AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Mit csinálj, ha menet közben leválik a kereked?

Egy nem jól visszaszerelt kerék tragédiához is vezethet. Természetesen senkit sem akarunk megijeszteni, nem kell azonnal kirohanni a kocsidhoz, hogy újra meghúzd a csavarokat a felnin, de jó, ha megfogadsz néhány tanácsot. 

Ha túl laza, vagy ha túl szoros

 

Egy rosszul stabilizált rögzítőelem, egy nagy adag vibráció, és rögtön kész a baj. Ha autód kerekét nem jól csavarozod vissza a helyére, az könnyen vezethet tragédiához. A legtöbb autó kerekét legalább négy csavar stabilizálja, ha ezek közül csak egy lazul meg menet közben, azzal még nincs nagy baj. Ha azonban már kettővel is megtörténik, akkor a kereked könnyen leválhat a kocsidról menet közben. Az sem szerencsés, ha túlságosan meghúzzák a rögzítőelemeket. A keréktárcsa ebben az esetben könnyedén eldeformálódhat, megváltozhat a nyílás profilja, ez pedig megakadályozza a megfelelő rögzítést. Ez odáig vezethet, hogy megreped a keréktárcsa és a kerékcsavar, ami akár el is törhet. Ha pedig túlhúzzuk, akkor a csavar feje is deformálódhat, ez pedig ellehetetlenítheti a kerék leszerelését. Az egyik leggyakoribb hiba, ha a kerékcsavarokat nyomatékkulcs nélkül szerelik fel, puszta kézzel próbálkoznak. Ez egyben a legveszélyesebb is, mert képtelenség normálisan meghúzni az elemeket ezzel a módszerrel. Az is általános gond, ha nem megfelelő rögzítőelemeket szerelnek be. Ilyen például a túl hosszú csavar: ez más alkatrészekhez érhet hozzá, amitől könnyedén elakad a kerék.  A túl rövid rögzítőelem a másik véglet: ez nem biztosítja a megfelelő kapcsolódást. Megsérülhet a csavarmenet, az alkatrész és a szerelőnyílás is. Sokan esnek abba a hibába, hogy nem megfelelő, gyakran tetszőleges sorrendben húzzák meg a csavarokat. Pedig nem bonyolult: átlósan kell csinálni.

 

Mercedes kerék

 

Így úszhatod meg a baleseteket

 

Ha minden elővigyázatosságod ellenére mégis megtörténik a baj, a legfontosabb, hogy ne ess pánikba. Észre fogod venni a bajt: a kicsavarodott rögzítőelem jellegzetes kopogó, kattogó hangot ad ki, a kormánykerék rángat. Ha időben észreveszed a bajt, akkor fogd meg szorosan a kormánykereket, 10 óránál és 2 óránál ragadd meg. Húzódj félre a kocsival, a kormányt igyekezz minél kevésbé igénybe venni. Engedd el a gázpedált, próbálj minél kevesebbet fékezni, válts egyel kisebb sebességfokozatba. Kerüld el a hirtelen mozdulatokat, különben könnyedén elveszted az uralmad a kocsid felett. Sajnos sok autótulajdonos nem veszi komolyan a kerekek rögzítését, ez pedig könnyedén vezethet balesethez. Éppen ezért a csavar nélküli rögzítést legalább havonta egyszer ellenőrizni kell. Mindezt csak minőségi alkatrészekkel tedd meg, ami minden pontban megfelel az előírásoknak. Beszereléskor tarts be minden előírást, amiket az autódnál meghatároztak, de az a legbiztosabb, ha szakemberre bízod az egészet.