AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Szilveszter Rallye 2015 - Hírek a TMC Rally szemszögéből

Idén, a 17. alkalommal megrendezett Szilveszter Rallye-n minden rekord megdőlt. A HUNGARORING-en december 27-29 között, a versenyszezon lezárulta utáni, évbúcsúztató versenyen összesen 280 pilóta állt rajthoz navigátorával és a választott technikával.

Szilveszter Rallye 2015 - Szabó Zoltán

Szabó Zoltán ezredes most próbálta ki először a C2R2 MAX-ot, mellette Milcsevics Lóránt ült a jobb 1-ben. A teszteken is már nagyon elégedetten nyilatkozott:

Sz. Z.: „Klassz az autó, el kell hinni, hogy mit tud! Úgy gondolom, hogy az autó nagyon jó, és amikor az autó nagyon jó, akkor mi is mosolyogni fogunk a végén. Nyolc éve alapítottuk meg a Police Rallye Team-et, Hoffer Zsolti versenyzését támogatva. Minden évben 1-2 versenyt tudok beiktatni, ez már a 8. Szilveszter Rally-m. Egy „N”-es SUZUKI-val kezdtem, ez a kis C2 a kategóriában sokkal komolyabb persze. Tradíció már, hogy a Szilveszteri versengésen „engedjük ki a gőzt”, pihenünk, találkozunk barátokkal és bemutatjuk autóinkat a szponzorok-nak, így a verseny évad és az év végi hajtás után ez úgymond egy móka számunkra.” A navigátorokat szakaszonként lehetett váltogatni, mely remek alkalom lehetett a szurkolóknak illetve a szponzoroknak, hogy betekintést nyerjenek belülről életünkbe. A 15 előfutó autó szintén rekord, illetve az, hogy 45 hölgy is beszállt a fiaskóba, az eddigi max. 26 helyett szintén egyedi.

Sz.Z.: „Milcsevics Lóci egy tapasztalt navigátor, ment itthon, megfordult a VB-n, és van rutinja. Jó pilóták mellet ült sokszor, több évtizede megy. Most felkértünk Őt, hogy üljön be mellém, hiszen a tervünk idén, hogy csapatfrissítés keretében navigátort váltanánk a Police Rallye Teamben, úgyhogy nekünk jó lenne… Hoffer Zsoltinak is új löketet adna, aki minden versenyen indul az Opel Adam-mel!”

A vasárnapi tesztet követően 15:30-kor elindult a versengés melyben egy új, belső HUNGARORING szakasszal is megismerkedhettek a fiúk.

Most a megszokott élő rádiós közvetítést, a fejlesztéseknek köszönhetően, televíziós is követett, melyet belső kamerás felvételekkel, és interjúkkal tettek a rendezők színesebbé. A HUNGARORING környékén egy 10 kilométer sugarú körben a 92.4 hullámsávon volt hallható a Rallye Rádió élő adása, a www.rallyeradio.com, és www.sportlivemedia.hu felületén az internet segítségével élőképen is nyomon követhető volt minden perc. Csapatunkról a TMC Rallysport Facebook oldalán, valós idejű videókat, bejelentkezéseket és aktuális riportokat láthattak szurkolóink, ellenfeleink folyamatosan: https://www.facebook.com/TMC-Rallysport-378092528869073/ Ezt mondhatjuk, hogy már várják is rendszeresen. Aki a hazai raliban bármilyen téren is otthon van, akár versenyez, akár szerel, vagy szurkol, biztosan kilátogat ilyenkor a Box utcába, illetve a FORMA 1 lelátóira. A Szilveszter Rallye-n már megszoktuk, hogy a nézők számára ingyenes a belépés, és a parkolás is. Ezen szerencsére nem változtatott a vezetőség.

Hétfő délután fél négykor rajtolt el a mezőny, ekkor teljesítettek egy belső ringi szakaszt, majd beálltak a Rajtceremónián felállított diadalív alá ahol a fotósok kereszttüzében nyilatkoztak a Rallye Rádió riporterének. A hidegben a rajt időpontjáig besötétedett, sőt a köd is leereszkedett, így ez jócskán megnehezítette a több ezer nézőnek, valamint a média munkatársainak is az élmény befogadását. Nem kevésbé az autóban belülről, hiszen a száguldást sem könnyítette meg a kialakult időjárási helyzet.

