AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Nem gyárt többé dízelautót a Toyota és a Fiat-Chrysler

Drasztikus változások előtt áll a Toyota és a Fiat-Crysler autógyártó: előbbi már a 2018-as év végéig leállítja a dízelüzemű autók értékesítését Európában, utóbbi 2022-től nem árusít dízeles kocsikat. Korábban már a Porsche is elkötelezte magát a dízelmentes jövő iránt.

 

A hibridmotorok továbbfejlesztésére összpontosítanak

 

A Toyota japán autógyártó hivatalosan bejelentette, hogy az év végéig minden formában leállítja a dízelüzemű autók értékesítését Európában. A cég a jövőben nem foglalkozik a dízelmotorok korszerűsítésével, ehelyett a hibridek továbbfejlesztésére összpontosítanak. A Toyota tavaly decemberben jelentette be, hogy valószínűleg 2025-ig teljesen leáll a benzin- és dízelüzemű autók gyártásával, ezután már csak hibrid, hidrogén-, vagy kizárólag elektromos meghajtással működő gépkocsikat gyártanak majd. A japán vállalat mellett korábban a Porsche is elkötelezte magát a dízelmentes jövő iránt.

A dízel autók gyártásának leállítása

Egyre csökken a dízelautók iránti kereslet

 

A jó példa a jelek szerint ragadós, hiszen több egybevágó sajtóhír szerint a Fiat-Crysler sem árusít többé dízelüzemű személyautót 2022-től kezdve. Ehhez a márkacsoporthoz tartozik a Jeep, a Fiat, a Ram, a Dodge, a Chrysler, az Alfa Romeo és a Maserati. A döntést végül június 1-én hivatalosan is bejelentették, amikor ismertették a cég új, ötéves üzleti tervét. A Fiat-Crysler döntése mögött az állhat, hogy egyre csökken a dízelautók iránti kereslet. Az Európában eladott összes új autó több mint a fele dízelüzemű volt 2015-ig. A dízel személyautók tavalyi eladása 8 százalékkal csökkent az előző évhez képest Európában, ahol a piaci részesedése 43,8 százalékra zsugorodott. Az Fiat-Crysler dízelautói iránt viszont tavaly kissé meglepő módon nőtt a kereslet, a cég európai értékesítésén belül a dízelüzeműek aránya 40,6 százalékra emelkedett a 2016-os 40,4 százalékról.