AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Autós szerszámok, műszerek - Akkumulátor töltők választása.

Az akkumulátor töltők használata jelentősen megnőtt, főleg a mai korszerű autók elektromos berendezései miatt.

Mire figyeljünk az akkumulátor töltők kapcsán?

Az akkumulátor töltők, jól jönnek, a téli hideg napokon, amikor az áramforrásunk kapacitását a hideg nagymértékben befolyásolja, mely nehezebb indítást eredményez. Ilyenkor a generátor igen komoly munkára van késztetve. Ezekben az időszakokban ajánlott, az akkumulátort külső áramforrásról megsegíteni, vagyis töltővel után-tölteni. A különböző vezérlő és működtető elektronikák, valamint az üzemeltetéshez szükséges fogyasztók mellett, az energiafaló egyéb kényelmi berendezések, mint a fűtőmotor, ülés- és ablakfűtés is felemésztik az akkumulátor energiáját. Bár általában, egy hibátlan töltő rendszer, normál menetszakaszok megtételén, a gépkocsi akkuját megfelelő kapacitási szinten tartja, tehát nem kell után-tölteni.


Keresse meg az autójához megfelelő akkumulátor töltőket:

 

Az egyre több elektronikus rendszerrel rendelkező járművek és gépek, amik ezáltal függenek az akkumulátor töltésétől, kapacitástól. Mindezek miatt megnőtt az akkumulátor töltők használatára, beleértve a professzionális, háztartási, hobbi, sport, szabadidő és egyéb kategóriába tartozó típusokat. A különböző szezonális időszak, mint például a téli hidegek is fontos szempontok, mivel a biztonságos és hatékony akkumulátor töltéséhez és karbantartásához elengedhetetlen egy kiemelkedően magas minőségű CTEK akkumulátor töltők, ami mindezt garantáltan biztosítja nekünk. Tekintse meg AkkuShop kínálatunk további termékeit is!

Teljesen automatizált akkutöltés és gondozás nyolc lépésben CTEK akkumulátor töltőkkel, hogy a járművek mindig induljanak.

Akkumulátor töltők közül kiemelkedő a CTEK termékcsaládja, mivel minden korszerű feltételnek tökéletesen megfelel. Olyannyira világszínvonalúvá nőtte ki magát rövid időn belül, hogy a legnagyobb autógyárak keresték meg, hogy CTEK akkumulátor töltőket adhassanak gyári logójukkal járművük mellé, mint például a Mercedes-Benz, Ferrari, Porsche, Lamborghini, stb. Az akkuk nagyfokú műszaki fejlődésen mentek keresztül, ezért szükségünk van hozzájuk illő, korszerű akkumulátor töltő készülékekre. A CTEK teljesen új rendszert fejlesztett ki, amely eleget tesz ezeknek az új követelményének, és ez az, amiért a cég 8 lépésből álló töltési karakterisztikája világszerte szabadalommal védett. Tehát nem csupán a műszaki fejlesztés miatt jobbak a CTEK akkumulátor töltők, hanem azért, mert egy teljesen új, egyedülálló rendszer lett kifejlesztetve.

Ólomsavas akkutöltők biztonsági védelmekkel és praktikus funkcióval.

Akkumulátor töltés 8 lépésből, teljesen automatizált akkutöltő segítségével, garantált karbantartási funkciókkal minden töltés során. Könnyen kezelhető és praktikus tervezés a designos formatervezésen túlmenően a környezeti hatások ellen is védett. „Intelligens”, kényelmes és többfajta választható gyorscsatlakozóval szerelhető időszakosan, vagy állandó használatra, akár a műszerfalba építve. Biztonságos használat: szikravédelem, fordított polaritás védelem és rövidzárlat elleni védelem. Ez az akkumulátor töltő nem károsítja az érzékeny elektronikus rendszereket és minden ólomsavas akkumulátorra alkalmasak: savas, MF, zselés, AGM, kalcium.

