AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A réselt és fúrt forgórész előnyei

Manapság az autó egyik legfontosabb eleme a fékrendszer, hiszen nagyon szórakoztató élmény  gyorsan hajtani, de az már nem annyira szórakoztató ha nem tud megállni biztonságosan. Egy helyesen működő fékrendszer az autóban egy létfontosságú rész, és ez a rendszer felel azért, hogy kontrollálni tudja a féktávolságot, ráadásul az irányításban is segít, így sokkal nagyobb lesz a vezetés élménye, ráadásul ezt az élményt biztonságban élheti meg.

 

A sztenderd forgórészek tulajdonságai

 

A legtöbb új és modern autón ezeket a sztenderd, vagy más néven „sima” forgórészeket használják. Ezek a sima forgórészek egy súrlódó felületet biztosítanak a fékbetétnek, és itt nagyfokú súrlódás is keletkezik, ami képes megállítani az áramló hőt is, hiszen az előreláthatólag teljesen tönkreteheti a fékrendszer összetevőit. A sima forgórész biztosítani tudja a megfelelő fékezési teljesítményt normális körülmények között akár több ezer kilométeren keresztül is. Ezek viszonylag olcsóak is, ezért ajánlja sok autógyár ezt a típusú forgórészt. Érdemes viszont utánanézni a réselt és fúrt forgórészeknek is, hiszen azok számos előnnyel rendelkeznek a sztenderd, sima forgórésszel szemben.

Az autó féktávolsága

A réselt és fúrt forgórészek tulajdonságai és előnyei

 

A réselt forgórészek jelentősen növelik a fékezés teljesítményét, így sokkal előnyösebbek a sima forgórészeknél. Kemény fékezés közben kapóra jön ez a tulajdonság, hiszen fékezés közben létrejöhet egy réteg por és gáz ami felgyülemlik a fékbetét és a forgórész felszíne között, ez pedig károkat is okozhat. A sima forgórészekkel ellentétben ezek a réselt forgórészek csatornákkal, vagy más néven résekkel rendelkeznek, és ezek a rések lehetővé teszik, hogy a por és a gáz kiszabaduljon. A fúrt forgórészeket általában sportautókon használják. Ezek a fúrt forgórészek éppen olyanok mint a réselt forgórészek abban a tekintetben, hogy távozni hagyják a felgyülemlett port és gázt, viszont a fúrt forgórész emellett hűtésre is képes, hiszen közvetlenül összeköti a lemezt és a fékbetétet a forgórész hűtő lapátjával. A fúrt forgórészek hideg időben is előnyösebbek lehetnek, és bár azt állítják, hogy a réselt forgórészek jobban bírják a kemény időjárási körülményeket, azok számára akik jobban kedvelik a megfontoltabb, biztonságosabb vezetési stílust, előnyösebb lehet a fúrt forgórész mint a réselt, vagy éppen a sima.