AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A nagy Rallye ugratás - Veszprém rallye Hegyesd-Sáska 2015-07

A veszprémi rallye

Gonda Dániel: Ahogy az autót megjavították este, nagyon vártuk a vasárnapi futamokat; az első, a kislődi gyorsasági szakasz volt. Ezen mentünk már mindketten, húzós!. A másik a hegyesdi, az egy rettentő gyors, ezt ismertük, de visszafele robogtunk tavaly rajta. A hajmáskéri szakasz egy Mikulás Rallye-s pálya, ezt ismertük, hogy a legrosszabb a minősége, de felkészültünk, hogy a tavalyihoz hasonló jó eredménnyel zárja Jani a Veszprém Rallye-t, immár velem.

Schuck János: Elindultunk a reggeli szervizből, de sajnos egy pár kilométer megtétele után újra előjött a hiba, elkezdett a motor három hengerezni. Mivel a gyújtás oldalon mindent kicseréltek a fiúk, ez nagyobb problémára utalt. Nehéz döntést kellett hoznunk, mérlegeltük, hogy az autót, vagy magunkat veszélyeztetve tovább megyünk, vagy higgadtan végiggondoljuk… A csapattal egyeztetve, sajnos a verseny feladása mellett kellett döntenünk.

További kapcsolódó cikkeink használtautó vásárlással és más autós hírekkel kapcsolatosan itt olvasható >>

 

Rallye2.hu: Olivér, mi történt veletek a lőtéren?

 

Takács Olivér: Jöttünk rajta egy iszonyat nagyot. Elugrattunk mi máshol is, teljesen rendben leérkeztünk, tök jól, minden ment simán. De van egy átverős ugrató, amit egyszerűen elrontottam. Azt is mondhatnám, hogy ez egy gyermeteg hiba volt. Nem fékeztem meg eléggé az autót és orra érkeztünk sajnos, a kocsi orrával feltúrtuk a murvát, nagyon megütöttük az elejét. Összetört a hűtőnk, leszakadt a lökhárítónk, megrepedt a szélvédő. Karosszériáshoz is el kellett vinni a Hondánkat, tehát adódott vele munkánk bőven.

Rallye2.hu: Az első két szakasz jobban sikerült? Takács Olivér: Az alapstratégiánk az volt a verseny előtt, hogy mindegy, hogy hogyan, csak érjünk célba. Murvás versenyen eddig még nem értünk célba, ezért nem támasztottunk magunkkal szemben elérhetetlen elvárásokat. Kislődön ezt sikerült is tökéletesen betartanunk, negyedikek lettünk, csupán 8,4 másodperccel maradtunk le a dobogóról. Bemelegítő szakasznak szántam ezt a gyorsaságit, igazából nem is élveztem a szakaszt. A hegyesdi speciális elején a legnagyobb gödörbe rögtön bele is huppantunk, de olyan szinten, hogy az autónk eleje körülbelül négy centiméterrel feljebb ugrott. Innentől a motor elbillent, nagyon nehéz volt váltani,(konkrétan alig bírtam!) a generátor ékszíjtárcsája pedig bele ért a kerékjáratba. Emiatt a tárcsa is tönkrement, de a nagyobb baj az volt, hogy elment a töltésünk, mert elszakadt az ékszíj. Így is harmadik helyen zártuk a szakaszt. Ezután felhívtuk a szervizcsapatot, és kérdeztük apáékat, hogy mi legyen? Azt a tanácsot kaptuk, hogy menjünk, ameddig bírunk, aztán a szervizben majd csinálunk vele valamit. Elrajtoltunk Hajmáskéren, azután ott történt, ami történt, de ezt már úgyis tudjátok. Igen, hatalmasat ugrattam… Ezután még beértünk a szervizparkba végül, de sajnos nekünk itt véget is ért a versenyünk. Itt szeretném megköszönni a csapatunk egész hétvégi munkáját, nagyon jól dolgoztak a fiúk!

Rallye2.hu: Ha jól tudom ott lesztek ti is a Baranya Kupán. De az autó készen van e már?

 

Takács Olivér: Valójában még nincs. Ma – hétfőn- megyünk a lakatoshoz érte. A karosszériát régi jó barátunk, a Rallye2 abszolút bajnoka, aki egyben az ország egyik legügyesebb karosszérialakatosa is, Kuncz Dezső csinálta. A motort már kicseréltük, mert etapon felfőtt a motorunk, ezért kellett cserélni. Belenéztünk a váltóba is. Ma tehát elhozzuk és utána nekilátunk a munka további részének is.

Rallye2.hu: Takács Olivér és Kulcsár Dani kedvenc szakaszáról, a Hajmáskérről nem csak az ugratókon szerzett látványos és élvezetes ugratások hozományaként keletkezett kellemes emlékekkel ért le, hanem egy kellemetlennel is. Egy becsapós ugrató előtt Olivér sajnos nem fékezte meg eléggé a Hondát és rútul odacsapták a japán vas nóziját a földhöz, megpecsételve ezzel amúgy sem felhőtlen versenyüket. A legények azonban egy kis pihenés után már a munkára koncentrálnak és szorgosan dolgoznak az autón, hiszen már csak öt nap van hátra és a komlói prológon kell pezsdíteniük a vért a várhatóan több ezres szurkolótábor ereiben, a baranyai kisváros főutcáján.