AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Nagyot robbantana Magyarországon az Opel 2018-ban

13 ezer 200 autó értékesítését tervezi hazánkban az Opel 2018-ban.  A cég jelentős növekedési lehetőséget lát a magánügyfeles vásárlásokban.

 

Kilenc százalékkal több eladás

 

Az Opel az idén 13 ezer 200 autó értékesítését tervezi a magyarországi új autópiacon. Ezzel nemcsak a piac növekedésével tartaná a lépést a márka, de erősödhet is a pozíciója – ez a hivatalos álláspont, amely az Opel Magyarország budapesti évindító tájékoztatóján hangzott el. A magyarországi Opel márkakereskedések tavaly 11 ezer 486 új autót adtak el, amely 9 százalékkal haladta meg az előző évit, és 8,4 százalékos részesedést biztosított az piacon. A cég jelentős növekedési lehetőséget lát a magánügyfeles vásárlásokban, miután ez a szegmens 2017-ben láthatólag beindult. A teljes piacon 23,2 százalékos volt tavaly a bővülés, eközben az Opelnél 31,5 százalékos, amellyel a magyarországi újautó-eladásokban már 36 százalékot, míg a német márkánál 44 százalékot ért el a magánszemélyként vásárlók aránya. Idén az első negyedévben 30 százalékos volt a hazai bővülés az új autók piacán, az Opel számára ez összesen 2730 eladott járművet jelentett.

Az opel márka terjedése hazánkban

Továbbra sem támogatják a re exportot

 

Az Opel Magyarország továbbra sem támogatja a re exportot, azaz azt a gyakorlatot, amikor az új járművet belföldön forgalomba helyezik, majd három hónapon belül ki is vonják és külföldre szállítják. A teljes piacon tavaly eladott, 136 ezer 206 darab kocsi 12,3 százaléka, 16 ezer 751 darab kikerült az országból. Az Opel eladásaiban marginális a re export, mert torzítja a statisztikát: ezt levonva az Opel jobb, 9,4 százalékos piaci résszel számolhatna a teljes piacon. A személyautók között pedig ennél is nagyobbal, a második helyen végezve a márkák erősorrendjében. 2017-ben a gyártó a teljes modellpalettát felfrissítette, amely az idei évtől egészében elérhető. A modellkínálat az év során még kiegészül az immár PSA alapokra épülő Combo személy- és haszonjármű-változatával, és ezzel az Opel képes lehet megfelelni azoknak az elvárásoknak, amelyeket új anyavállalata, a PSA-csoport fogalmazott meg a nyereségességgel kapcsolatban.