Sz.Z.: „ A lelátónál hatalmasat ugrattunk, de sajnos nem tudtunk végig ilyen tempót diktálni. NEM LÁTTAM SEMMIT, és most nem viccelek! Jól beállítottuk a lámpát, sőt én szeretem a változó körülményeket, de ez félelmetes volt! Többször nem hittük el, hogy az útpadka nem ütötte meg az autót, de kiadta végül... Kimondottan készültünk az ugratóra egész nap, így a Jettával is két ilyet ugrottam… Annak a futóműve nem bírta olyan jól, mint a „kis” erőteljes Citroën!” Kedden reggel fél nyolctól délután ötig folyamatos volt a program, két szakasz váltakozott körönként, és külön érdekességként bevezették a nézőknek a szervizparkon is keresztülvezető belső gyorsasági szakaszt. Sátrainknál is rengeteg érdeklődő figyelte a kerékmelegítők, a futómű, a motortér és a kamerák felhelyezését, állítgatását. Zoli kedvesen, munkájából adódóan, rutinosan tartott előadásokat az érdeklődőknek.

Szilveszter Rallye 2015 másnap reggel

Kora reggel előbújt a nap a felhők mögül, és ez a tény egy téli napon egyébként is rengeteg embert csal a szabadba, főleg ha tudják, hogy ennyi „hangos-színes gyorskocsi” látható egy helyen. Tömött sorokban érkeztek a vidám, szilveszterre hangolódott szurkolók egész nap. A kiadott műsorfüzetben időpontokkal, térképekkel készülődhettek, és várták a második napon, hogy az 5 gyorsasági szakaszon milyen látványosságok lesznek. Turán Frici és az élvonalbeliek mellett, Lada virtuózok és Historic-os autók is robogtak.

Éppen elrajtoló versenyzőink minden megbeszéléskor elmondják, hogy mi lesz a taktikájuk, és csapatvezetőnk nem szokott ebbe beleszólni, csak ha kérik. Akkor viszont segítséget nyújt, elmondja, hogy Ő hogy menne. A gyors és mérnöki pontossággal végrehajtott, megfelelő íveken autózás hozza meg a valós sikereket, hiszen minden gyorsasági szakaszon az időt mérik. Ezt elmondja mindenkinek, de ezt Lóciék is tudják. Szabó Zolit is remekül instruálta végig, így látványos, de tudatos autózást mutattak be, egyre jobb időkkel. Adrenalin fröccsökkel, és nevetéssel tarkított etapok váltakoztak. Nagy segítséget kaptunk a Pirelli szakértőitől a szervizparkban, hiszen pontosan elmondták hogyan történjen a „megszikézés”. A gumimelegítő paplanok levétele után ezek az apró bevágások serkentik a gumi hőmérséklet emelkedését, és ezáltal a mielőbbi tökéletes tapadását az aszfalton.

 

Rallye csapatunkban hat kamerával dolgoztunk, két belső, két külső rögzített kameránk is forgott a versenyautón, valamint médiásunk, és két szurkolónk a lelátó tetejéről is pásztázott.

Nagy örömünkre a száguldás, és a túlfűtött emberi érzelmek szinte minden nehéz és boldog pillanatát visszaadják felvételeink. Sötétben zárult a verseny, ahol tapasztalt navigátora segítségével sokat tanult pilótánk, és tervben vannak további közös versenyek is.

Sz.Z.:” Életem egyik legmeghatározóbb élménye volt a C2R2 MAX! Annak idején, amikor elkezdtem gyermekkoromban „Ladázgatással” sosem gondoltam volna, hogy egyszer a Hoffer Zsolti segítségével egy ilyen autóba is beülhetek majd. Azt csináltam végig, amit Lóci mondott! Egy profi autó, profi navigátor egy amatőr pilótával és egy profi csapattal létrehozta azt, amiről még álmodni sem mertem volna! Nagyon boldog vagyok, köszönöm szépen!” Nagy tervekkel, reményekkel, és várakozással tekintünk a következő verseny évadra. Köszönjük támogatóinknak a rengeteg segítséget. 2016-ban is várjuk kedves szurkolóinkat rendezvényeinkre, versenyeinkre!

További kapcsolódó cikkeink használtautó vásárlással és más autós hírekkel kapcsolatosan itt olvasható >>