Autó akkumulátor mérése töltése

Autó akkumulátor töltés - Akkutöltő használataAz akkumulátor egy energiatároló eszköz, mely a töltés során bevezetett villamos energiát vegyi energiává alakítja át, majd azt ebben a formájában hosszabb ideig képes tárolni, s kisütéskor visszaalakítja villamos-energiává. Maga az akkumulátor közvetlenül csak egyenfeszültség tárolására és szolgáltatására alkalmas eszköz, amire ha fogyasztót kapcsolunk – ez a kisütés – az akksi úgy működik, mint egy galvánelem. Ilyenkor a töltésszétválasztó folyamat ideje alatt az elektródáinak anyaga átalakul. Mikor ez az átalakulás teljesen bekövetkezett, elértük a kisütött állapotot, s így a kezdeti feszültségértéke lecsökken. Akkumulátor töltők használatával a töltés folyamatának során a kapcsaira adott feszültségtől töltőáram alakul ki, ekkor az akku, mint fogyasztó működik, s energiát vesz fel, s ennek hatására az előbbi vegyi folyamat fordított irányban megy végbe, tehát az elektródák anyaga visszaáll az eredeti állapotba. Ha ez a folyamat végbement, az akksi feltöltődött, és újra képes energiát szolgáltatni. Az akkumulátor kapocsfeszültsége a kisütés során folyamatosan csökken, s értelemszerűen a töltés során folyamatosan nő. Ha kisütés közben kapocsfeszültsége egy a típusától függő adott érték alá csökken, az akksi kisült (lemerült). Ekkor a kisütést be kell fejezni, mert amennyiben további terhelésnek tesszük ki, károsodás érheti. A töltés ugyanígy működik. Ebben az esetben, ha a kapocsfeszültség a töltésre megadott értéket eléri, be kell fejezni, mert ez is kárt okozhat az eszközben.

Fontos dolog az akkumulátor feszültségének mérése

Folyadékos nyitott akkuknál érdemes elsőként a folyadékszintet ellenőrizni és beállítani. A feszültségméréshez szükségünk van egy multiméterre. A gépjármű indítómotorjának működtetése közben, mérjük meg a multiméterrel, hogy az akkumulátorunk pozitív csúcsa és az önindító pozitív csavarja között, illetve az akku negatív kúpja és az indító fémháza között mekkora feszültségesés lép fel. Ha valamelyik oldalon 0,5 V-nál nagyobb a feszültségesés, tisztítsuk meg, vagy ha ez nem hoz sikert, javítsuk meg a csatlakozásokat. Ha a vezetékrendszer megfelelő, mérjük meg az önindító áramfelvételét is. Ha ez a járműre jellemző értéknél – mely a személyautó benzines motorjánál 100-160 A, Diesel motoroknál 240-360 A – sokkal nagyobb, akkor valószínűleg az indítómotor hibás. Ha teljesen képtelen a gépjármű indítására, akkor először vegyük szemügyre, hátha felfedezünk rajta valami külsérelmi nyomot. Amennyiben bármilyen további vizsgálatot szeretnénk végezni, előbb teljesen fel kell tölteni az akkumulátort. Ha biztosra akarunk menni, használjunk feszültségkorlátozott automata töltőt, mellyel felügyelet nélkül elkerülhetjük az akkumulátorra káros túltöltést. A 14,4 V-ban feszültségkorlátozott töltővel addig töltsük az akkut, amíg a töltőáram kb. 0,8-1 A alá esik.

Beszéljünk egy kicsit az akkumulátor töltéséről.

