DRL nappali menetfények

DRL nappali menetfények

Nappali menetfény kötelező minden, 2011. február 7-e óta gyártott autóra az Európai Unió területén. A 2008-ban elfogadott rendelet szerint külön fényforrásnak kell gondoskodnia a jármű kivilágításáról, olyannak, ami kizárólag nappal működik, és a jármű indításával automatikusan bekapcsolódik.

Az autó nappali menetfény biztonság és tuninglátványosság is egyben

A nappali menetfény forrása önállóan helyezkedhet el az autó elején, de az is megengedett, hogy a fényszóró és a tompított fényt adó lámpatestbe legyen beépítve. Különleges megoldás, az úgy nevezett Angel-Eye, amely jellemzően az Audik és a Mercedesek fényszóróinak alján meghúzódó világító csík. Természetesen a hagyományos tompított fényszóró is alkalmas a menetfény szolgáltatására. Mégis sokan, akiknek eredetileg még nincs az autóján nappali fény, utólag akarják felszereltetni. Ez első ránézésre feleslegesnek tűnik, de nem az, mivel a nappali fényforrás minden tekintetben jobb megoldás, mint a tompított fényszóró használata.

DRL nappali menetfény felszerelése házilag, egyszerűen

A nappali fény, menetfény használata, utólagos felszerelése nem felesleges. Két okból sem. Az egyik, hogy a tompított fényszóró energiafelhasználása a sokszorosa a nappali fény energiaigényének. A tompított fény izzói átlagosan 70 W-ot emésztenek fel, és ehhez hozzá kell még adni a rendszámtábla, valamint a műszerfal teljesen felesleges megvilágítását, ami így összesen akár 110 Wattot is jelenthet. Ez nyilván megjelenik a gépkocsi üzemanyag fogyasztásában és ennek megfelelően a környezet terhelésében is. A másik ok, hogy a tompított fényszóró nem a jármű nappali megvilágítására van kitalálva. Az utat világítja meg, úgy, hogy ne zavarja a szembejövő járművek vezetőit. Csakhogy így a kibocsátott fény alig 10 százaléka hasznosul nappal arra, hogy az autónk szemből jól látható legyen.

A DRL világítás neve a daytime running lights angol rövidítésből ered, és tehát fel lehet utólag is szerelni. Viszont sok autótulajdonos úgy teszi, hogy megsérti vele a hatályos jogszabályokat. Több mindenre is ügyelni kell a DRL nappali menetfények rendelésekor! Minden szükséges minősítési jelzéssel rendelkezniük kell; ne csak arra ügyeljen, hogy mutatósak legyenek. Ami a pontos jogszabályokat illeti, min. 250 és max. 1500 milliméter magasan szerelhetjük fel. Fontos, hogy a két fény között min. 600 mm távolság legyen! Nem szabad elfelejteni, hogy a menetfénynek muszáj automatikusan kikapcsolnia, amikor bekapcsoljuk a távolsági vagy tompított fényszórót, ill. a ködlámpát. Kötelező továbbá az autósok körében már jól ismert „E betű”, vagyis a bevizsgálást bizonyító jelzés. Az „RL” jelzésnek szintén szerepelnie kell a DRL fényeken.

Ha házilag próbálkozik a DRL nappali menetfények beszerelésével, elengedhetetlen lesz hozzá a kapcsolási rajz. Enélkül ugyanis felsülhet! Semmiképp se kösse szimplán a helyzetjelzőre a menetfényeket, ugyanis a modernebb modellekben ez gondot okozhat. Megzavarhatja vele a hibakereső áramkört, a végeredmény pedig az lesz, hogy feleslegesen jelez majd izzóhibát a kocsi.

Milyen szempontokra kell még figyelni?

Mindezen túl a DRL nappali menetfények sajátos vetítési képét is figyelembe kell venni beszereléskor. Mivel szúrófény-szerűen világít, fontos úgy pozícionálnunk, hogy pontosan a haladási irányba vesse a fényét. Mindenképp tervezze meg tehát még az új szerkezet megrendelése előtt, hogy pontosan hova, milyen formájú és mekkora menetfényt lehet felszerelni. Ezen változatok esetén nem kell külön arra figyelni, hogy automatikus legyen a menetfény fel-, ill. lekapcsolása, mivel maga a DRL elektronika felel érte.

Összesen 0 termék
Minden szűrő törlése
Aktív szűrők
Beszerezhető (16), Raktáron (3)
Gyártó (19)
Készlet (19)
Betűjelzés (1)
Garancia (1)
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2 (1)
Tömeg [kg] (1)
Image
Data
Synonyms
Price
(Click to sort descending)
A beállított szűrési feltételek alapján nincs találat