Akkumulátor töltő, töltők

Akkumulátor töltő

Akkumulátor töltők közül a CTEK akkutöltők világszerte elismertek minőségben és kivitelben egyaránt. Szinte törhetetlen, vízálló eszközeik használatával lényegesen meghosszabbíthatjuk az akkumulátorunk élettartamát, elkerülhetjük a kritikus szint alá merülést. A töltők mellé természetesen akkumulátorok is tartoznak, melyekből bőséges kínálatot nyújtunk ügyfeleink részére.

CTEK akkumulátor töltők – a legjobb választás!

Az utóbbi évtizedekben a gépjárművek elektromos igénye rohamosan nőtt. Napjainkban szinte teljesen elektromos vezérlésű korszerű járművekbe nagyobb teljesítményű akkumulátorok kerültek, amik szintén nagyvolumenű fejlesztéseken estek át. Az egyre több elektronikus rendszerrel rendelkező járművek függenek az akksi töltésétől, kapacitásától. Mindezek miatt megnőtt az akkumulátor töltők használata, beleértve a professzionális, háztartási, hobbi, sport, szabadidő és egyéb kategóriába tartozó típusokat. A különböző szezonális időszak, mint például a téli hidegek is fontos szempontok, mivel a biztonságos és hatékony akksitöltéshez és -karbantartáshoz elengedhetetlenek a kiemelkedően magas minőségű CTEK akkumulátor töltők, amik mindezt garantáltan biztosítják nekünk.

Teljesen automatizált akkutöltés és gondozás nyolc lépésben CTEK akkumulátor töltők segítségével, hogy a járművek mindig induljanak

Töltők közül kiemelkedő a CTEK termékcsaládja, mivel minden korszerű feltételnek tökéletesen megfelelnek. Olyannyira világszínvonalúvá nőtte ki magát a cég rövid időn belül, hogy a legnagyobb autógyárak keresték meg, hogy CTEK töltőket adhassanak gyári logójukkal járművük mellé, mint például a Mercedes-Benz, Ferrari, Porsche, Lamborghini stb. Az akkuk nagyfokú műszaki fejlődésen mentek keresztül, ezért szükségünk van hozzájuk illő, korszerű akkumulátor töltő készülékekre. 

Ólomsavas akkutöltők biztonsági védelmekkel és praktikus funkciókkal a CTEK kínálatában. Akkumulátor töltés 8 lépésből, teljesen automatizált akkutöltő segítségével, garantált karbantartási funkciókkal minden töltés során. „Intelligens”, kényelmes és többfajta választható gyorscsatlakozóval szerelhető időszakosan, vagy állandó használatra, akár a műszerfalba építve. Biztonságos használat: szikravédelem, fordított polaritás védelem és rövidzárlat elleni védelem. Ez az akkumulátor töltő nem károsítja az érzékeny elektronikus rendszereket, és a legtöbb típushoz (pl. zselés, savas, AGM) alkalmasak.

Autóakkumulátor mérése, töltése

Az autóakkumulátorok elektromos energiából vegyit képeznek, s azt ebben a formájában hosszabb ideig képese tárolni, s kisütéskor visszaalakítják elektromos energiává. A töltésszétválasztó folyamat ideje alatt az elektródák anyaga átalakul. Mikor ez az átalakulás teljesen bekövetkezett, elértük a kisütött állapotot, s így a kezdeti feszültségértéke lecsökken. Akkumulátor töltők használatával a töltés folyamatának során a kapcsaira adott feszültségtől töltőáram alakul ki, ekkor az akku, mint fogyasztó működik, s energiát vesz fel, s ennek következtében az elektródák anyaga visszatér eredeti állapotába. Ha ez a folyamat végbement, az akkumulátor újratöltődött, s már képes lesz energiaátadásra. Az akkumulátor kapocsfeszültsége a kisütés során folyamatosan csökken, s értelemszerűen a töltés során folyamatosan nő. Ha kisütés közben kapocsfeszültsége egy, a típusától függő adott érték alá csökken, az akku kisült (lemerült). Ekkor a kisütést be kell fejezni, mert amennyiben további terhelésnek tesszük ki, károsodás érheti. A töltés ugyanígy működik. Ebben az esetben be kell fejezni, amikor a kapocsfeszültség a töltéshez kellő értékre ér, mert ez is kárt okozhat az eszközben.

