AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Pirelli

Pirelli gumik forgalmát tekintve az ötödik legnagyobb szereplő a globális gumiabroncs-piacon, jövedelmezőségi szintje az egyik legmagasabb az iparágban.

A Pirelli gumik ma egy gumiabroncsok tervezésével, fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport operatív holdingvállalata

2005-ben a Pirelli gumik égisze alatt zajló, szerteágazó tevékenységek mintegy 3,63 milliárd euró bevételt hoztak, ez csaknem 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Termékkínálata kiterjed a személygépkocsikra, könnyű haszonjárművekre és motorkerékpárokra (ez a fogyasztói szegmens felel a bevétel 70%-áért), illetve buszokra, teherautókra, mezőgazdasági és földmunkagépekre, valamint acélszálak gyártására és forgalmazására (ipari üzletág, 30% bevételi arány). Ezen a piacon belül a Pirelli gumi elsődlegesen a felső piaci szegmensre koncentrál, magas technológiai tartalmú és nagy teljesítményű termékekkel. Ezekben a szegmensekben vezető szerepet vívott ki magának a személyautó- és motorkerékpár üzletágakban. A Pirelli gumik ma a minőség, az érzelem és a maximális teljesítmény szinonimái. A cégcsoport technológiai szakértelmére alapozva stabil együttműködést alakított ki a világ vezető személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártóival. Ezen kapcsolatok eredményeként a világ összes jelentős autóipari vállalatának modelljeihez számos abroncstípust homologizáltak.

 

Keresse meg autójához megfelelő Pirelli gumikat:

Pirelli gumi akciós áron, Forma 1 minőség személyatókra

A Pirelli Olaszország vezető autógumi gyártója

A német (ADAC- (Svájci Túraklub (TCS) és a AutoZeitungban is megjelent teszteredményeinek köszönhetően az egyik legkedveltebb Prémium márka lett mára Országunkban is. A Pirelli gumik vállalata, amely több mint 120 éve egyik jelentős meghatározója a világ gumiiparának, 1872-ben kezdi meg alkotó tevékenységét. Ebben az évben a 24 éves olasz mérnök, Giovanni Battista Pirelli úgy dönt, hogy rugalmas gumitermékek előállítására és forgalmazására vállalatot alapít. Egy évvel a cégalapítás után már el is kezdődik a gyártás. Elsőként egy 1000 négyzetméteres gyárépületben, 40 munkás és öt technikus kezdi meg gumicsövek gyártását. Néhány évvel később ipari és tudományos célú gumitermékek előállításával bővül a Pirelli gumik termelése mellett, majd 1877-ben már játékokat, divatárut, egészségügyi termékeket és esőkabátokat is gyártanak.

A Pirelli gumik a 19. század végére világviszonylatban is az egyik legnagyobb gumitermék-gyártóvá növi ki magát

A világ tíz legnagyobb informatikai és távközlési cége közül négy az olasz cég termékeit - földalatti elektromos vezetékek és telefonkábelek – választja. Napjainkban az átlagemberek, az autósok elsősorban Pirelli gumikról ismerik a céget. Az automobilizmus kialakulásával közel azonos időben, 1885-ben kezdődik meg a kerekekre szerelhető gumihevederek gyártása, majd a járművek fejlődéséhez igazodva évről évre újabb és újabb technikai fejlesztések jelennek meg a piacon. A Pirelli gumik első megoldása a kocsik kerekeire felszerelhető gumipánt volt, mely a maga idejében igazi újdonságnak számít, miután igen sokat javít a járművek, akkor még igen csekély menetkényelmén. Pirelli gumik az áttörést az 1890-es esztendő hozza meg, amikor megszületik az igazi gumiabroncs. Először a kerékpárgumik, majd 9 évvel később, igaz, még csak kísérleti jelleggel, az autó-és motorgumik gyártása indul be. A XX. század első évében, 1901-ben az autógumi fejlesztések középpontjában a “Recoil”, abroncs kerül, mely szorosan záródik a keréktárcsa pereméhez, biztosítva ezzel, hogy a jármű útközben ne „veszítse” el gumijait. Erre ugyanis kezdetben nagyon sokszor volt példa.

Forma1 Pirelli gumik

A sikeres kísérletek eredményeként 1905-ben elkezdődik az Pirelli gumik sorozatgyártása személyatókhoz, két típust 35-féle méretben lehet rendelni a Pirellitől

Ezzel párhuzamosan elkezdődik a kifejezetten nagy teljesítményű gépjárművekhez tervezett Pirelli gumik előállítása is. Nem várat sokáig magára az első versenysiker sem. 1907-ben egy Pirelli gumikkal felszerelt Itala sportkocsival három kiváló sportember, Prince Scipione Borghese, Luigi Parzini és Ettore Guizzardi elsőként ért célba a 17 ezer (!) kilométeres Párizs-Peking maratoni rallyn. Itt jelenik meg először a Pirelli feliraton a betűk fölé nyúló nyúló “P” betű, mely azóta is, jelképe és egyben védjegye a gyár termékeinek. E bravúros szereplés és a gumitermékek iránt mutatkozó egyre nagyobb igény, terjeszkedésre ösztökéli G. B. Pirellit, ezért rövid időn belül saját kirendeltséget nyit a jelentősebb európai és tengerentúli piacokon. Gyárat építtet Spanyolországban, Nagy-Britanniában és Argentínában. Miközben a repülőgépekre szerelhető Pirelli gumik is felkerültek a termékpalettára, valamint megkezdődik a szintetikus alapanyagok felhasználásával gyártandó gumiabroncsok fejlesztése, a milánói tőzsdére bevezetik a cég részvényeit.