BebikázásHamar észrevehetjük, hogy lemerült, ha az indítómotor csak lassan forgatja meg a motort. Először ellenőrizzük a csatlakozásokat. Ha ezek épek, vegyük ki a jármű akkumulátorát. A feltöltést intézhetjük otthon, vagy szerelőműhelyben. Általában az autóalkatrész-üzletekben többféle töltő is kapható. Olyat vásároljon, amelyen magas és alacsony töltőáram-erős­ség is beállítható, és árammérővel rendelkezik, hogy működés közben mutassa a töltőáram erősségét. A töltés megkezdése előtt le kell venni a cellákról a sapkát vagy a zá­ródugót, hogy az elektrolitban töltés közben fejlődő gáz elszökhessen, s pont ezért fontos, hogy szűk vagy szellőzetlen helyiségben ne töltsön akkumulátort, hisz akár egy szikrától is begyulladhat a gáz. Ezt viszont senki nem szeretné. Ha az akkumulátoron fel van tüntetve, hogy az egy gondozásmentes típus (Maintenance Free), ekkor a töltés során nem szükséges a zárdugók eltávolítása, és az elektrolit pótlása. Sok akkumulátor kapacitása 48 am­peróra (Ah), (tehát 48 Ampert képes szol­gáltatni egy órán keresztül). Ebben az esetben 2 amperes töltéserősségnél 24 órára van szükség ahhoz, hogy a teljesen lemerült akksi újra feltöltődjön. Ha nincs időnk kivárni ezzel a gyorsasággal a töltést, akkor 10 amperes áramerősség 30-60 perc alatt annyira már feltölti az akkumulá­tort, hogy az autót képes legyen beindítani. Nagyon fontos, hogy ilyet nem szabad gyakran csinálni, mert a nagy erősségű töltés tönkreteheti az akksit. Itt is érdemes a gyártó utasításait követni és szükség sze­rint beállítani a töltőt nagy, vagy kis áramerős­ségre. A töltőberendezés nega­tív kivezetésén (fekete kábel) lévő krokodilcsi­peszt csatlakoztassa az akkumulátor negatív (-) pólusához, a pozitív kivezetést (vörös kábel) pedig a pozitív (+) pólushoz. Dugja a töltő hálózati kábelét egy 13 amperes aljzat­ba, és kapcsolja be. Egyes töltők automatiku­san kikapcsolnak, amikor az akksi teljesen feltöltődik, s ez igen jó szolgálatot tesz annak érdekében, hogy elkerüljük a túltöltést. Ha töltőnk nem ilyen „intelligens”, vagy az eltelt órák számával állapíthatja meg akkumulátora töltöttségét, vagy úgy, hogy savsűrűségmérővel ellen­őrzi az elektrolitot. Bármelyikről is van szó; mindig áramtalanítsa a töltőt, mielőtt leveszi a csipeszeket, és újra beköti az akksi kábeleit. Végül beszéljünk egy kicsit a bikázásról, hisz előfordul, hogy elmegyünk vásárolni, a fényszórót bekapcsolva hagyjuk és mire kiérünk az áruházból az autónk nem indul. Ebben az esetben egy kedves ismerősünk, vagy egy másik szimpatikus autós segítségét kérhetjük, hogy az ő autójának akkumulátorával indítsuk be autónkat. Folyamat a következő

 

  • Először le kell állítani a segítő autós járművének motorját, majd nyissuk fel mind a két autó motorháztetőjét.
  • Szükségünk lesz egy megfelelő indítókábelre is. Ez semmiképpen sem egy házilagos gyártmány legyen, hanem egy hivatalos indítókábel, köztudatban elterjedt nevén bikázókábel.
  • Kössük az egyik vezetéket az autónk akkumulátorának pozitív sarujára, s ugyanennek a kábelnek a végét kössük az indító jármű akksijának pozitív sarujára.
  • Fogjuk meg a másik kábelt és csatlakoztassuk az indítandó jármű negatív pólusára, a másik véget rögzítsük az indító gépkocsi fém szerkezetéhez.
  • Indítsuk be az indító kocsit, járassuk a motorját 2000-es fordulat felett pár percig, hogy az akksi töltése beinduljon. Ezzel biztosítjuk, hogy legyen elegendő energia járművünk indításhoz.
  • Indítsuk be autónkat, ennek is járassuk a motorját magasabb fordulatszámon, hogy a töltés elindulhasson.
  • Válasszuk le előbb a pozitív kábel mindkét végét az autókról, majd csak ezután távolítsuk el a negatív kábelt.