AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Mit kell tudni a kuplungrendszer működéséről?

Nem mindenki ismeri az autója minden részét tökéletesen, ezért ha az meghibásodik, akkor sokszor nem tudja, hogy hirtelen kihez is forduljon. Van olyan eset, amikor nem is lenne szükség szerelőre, hanem a problémát az átlagember is meg tudná oldani. Azonban ehhez tudnia kell olyan alapdolgokat, amelyek nagyon fontosak, ha az autó működéséről van szó.

 

A kuplung felépítése

 

A kuplung egy olyan része az autónak, amelyet mindenki ismer, mert mindig kénytelen használni. Azonban a belső működés már egy teljesen más kérdés. Ennek csak azok az emberek néznek utána, akik fontosnak tartják, hogy részletesebben is megismerjék a járművek működését. Amit a legfontosabb tudni róla, hogy három fő részből áll: magából a kuplung szerkezetből, a kuplungtárcsából és a kinyomócsapágyból. Fontos, hogy ezeket a részeket külön-külön ellenőrizzük, hiszen ha az egyik meghibásodik, akkor számolnunk kell azzal, hogy az egész tönkremegy. Az időszakos ellenőrzéseknél megtörténhet, hogy csak a funkciót ellenőrzik. Viszont ez nem minden esetben mutatja meg a potenciális problémák kialakulását a kuplungrendszerben. Ezért, ha csak tehetjük, vigyük el időnként, hogy egy szakember nézzen rá ezekre a részekre.

A kuplungrendszer működése

A kuplung meghibásodása

 

Sok olyan eset van, amikor az autó annyira meghibásodik, hogy nem tudjuk használni. Ez sokszor úgy következik be, hogy semmilyen előjele nincs, de ha a kuplunggal van a probléma az, szerencsére könnyen észrevehető és orvosolható. A legtöbbször jelentkező ilyen jel a motortérben jelentkező zaj és bűz. Ha az autó nem gyorsul úgy, ahogy szokott, az is egy intő jel lehet, azonban nem teljesen biztos, hogy ilyenkor csak a kuplunggal van a probléma. Mindenesetre az biztos, hogy akármilyen meghibásodást is észlelünk ezen a téren, tanácsos elvinni az autót egy szakemberhez, aki megvizsgálja, és esetleg meg is csinálja. Sajnos a kuplungrendszeri meghibásodások esetében legtöbbször kénytelenek vagyunk az egészet kicseréltetni. Szerencsére azonban (épp ezért) legtöbbször van raktáron minden fajta, amire szükség lehet, úgyhogy a munkafolyamat nem várat olyan sokat magára, hamarosan újra használható lesz az autó. Olyan eset is létezik, amikor nem kerül sor az egész rendszer cseréére, de vigyázni kell ilyenkor, hogy ugyanolyan fajtájú és típusú rész kerüljön a tönkrement helyére, amilyen eredetileg volt, mert ellenkező esetben újabb meghibásodásokra kell számítanunk.