AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Pirelli

Pirelli gumi kereső webáruház

 

Pirelli gumik forgalmát tekintve az ötödik legnagyobb szereplő a globális gumiabroncs-piacon, jövedelmezőségi szintje az egyik legmagasabb az iparágban. 2005-ben a Pirelli gumik égisze alatt zajló, szerteágazó tevékenységek mintegy 3,63 milliárd euró bevételt hoztak, ez csaknem 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Termékkínálata kiterjed a személygépkocsikra, könnyű haszonjárművekre és motorkerékpárokra (ez a fogyasztói szegmens felel a bevétel 70%-áért), illetve buszokra, teherautókra, mezőgazdasági és földmunkagépekre, valamint acélszálak gyártására és forgalmazására (ipari üzletág, 30% bevételi arány). Ezen a piacon belül a Pirelli gumi elsődlegesen a felső piaci szegmensre koncentrál, magas technológiai tartalmú és nagy teljesítményű termékekkel. Ezekben a szegmensekben vezető szerepet vívott ki magának a személyautó- és motorkerékpár üzletágakban. A márka ma a minőség, az érzelem és a maximális teljesítmény szinonimái. A cégcsoport technológiai szakértelmére alapozva stabil együttműködést alakított ki a világ vezető személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártóival. Ezen kapcsolatok eredményeként a világ összes jelentős autóipari vállalatának modelljeihez számos abroncstípust homologizáltak.

 

Keresse meg az autójához megfelelő Pirelli gumikat:

Irány a bolt

 

Pirelli gumik akciós áron

 

Olaszország vezető autógumi gyártója

A német (ADAC- (Svájci Túraklub (TCS) és a AutoZeitungban is megjelent teszteredményeinek köszönhetően az egyik legkedveltebb prémium márka lett mára országunkban is. A Pirelli gumik vállalata, amely több mint 120 éve egyik jelentős meghatározója a világ gumiiparának, 1872-ben kezdte meg alkotó tevékenységét. Ebben az évben a 24 éves olasz mérnök, Giovanni Battista Pirelli úgy döntött, hogy rugalmas gumitermékek előállítására és forgalmazására vállalatot alapít. Egy évvel a cégalapítás után már el is kezdődött a gyártás. Elsőként egy 1000 négyzetméteres gyárépületben, 40 munkás és öt technikus kezdte meg a gumicsövek gyártását. Néhány évvel később ipari és tudományos célú gumitermékek előállításával bővült a Pirelli gumik termelése mellett, majd 1877-ben már játékokat, divatárut, egészségügyi termékeket és esőkabátokat is gyártottak.

 

A 19. század végére világviszonylatban is az egyik legnagyobb gumitermék-gyártóvá nőtte ki magát

 

A világ tíz legnagyobb informatikai és távközlési cége közül négy az olasz cég termékeit - földalatti elektromos vezetékek és telefonkábelek – választja. Napjainkban az átlagemberek, az autósok elsősorban a gumikról ismerik a céget. Az automobilizmus kialakulásával közel azonos időben, 1885-ben kezdődött meg a kerekekre szerelhető gumihevederek gyártása, majd a járművek fejlődéséhez igazodva évről évre újabb és újabb technikai fejlesztések jelennek meg a piacon. A Pirelli gumik első megoldása a kocsik kerekeire felszerelhető gumipánt volt, mely a maga idejében igazi újdonságnak számított, miután igen sokat javított a járművek akkor még igen csekély menetkényelmén. Az áttörést az 1890-es esztendő hozta meg a cég életében, amikor megszületett az igazi gumiabroncs. Először a kerékpárgumik, majd 9 évvel később, igaz, még csak kísérleti jelleggel, az autó-és motorgumik gyártása indult be. A XX. század első évében, 1901-ben az autógumi fejlesztések középpontjában a “Recoil” abroncs került, mely szorosan záródott a keréktárcsa pereméhez, biztosítva ezzel, hogy a jármű útközben ne „veszítse” el gumijait. Erre ugyanis kezdetben nagyon sokszor volt példa.

 

Forma1 Pirelli gumik

 

A sikeres kísérletek eredményeként 1905-ben elkezdődött a Pirelli gumik sorozatgyártása személyautókhoz, két típust 35 féle méretben lehetett rendelni a Pirellitől.

