AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Schuck János TMC rallysport riport

Schuck János 2 éve a TMC rallysport pilótája.

-Mi az első emléked a rallyval kapcsolatban?
-Egy csobánkai gyorsasági szakasz, ahová biciklivel tekertem ki, és ott néztem a „nagyokat”. Mivel Pilisszentivánon laktunk már akkor is, ez egy karnyújtásnyira volt tőlünk. Tizenéves voltam, de akikre biztosan emlékszem, az a Ferjáncz Attila, és a Topor Kálmán! Ezután az 1990 vagy ’91-es Salgó Rallye volt rám nagy hatással. Baráti társsággal mentünk le, Kazáron sátraztunk, a gyorsasági mellett, és hatalmas élmény volt, ott már egészen pontosan emlékszem pilótákra, és autókra… Mielőtt az az ötlet jött, hogy én is beüljek egy autóba, azelőtt szervizesként vettem részt ebben a forgatagban. Évekig, 1997-2004-ig jártam szervizelni Herczig Norbinak. Régóta ismerjük egymást, együtt dolgoztunk autószerelőként, jó barátok lettünk. Az Octavia WRC-t még mi csináltuk, de ezzel párhuzamosan már elkezdtem én is versenyezni, így azután már nem jártam velük.

 

Idén is C2R2 Max-al indul a rallye első osztályában!


-Milyen versenyautóval kezdted el?
-Első versenyautóm egy 205-ös PEUGEOT volt, ami egy igazi nagy hulladék volt! (nevet!) Mindenki megpróbált róla lebeszélni, hogy olyat ne vegyek, mert egy igazi sz.r, de nekem ez tetszett formára, tehát mindenképp ezzel kellett menni! Gyerekkori barátommal, Muschitz Attilával, „Attyá”-val kezdtünk versenyre járni, és vele is határoztuk el, hogy beülünk mi is és nekivágunk.

-A szereposztás megtörtént előre, vagy kialakult?
-Úgy beszéltük meg, hogy amatőr versenyeken indulunk először és egyszer majd én vezetek, Ő navigál, és majd másodszor cserélünk, és így fogjuk majd váltogatni. Az első versenyünkön azonban kiderült, hogy kinek-hol a helye az autóban. Én egy kicsit gyorsabban vezettem, Ő viszont sokkal pontosabb volt a navigátori feladatokat illetően. Ez rögtön kiderült, hogy ez így lesz nekünk jó, és éveken keresztül így is mentünk.

-Mi volt a következő lépcsőfok számotokra?
-Ezután 2007-ig Rallye Túra versenyekre neveztünk be. Nyertünk egy kategória bajnokságot is egy gyári „A”-s Skoda Favorittal. Ezzel lehetőséget kaptunk arra, hogy egy lépcsőfokot átugorva, nem kellett Rallye2-ben bizonyítanunk, hanem egyből a Rallye I. osztályában versenyezhettünk. 2008-tól 2010-ig nagy örömünkre ORB-ben mentünk, Skoda Felicia Kit Car-ral.

 

További kapcsolódó cikkeink használtautó vásárlással és más autós hírekkel kapcsolatosan itt olvasható >>


-Sikeres időszak volt ez?
-Ez a két év rettenetesen nagy, meghatározó élmény a mai napig számunkra Muschitz Attilával! Egyetlen egy nagy baj volt, hogy a két év alatt egyetlen egyszer sem értünk célba!!! Mindig valami „rumlink” volt, főleg technikai! Sajnos az az autó picit későn került hozzánk, már nem tudták úgy üzemeltetni a bérbeadók, hogy igazán ütőképes lett volna. Amíg ment az autó, addig agyon vágtuk a kategóriát, de szinte előre borítékolható volt, hogy nem ér célba. (Jót nevet!)

-Megtalált titeket a technika ördöge! Mivel folytattátok?
-Két év kudarc után, hogy nem tudtunk eredményt elérni, úgy döntöttem veszek egy saját autót, saját csapatot építek. Megbízhatót szerettem volna, ezért egy nem annyira kihegyezett, „N”-es, Ford Fiesta ST-t választottam. Ezt az M SPORT által forgalmazott „kit”-ből lehetett versenyautóvá alakítani. Ezzel az autóval Fischer Dani ment, ők alakították át, VB futamokat is megjárt előttem. Bizonyítottan, nagyon jó, megbízható, jól kitalált technika volt, ezzel mentünk 2010-től. Két évet terveztem ezzel, és három lett belőle. Ez abból is adódott, hogy az első évet lenyomtuk Attyával, majd Ő „lelépett” Sidney-be, azóta is ott van. Új navigátor után kellett néznem! Következő évet Herczig Robi bácsival csináltuk végig, és akkor kellett volna tovább lépni, de nem úgy jöttek össze a dolgaink. Maradtam ebben az autóban, akkor már a Fehérvári Csabival.

-Csabit honnan ismerted?
-Teljesen véletlenül találkoztunk. Ő a Budapest Banknál dolgozott, és a céges autóját a Ford Solymárnál kellett átvennie, ahol én értékesítő voltam. Én adtam át neki a kulcsokat, és a papírokat, amikor beszélgetés közben az asztalomon meglátta kinyomtatva a Mecsek Rallye versenykiírását. Ekkor rákérdezett, hogy mi a helyzet ezzel a ralival. Ő is jár versenyt nézni, sőt a szüleivel gyerekkora óta, és ismer egy csomó mindenkit. Szó-szót követett és ebből egy barátság lett, később pedig együtt versenyzés. Sikerült eladni a Fiestát, elvitték Németországba és új utakat kerestem. Ford Sierra Cosworth-ot hoztam, amivel a Historic-ban terveztem a további éveket. Úgy gondoltam, hogy itt a pályafutásom vége, és én inkább már nem eredményre, hanem élményre szeretnék menni. Azt gondoltam, hogy ez lesz az utam, amit egyébként még mindig így gondolok, csak ezt picit kitoltuk időben…!