Fontos dolog az akkumulátor feszültségének mérése

Feszültségméréshez szükségünk van egy multiméterre. A gépjármű indítómotorjának működtetése közben meg kell mérni, hogy az akksi pozitív csúcsánál és negatív kúpjánál mekkora a feszültségesés. Ha a vezetékrendszer megfelelő, mérjük meg az önindító áramfelvételét is. Ha ez a járműre jellemző értéknél – mely a személyautó benzines motorjánál 100-160 A, dízelmotoroknál 240-360 A – sokkal nagyobb, akkor valószínűleg az indítómotor hibás. Ha teljesen képtelen a gépjármű indítására, akkor először vegyük szemügyre, hátha felfedezünk rajta valami külsérelmi nyomot. Amennyiben bármilyen további vizsgálatot szeretnénk végezni, előbb teljesen fel kell tölteni az akkumulátort. Ha biztosra akarunk menni, használjunk feszültségkorlátozott automata töltőt, mellyel felügyelet nélkül elkerülhetjük az akkumulátorra káros túltöltést. A 14,4 V-ban feszültségkorlátozott töltővel addig töltsük az akkut, amíg a töltőáram kb. 0,8-1 A alá esik.

Beszéljünk egy kicsit az akkumulátor töltéséről!

Hamar észre lehet venni, hogy lemerült, ha az indítómotor csak lassan forgatja meg a motort. Először ellenőrizzük a csatlakozásokat! Ha ezek épek, vegyük ki a jármű akkumulátorát. A feltöltést intézhetjük otthon, vagy szerelőműhelyben. Általában az autóalkatrész-üzletekben többféle töltő is kapható. Olyat vásároljon, amelyen magas és alacsony töltőáram-erősség is beállítható, és árammérővel rendelkezik, hogy működés közben mutassa a töltőáram erősségét. A töltés megkezdése előtt le kell venni a cellákról a sapkát vagy a záródugót, hogy az elektrolitban töltés közben fejlődő gáz elszökhessen, s pont ezért fontos, hogy szűk vagy szellőzetlen helyiségben ne töltsön akkumulátort, hisz akár egy szikrától is begyulladhat a gáz! Ezt viszont senki nem szeretné. Ha az akkumulátoron fel van tüntetve, hogy az egy gondozásmentes típus (Maintenance Free), ekkor a töltés során nem szükséges a zárdugók eltávolítása, és az elektrolit pótlása. Sok akkumulátor kapacitása 48 Ah, (tehát 48 Ampert képes szolgáltatni egy órán keresztül). Ebben az esetben 2 amperes töltéserősségnél 24 órára van szükség ahhoz, hogy a teljesen lemerült akksi újra feltöltődjön. Ha nincs időnk kivárni ezzel a gyorsasággal a töltést, akkor 10 amperes áramerősség 30-60 perc alatt annyira már feltölti az akkumulátort, hogy az autót képes legyen beindítani. Nagyon fontos, hogy ilyet nem szabad gyakran csinálni, mert a nagy erősségű töltés tönkre teheti az akkumulátort! Itt is érdemes a gyártó utasításait követni, és szükség szerint beállítani a töltőt nagy vagy kis áramerősségre. 

A töltőberendezés negatív kivezetésén (fekete kábel) lévő krokodilcsi¬peszt csatlakoztassa az akkumulátor negatív (-) pólusához, a pozitív kivezetést (vörös kábel) pedig a pozitív (+) pólushoz. Dugja a töltő hálózati kábelét egy 13 amperes aljzatába, és kapcsolja be! Egyes akkumulátor töltők automatiku¬san kikapcsolnak, amikor az akksi teljesen feltöltődik, így elkerülhető a túltöltést. Ha töltőnk nem ilyen „intelligens”, vagy az eltelt órák számával állapíthatja meg akkumulátora töltöttségét, vagy úgy, hogy savsűrűségmérővel ellenőrzi az elektrolitot. Bármelyikről is van szó, mindig áramtalanítsa a töltőt, mielőtt leveszi a csipeszeket, és újra beköti az akksi kábeleit. Végül beszéljünk egy kicsit a bikázásról, hisz előfordul, hogy elmegyünk vásárolni, a fényszórót bekapcsolva hagyjuk, és mire kiérünk az áruházból az autónk nem indul. Ebben az esetben egy kedves ismerősünk, vagy egy másik szimpatikus autós segítségét kérhetjük, hogy az ő autójának akkumulátorával indítsuk be autónkat.