 

Ezzel párhuzamosan elkezdődött a kifejezetten nagy teljesítményű gépjárművekhez tervezett Pirelli gumik előállítása is. Nem váratott sokáig magára az első versenysiker sem. 1907-ben egy Pirelli gumikkal felszerelt Itala sportkocsival három kiváló sportember, Prince Scipione Borghese, Luigi Parzini és Ettore Guizzardi elsőként ért célba a 17 ezer (!) kilométeres Párizs-Peking maratoni rallyn. Itt jelent meg először a Pirelli feliraton a betűk fölé nyúló nyúló “P” betű, mely azóta is, jelképe és egyben védjegye a gyár termékeinek. E bravúros szereplés és a gumitermékek iránt mutatkozó egyre nagyobb igény terjeszkedésre ösztökélte G. B. Pirellit, ezért rövid időn belül saját kirendeltséget nyitott a jelentősebb európai és tengerentúli piacokon. Gyárat építtetett Spanyolországban, Nagy-Britanniában és Argentínában. Miközben a repülőgépekre szerelhető Pirelli gumik is felkerültek a termékpalettára, valamint megkezdődött a szintetikus alapanyagok felhasználásával gyártandó gumiabroncsok fejlesztése, a milánói tőzsdére bevezették a cég részvényeit.

 

Az 1930-as években tovább folytatódott a sikertörténet. A Stella Bianca, azaz „Fehér csillag” elnevezésű Pirelli gumik a legnépszerűbb személyautó gumiabroncsaivá váltak a kontinensen.

 

A kitűnő menettulajdonságokkal felvértezett Pirelli gumi kedvező fogadtatása mellett, a Tazio Nuvolari vezette Alfa Romeo Targa Florion kocsin elért győzelmével, a versenysportban is kivette részét. Közvetlenül a II. világháború után az 1946-os Nemzetközi Motorkiállítás alkalmából a cég bemutatott egy kifejezetten robogókra kifejlesztett abroncsot, majd nem sokkal később Cinturato néven piacra vitte az első radiál gumiköpenyt. Ez utóbbi abban az időben jelentős technológiai előrelépést mutatott a diagonál szerkezetű abroncsokkal szemben. A Pirelli gumik életében a háborút követően is elsődleges szempont volt a versenypályákon való helytállás.

 

Pirelli gumik ütős árakon

 

Az 1950 és 1957 között megrendezett Grand Prix futamok mintegy háromnegyedét Pirelli gumikkal szerelt autók nyerték.

 

Az egyre növekvő kereslet kielégítésére újabb üzemeket nyitottak Franciaországban, Mexikóban, Németországban és Peruban. A hatvanas évek végének nagy szenzációja a CN 54 (70-es sorozat) típusú abroncs volt. Az első, nagy teljesítményű járművekhez készült alacsony profilú gumiabroncs bemutatásával egy időben, Vizzola Ticinoban megnyitották a fejlesztésekhez nélkülözhetetlen, korszerű tesztpályát. Néhány évvel később, 1972-ben, a cég kínálatában megjelent az acélbetétes radiál abroncs, amely nagyobb szilárdságának köszönhetően biztonságosabbá, és minden eddiginél komfortosabbá teszi az autózást a korábbi vászonbetétes társakhoz képest. Ezzel a technikával készül a népszerű P3-mas, valamint az első ultra alacsony oldalfalú gumiabroncs, a P6 és a P7, amelyek nemcsak a közutakon, de a raliverseny-pályákon is bizonyították kiváló képességüket. A Pirelli életében a 70-es, 80-as években is fontos szerepet töltöttek be a versenyek. 1973-tól a világ nagy rallyversenyein a Fiat Abarthok szinte megszakítás nélkül gyűjtögették pontjaikat. A Pirelli abroncson elért sikerek olyan nevekhez kötődnek, mint Walter Röhrl, Sandro Munari vagy Markku Alen. A 80-as éveket is emlékezetessé tette a cég: ekkor jött a finn Ari Vatanen, Henri Toivonen és Juha Kankunnen, vagy az olasz Miki Biasion és Piero Liatti. Mindegyikük Pirelli gumival futott, és nyert. Természetesen a Pirelli abroncsokat az osztrák F1-es pilóta, Gerhard Berger, és a brazil Nelson Piquet sem hagyta ki. Míg Berger az első, addig Piquet az utolsó Formula 1-es versenyét nyerte a kiváló, széles „úthengereken”.

 

Pirelli Grand Prix gumik

 
A Formula 1-ben hat különböző jellegű gumival van jelen, melyeken különböző színekkel jelölik a Pzero feliratot:

Narancssárga = Esőgumi,
Világoskék = Intermediate,
Piros = Szuperlágy,
Sárga = Lágy,
Fehér = Közepes,
Ezüst = Kemény.
A folyamatos gumiabroncs tesztek és fejlesztések teszik lehetővé a vásárlók számára a megfelelő minőséget személy-, kisteherautó, 4x4/SUV autó kivitelben, téli és nyári idényre egyaránt.