-Miként jött az ötlet, hogy Hondával folytatod?
-Rátaláltam a TMC Rallysportra, Takács Norbi alias „TUKI” csapatára, és eldőlt. 2013-tól Honda Civic Type-R! Amivel kapcsolatban annyit kell elmondanom, hogy ha bárki megkérdezte volna az előző években, hogy mivel nem szeretnék versenyezni, az a Honda lett volna. Azonban akivel csak beszéltem, és ért ehhez a kategóriához, mindenki elmondta: „Csak Hondával lehet itt nyerni N3-ban!”. Kénytelen voltam fejet hajtani, és beülni ebbe a Hondába, ami nem volt egy rossz választás, így utólag bevallom. Hirtelen gondolattól vezérelve felhívtam Fehérvári Csabit, hogy van-e kedve, és azt mondta, hogy próbáljuk meg. Sikereket értünk el mindenhol szinte, így az év végi díjkiosztón az ORB 8. géposztályának lettünk a BAJNOKAI! Egy évig maradtunk együtt, de nyilván végig tudtam, hogy Ő vezetői ambíciókat dédelget. Csabi szerint is hasznos volt számára a navigálás, és a pilótaságához kiváló tanuló év volt. Hozzátenném, arról nem is beszélve, hogy a hangulat…! Háát, az mindig nagyon rendben volt az autóban!

-Igen, ezt tudjuk, mert Csabi nagyon jópofa srác! Szeretünk vele is dolgozni!
-Nem! A rettentő jópofa az én vagyok!

-Nem, te jópofa vagy és szemtelenül jóképű is, és nagyon okos is, és stb…!
-Jól mondod!(Nevetünk!)

-Tehát, Csabi kiszállt mellőled ekkor?
-Igen! 2014-ben navigátort kellett ismét váltanom, mert Fehérvári Csabi pilótaként debütált. Lecseréltem a technikát is, átültem egy C2R2 Max-ba, amit nagyon megszerettem. Miskolc Rallye-n Endrődi Harri ült be nekem navigálni. Jó kűrt futottunk, kis méregzsák ez az autó! A céldobogóról lejövet kupáinkat alig tudtuk elhelyezni. Viccelsz, az eredmény borítékolható volt! Nem is lehetett volna rosszabb, hiszen személyesen „Jézus Krisztus” ült mellettem!(Egy IKON!)

-Miskolc után már más diktálta neked az itinert…
-Székesfehérváron és Veszprémben Endrődi Harrit elfoglaltságai miatt „elvesztettem”, így régi, jó barátja Kulcsár Dani ült be a jobb 1-be ezután. Dani tapasztalt, jó versenyző, és navigátor, nekem pedig kapóra jött a következő két testhezálló verseny. Remek eredményeink születtek: a két murvás megmérettetésen egy I. és egy II. helyet söpörtünk be. Sajnos néhány támogatót a kialakult nehéz gazdasági környezetben elvesztettem, így nem tudtam tovább menni. Az év végi értékelésben ennek ellenére is a Murva Bajnokságot megnyertük, illetve a 6. géposztály III. helyezéséért söpörtük be a kupákat.

- 2015-re milyen terveket szövögetsz?
-Idén újra felszívjuk magunkat! Újra C2R2 Max! Adok még egy évet ennek a project-nek, és megpróbálunk még előrébb végezni a bajnokságban. Gonda Dani fog nekem navigálni, aki tavaly Csabival ment. Egyszer már mentünk együtt, 2012-ben Mecsek Rallye-n, ahol…(nevet) Fehérvári Csabi a Lajtai Zsolti mellé ült be, egy régi ígéret alapján, hogy ők majd mennek egyszer egy Mecsek Rallyt. Aggggyon tréningezték magukat, majd az első gyorsasági második kanyarjában dobtak egy totálkárt! Úgyhogy szegény Csabit, ha megkérdezzük, valószínűleg ezt nem a legjobb versenyeként fogja említeni. Na, és ekkor a Dani helyettesítette Őt, navigált nekem! Jól tudtunk együtt dolgozni, úgyhogy így tekintünk előre az idei évnek.

-Türelmetlen a szezon elején az első verseny előtt egy pilóta?
-Most egyébként tényleg beletaláltál! Ezt tényleg mindig megkérdezik: „Várod már?”, meg „Izgulsz már?” Képzeld el, hogy valahogy nem szoktam annyira várni, vagy izgulni előre. A verseny előtti 1-2 nap kezdek el úgy igazán foglalkozni vele, így érzelmileg is. Most alig várom, hogy ott legyek Egerben. Tényleg! Fel vagyok paprikázva!

-Alig várod, hogy újra beülj a C2-be?
-Nagyon tetszik ez a C2, de nem is a kocsi miatt sürgetem az Eger Rallye-t. Most lesz végre több versenyző is, kicsit népesebb a kategóriánk, ráadásul olyan pilóták jönnek, és olyan autókkal, akiket le AKAROK győzni! Inkább ez motivál. A TMC Rallysport ismét teljes mellszélességgel támogat majd, hogy jöjjenek az eredmények. Ebben biztos vagyok!


TMC Rallysport