A 30-as években tovább folytatódik a sikertörténet. A Stella Bianca, azaz „Fehér csillag” elnevezésű Pirelli gumik a legnépszerűbb személyautó gumiabroncsaivá váltak a kontinensen.

A kitűnő menettulajdonságokkal felvértezett Pirelli gumi kedvező fogadtatása mellett, a Tazio Nuvolari vezette Alfa Romeo Targa Florion kocsin elért győzelmével, a versenysportban is kiveszi részét. Közvetlenül a II. Világháború után az 1946-os Nemzetközi Motorkiállítás alkalmából a cég bemutat egy kifejezetten robogókra kifejlesztett abroncsot, majd nem sokkal később Cinturato néven piacra viszi az első radiál gumiköpenyt. Ez utóbbi abban az időben jelentős technológiai előrelépést mutat a diagonál szerkezetű abroncsokkal szemben. A Pirelli gumik életében a háborút követően is elsődleges szempont a versenypályákon való helytállás.

Pirelli gumik ütős árakon

Az 1950 és 1957 között megrendezett Grand Prix futamok mintegy háromnegyedét Pirelli gumikkal szerelt autók nyerik.

Az egyre növekvő kereslet kielégítésére újabb üzemeket nyit a Pirelli gumik Franciaországban, Mexikóban, Németországban és Peruban. A hatvanas évek végének nagy szenzációja a CN 54 (70-es sorozat) típusú abroncs. Az első, nagy teljesítményű járművekhez készült alacsony profilú gumiabroncs bemutatásával egy időben, Vizzola Ticinoban megnyitják a fejlesztésekhez nélkülözhetetlen, korszerű tesztpályát. Néhány évvel később, 1972-ben, a cég kínálatában megjelenik az acélbetétes radiál abroncs, amely nagyobb szilárdságának köszönhetően biztonságosabbá, és minden eddiginél komfortosabbá teszi az autózást a korábbi vászonbetétes társakhoz képest. Ezzel a technikával készül a népszerű P3-mas, valamint az első ultra alacsony oldalfalú gumiabroncs, a P6 és a P7, amelyek nemcsak a közutakon, de a raliverseny-pályákon is bizonyították kiváló képességüket. A Pirelli életében a 70-es, 80-as években is fontos szerepet töltenek be a versenyek. 1973-tól a világ nagy rallyversenyein a Fiat Abarthok szinte megszakítás nélkül gyűjtögetik pontjaikat. A Pirelli abroncson elért sikerek olyan nevekhez kötődnek, mint Walter Röhrl, Sandro Munari vagy Markku Alen. A Pirelli gumik a 80-as éveket is emlékezetessé teszi: ekkor jön a finn Ari Vatanen, Henri Toivonen és Juha Kankunnen, vagy az olasz Miki Biasion és Piero Liatti. Mindegyikük Pirelli gumival fut és nyer. Természetesen a Pirelli abroncsokat az osztrák F1-es pilóta, Gerhard Berger, és a brazil Nelson Piquet sem hagyja ki. Míg Berger az első, addig Piquet az utolsó Formula 1-es versenyét nyeri a kiváló, széles „úthengereken”.

A Pirelli gumik története

Az 1872-ben, Olaszországban alapított Pirelli gumik gyára kezdetekben csak gumitermékek gyártásával foglalkozott, majd 1901-ben gyártották le az első személyautó gumiabroncsukat.
Nagyon sok közép- és felsőkategóriás autón megtalálhatóak első szerelésként a gyár abroncsai.
Napjainkban legtöbbet az autó és motorsportok kapcsán hallhatunk a gyártóról, ezekben a sportágakban ugyanakkor már a kezdetektől jelen volt. 
A Formula 1-ben hat különböző jellegű gumival van jelen, melyeken különböző színekkel jelölik a Pzero feliratot: Narancssárga = Esőgumi,
Világoskék = Intermediate,
Piros = Szuperlágy,
Sárga = Lágy,
Fehér = Közepes,
Ezüst = Kemény.
A folyamatos gumiabroncs tesztek és fejlesztések teszik lehetővé a vásárlók számára a megfelelő minőséget személy-, kisteherautó, 4x4/SUV autó kivitelben téli és nyári idényre egyaránt.