuningbox legnagyobb előnye, hogy könnyedén kiszerelhető, ha eladjuk tuningolt autónkat és újat veszünk. A box újraprogramozásával, konfigurálásával új autónk motorjához állíthatjuk.

Az eddigiekben már szó volt a chiptuningról. Most annyiban lépünk tovább, amennyiben maga a chiptuning módszere is továbbfejlődött. Az ötlet tulajdonképpen egyszerűségében zseniális. Nem magának az autónak a motorvezérlő elektronikáját kell átprogramozni, hanem csatlakoztatni kell hozzá egy beépíthető modult, egy computer vezérelt digitális egységet. Ennek szoftvere majd elvégzi a motor működésének diagnosztikáját, és a kapott értékek alapján maga módosítja a működést a kívánt irányba. Vagyis növeli a teljesítményt, csökkenti az üzemanyag-fogyasztást például. És ezt az egységet hozzá lehet igazítani az adott típushoz és a vezető igényeihez, egy digitális konzol segítségével ugyanis módosítható a programozása.

 

Ilyen chip tuning a Rapid tuning. Magas minőségű alkatrészeket tartalmaz, jól bírja a hőterhelést, tűri az időjárás viszontagságait, ütésálló

Ráadásul van benne egy biztonsági program is. Ha a modul valamiért mégis hibásan működne, automatikusan kikapcsol, vagyis az autó visszaáll a gyári beállításokra, nem keletkezik működési zavar a motorban. Az egység csatlakozása kompatibilis az eredeti, gyári kábelekkel, a motorvezérlés megbontása nélkül csatlakoztatható, ráadásul az utastérben elhelyezett kapcsolóval ki- és bekapcsolható, akár menet közben is. Extrém magas fordulatszámon szintén lekapcsol, hogy ne terhelje még tovább a motort, így nem csökkenti annak élettartamát. Az elektronika kizárólag az üzemanyag-ellátó rendszer működésébe avatkozik bele, vagyis a motor fordulatszáma, teljesítménye, nyomatéka az eredeti paramétereknek megfelelő görbe mentén változik, nem változtatja meg direkt módon a turbónyomást, tehát mechanikailag nem terheli túl a motort. Ehhez az kell, hogy a Rapid Car csak a programnak megfelelő szinten avatkozik be, alapjáraton és terhelés nélkül nem kapcsol, be. A fogyasztási tesztek megfelelő szakszerű csatlakoztatás esetén 8 – 14 százalékos csökkenést mutatnak a fajlagos üzemanyag-felhasználásban.
 

A Rapid tuning jellemzője a megnövekedett, akár 15-25 százalékkal nagyobb teljesítmény.

A motor teljesítményének optimális kihasználása alacsonyabb fordulatszámon is, a motor rugalmas működése, amely a hosszabb távú utakon kifejezetten javítja a vezetési komfortot. A motorerő dinamikusabb, rugalmasabb lesz, a motor teljesítménybe szélesebb fordulatszám-tartományban használható ki. Megfelelő Rapid Car egység személyautón kívül terepjáróba (off road) személykocsiba és pick upba, kamionba, traktorba, sőt hajóba is szerelhető. Ezek: Rapid Off Road; Rapid Truck; Rapid Tractor és Rapid Marin. Terepen alacsonyabb fordulatszámon is a terepviszonyokhoz jobban alkalmazkodó forgatónyomatékot produkál a már elmondottakon túlmenően. A kamion elindulása könnyebbé válik, hatékonyabban gyorsul, kevesebb fokozatváltást igényel a haladás során. A traktorral kisebb fogyasztás mellett gazdaságosabb, hatékonyabb munkavégzést biztosít, megnöveli a gép erejét, ezáltal sokoldalúbbá teszi a felhasználhatóságát. A hajóba szerelhető egységnek a tengeri só, pára, hőmérséklet-ingadozás sem árt, a korszerű dízeltechnológiával is kompatibilis.

 

Chiptuninggal információkért, chiptuning árak vagy szoftveres tuning árak gépjárműhöz való egyeztetésekkel kapcsolatosan hívja munkatársainkat munkaidőben a 06 62 468 444 telefonszámokon, de legbiztosabb ha a info@kovacsauto.hu e-mail címen érdeklődik.
Chiptuning autótuning
Ha valakit tapasztalataink nem győztek volna meg, akkor hallgasson a számokra! Eddig beszerelt Rapidok száma Magyarországon!
Rapid chiptuning