AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Népautó-e még a Volkswagen Golf?

Rászolgál-e még az eredeti Volkswagen, vagyis népautó elnevezésre a VW legnépszerűbb modellje a Volkswagen Golf. Egy biztos, népszerűsége változatlanul nagy, a kompakt kategóriában Németországban utcahosszal vezet az értékesítési listán, tehát a válasz inkább igen lehet.

Változik az elektronika

Tavaly a modell szülőhazájában 236 ezer új Golfot helyeztek forgalomba. Összehasonlításképpen: négyszer többet, mint a második legnépszerűbb Opel Astrából és hétszer többet, mint a Ford Focus-ból. Tehát a Golf a németek kedvenc autója, vetélytárs nélkül, miközben a VW legfontosabb terméke is. Csakhogy a szép számok ellenére fel kell figyelni arra, hogy a tavaly eladott 236 ezer modell 15 százalékkal kevesebb, mint amennyit 2015-ben adtak el. Természetesen ez nem kerülte el a wolfsburgiak figyelmét sem és egy komoly ráncfelvarrással, (face lifting) reagáltak a növekvő konkurenciára. Természetesen nem nyúltak a lemezhez, a karosszéria nem változik, hiszen a présgépek átállítása milliós költségekkel járna, és értelmetlen is lenne, hiszen nem olyan sokára, mert 2019-re van betervezve a Golf 8. generációjának piacra dobása, vagyis már nem érdemes a dizájnnal babrálni. Így aztán a kocsi belsejéhez nyúltak, főleg a világításhoz és az elektronikához.

Nagyobb kijelző több funkció és – ami igazi nagy újdonság – ebben az osztályban, egyes funkciók bekapcsolásához gesztus felismerőt lehet használni. Egészen pontosan arról van szó, hogy a vezető kézjelére, bármilyen kapcsoló, vagy gomb érintése nélkül is turkálni lehet a menüben. Egyelőre nem túl sok mindent, hiszen csak a lejátszásra kiválasztott zeneszámok és a rádióállomások közül lehet így választani, de azért ez sem semmi, hiszen eddig csak S vagy A kategóriás autóknál volt elérhető a megoldás. Önmagában a 9,2 colos kijelző és a felbontása is komoly ugrás, de az is praktikus, hogy választani lehet, a média vagy a GPS legyen-e nagyban látható.

A volkswagen golf népautó

További újdonságok is várnak ránk

Az egyéb elektronikus újdonságok között találjuk még a piros lámpánál kikapcsoló mellett azt a funkciót is, amit dugóban lehet bekapcsolni és automatikusan indít, gyorsít és fékez a forgalom függvényében, jelentősen tehermentesítve a vezetőt az unalmas és végtelenül ismétlődő mozdulatoktól, hiszen így elég csak a kormányt tartania. A kocsi világítása is teljesen átalakult, mindenütt LED lámpák váltják fel a korábbi technológiát. Ez még benne van a 17 500 eurós kezdő árban, vagyis ezért az újításért nem kell megfizetnie a vevőnek. De csak ezért nem, és itt kezdődnek a bajok.

A már említett újdonságokkal ugyanis a kocsi nem csak jobb és modernebb, de lényegesen drágább is lett. Ha fentebb leírtakkal visszük ki a szalonból az ár – Németországban – nem áll meg a 30 ezer euró alatt. Akkor, ha még megrendeljük az új fejlesztési 1,5 literes benzinmotort, a hozzátartozó zugehörökkel, akkor 40 ezret kell levenni a bankszámlánkról. Vagyis a VW Golf, teljes és luxus felszerelésben már egyáltalán nem illik – árában legalábbis – a kompakt kategóriába. Nem igen nevezhető népautónak és jó messze került nagy elődjétől a drót egyszerű és minden zsebnek elérhető Volkswagen bogártól. A VW ettől azonban aligha fog változtatni az áron és a stratégián, mindaddig, amíg a második legnépszerűbb autóból a negyedét adják el Németországban, mint a Golfból.