AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Nem csak télen csúszik az út

A téli havas, csúszós utak után nem teljesen és nem maradéktalanul lélegezhet fel az autós a nyár beköszöntével, mert a nyári záporok idején, a vizes útfelület a télihez hasonlóan veszélyes lehet.

A hó helyett a vízen csúszik meg a gumi

A vizes utak a havashoz hasonlóan veszélyesek, amit a statisztika is bizonyít, mivel az ide vonatkozó adatok szerint a nyári, eső áztatta utakon a téli havas útfelületekhez hasonló mértékben nő meg a száraz útfelülethez képest a balesetek száma. Egészen egyszerűen fogalmazva: a vizes út ugyanolyan veszélyes, mint a havas. Ez nem véletlen, hiszen mindkét esetben ugyanaz történik a gumival. Elveszíti a tapadó képességét, csökken a súrlódás az aszfalt, a beton és a gumi között. Szélsőséges esetben vízfilm képződik a gumi és az aszfalt határán, ami – mint egy tökéletes kenőanyag – megszünteti, vagy a minimálisra csökkenti a gumi és az út közötti súrlódást.

Csúszós utak

A vizes út fékezéskor a legveszélyesebb

A vizes útfelület különösen veszélyes fékezéskor, amikor a legnagyobb szükség lenne a súrlódásra. A gumi és az aszfalt közé szoruló víz miatt nagyban megnő a féktávolság, az a távolság, amelyen az autót meg lehet állítani. Ezen nem sokat segít az ABS, hiszen az csak a kerekek megcsúszását akadályozza meg, de nem tehet semmit a gumi és az út közötti súrlódás csökkenésével szemben. Hasonló a helyzet hirtelen irányváltáskor és a normális kanyarodáskor is. Amit minden esetben vizes útfelületen hajtva tenni kell a baleset megakadályozása érdekében, az nem más, mint a sebesség csökkentése. Ezért érdemes nagyon komolyan venni még az autópályákon is azokat a sebességkorlátozó táblákat, amelyek alatt az esős időre vonatkozó utalás látható.