AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A Porsche megint nekifut a hibridnek

A Porsche áprilisra tervezi a Porsche Panamera Hybrid új kiadásának piacra dobását. A korábbi változat – finoman fogalmazva – nem nevezhető sikeresnek, hiszen – rossz nyelvek szerint – az elektromos meghajtással még a mélygarázsból sem volt könnyű kijönni vele.

Milyen lesz az új motor?

Most minden másképpen lesz és a márka szerelmesei kiélvezhetik a sportautó megszokott tulajdonságai, teljesítménye mellett az elektromos autók nyújtotta „zöldes” jóérzést, no és a két meghajtás együttes használatával valóban benzint is megtakaríthatnak hosszabb úton is. Az alapadatok nem tűnnek rossznak: a kocsiban egy dupla feltöltésű 2,9 literes V6 motor 330 lóerővel és 450 Newtonmeter nyomatékkal, továbbá egy 100 KW (136 lóerős) elektromotor 400 Newtonmeterrel együtt gondoskodnak a meghajtásról. Mindehhez még egy 14 kWh Litium-Ion akkumulátor társul. A két motor együttes teljesítményét 462 lóerőben és 700 Newtonmeterben adják meg, amit számos szakember kétségekkel fogad. A mesterséges motorzajjal felturbózott E módban a több mint 2 tonnás és 5 méter hosszú hajó a gyártó szerint 51 kilométert képes megtenni, de a gyakorlati tapasztalatok szerint ez nem több 40 kilométernél. Mégpedig úgy, hogy a végsebesség autópályán nem haladja meg a 140 kilométer/h-t. A hibrid alkalmazás is eléggé vitatható adatokkal operál, hiszen 15,9 kWH és 2,5 liter üzemanyag együttes felhasználását adja meg 100 kilométeren. Amit persze úgy kell érteni, hogy induláskor az akkumulátor teljesen feltöltött állapotban volt és a benzinmotort a 100 kilométerből csak az utolsó 49 kilométeren kapcsolták be.

Új porsche hibrid

Akkumulátor feltöltés és a hosszabb utak

Ehhez tudni kell, hogy az akkumulátor feltöltése közel 6 órát vesz igénybe, ha egyenesen a háztartási áramra kapcsolják és 3,5 órát, ha a speciális fedélzeti feltöltőt használják. Magyarul: a nyári szabadságra nem igen lehet E módban eljutni és hosszabb üzleti utakra sem alkalmas ez az üzemmód. Az más kérdés, hogy városi haza-munka és vissza út esetében akár lehet is kizárólag az E üzemmódra hagyatkozni, mivel a német átlagos távolság a munkahely és a lakás között a 40 kilométeren belül van, azaz a felhasználás közti időben békésen fel lehet tölteni az akkumulátort. A sok kérdéses megoldás között az egyik legkellemetlenebb a két üzemmód közötti váltáskor tapasztalható rántás. Ezt – állítólag – a modell áprilisi bemutatkozásáig ki fogják küszöbölni. Aki azonban azért aggódik, hogy a Porsche Panamera Hybrid karosszériáján a márkajel csak dísznek van, annak megnyugtatásul: ez a modell is 4,6 alatt gyorsul 100-ra, pont mint a Basis-911-es, vagyis a megszólalásig azonos azzal, de csal addig, ugyanis a hangja, a hangja az meg sem közelíti az igaz Porsche-hangot.