AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Mire figyeljünk, amikor átvesszük a megrendelt árut a futártól?

Ma már a kereskedelmi forgalom jelentős része az internet közvetítésével valósul meg. Az árut a gyártó, a kereskedő raktárából a fuvarozásra szakosodott futárszolgálat juttatja el a vevőhöz. Gyakran már a fuvarköltséget is előre kifizettetik a vevővel, és az árut nem ritkán a lakása ajtaja előtt, a kapuban, a lépcsőházban adja át a futár. Hogyan lehet elkerülni a későbbi vitákat, amelyek nem a megrendelésben szereplő áru kiszállításából, vagy a termék sérülten érkezéséből erednek?

Győződjön meg arról, hogy a megfelelő csomagot hozta a futár

 

A legfontosabb szabály, hogy először is ellenőrizzük a már korábban kapott információk alapján a szállítmány számát, egészen pontosan ezzel azt, hogy a csomag valóban nekünk érkezett-e. Ez főleg akkor fontos, ha több csomagot várunk, vagy több megrendelésünk volt és abból valamelyiket még a megérkezése előtt visszamondtuk valamilyen okból. Ilyenkor nagyon buta dolog átvenni, majd arra hivatkozni, hogy azt hittük, hogy ez egy másik csomag. Ha a szállítmány, a megrendelés száma helyes, a csomag valóban nekünk érkezett, akkor már csak az a kérdés, hogy az van-e benne, amit mi megrendeltünk és esetleg már előre ki is fizettünk.

Minden esetben meg kell győződni a csomag kinyitásával arról, hogy azt a terméket kaptuk, amit megrendeltünk az összes tartozékával együtt, és az áru hibátlan. Nem törött, nem hiányos. A futár ilyenkor gyakran sürgetni próbálja a vevőt és időhiányra hivatkozva szeretné, ha minden cécó nélkül aláírná, hogy hiánytalanul átvette a küldeményt, hagy mehessen az útjára. Nem szabad engedni a nyomásnak és azt sem szabad elfogadni, hogy a csomagot nem lehet felnyitni. Ha a csomag már eleve sérülten, felnyitva érkezik, akkor jobb, ha azonnal visszaküldjük, vagy ha nem, a szokásosnál is alaposabban vizsgáljuk át a tartalmát.

Áru átvétele a futártól

A csomag átvétele és ellenőrzése

Ha a futár köti az ebet a karóhoz, akkor két megoldás van: vigye vissza az árut, mert látatlanban nem vesszük át, vagy átvesszük, de a fuvarokmányokon rögzítjük, hogy az átvételre az áru átvizsgálása nélkül került sor. Ezt követően két tanú jelenlétében nyitjuk ki a csomagot és videót és fényképet is készítünk az aktusról, ha hiányt, sérülést észlelünk jegyzőkönyvet veszünk fel a tanúk aláírásával és ennek birtokában jelentjük be a reklamációt.

Az átvétellel kapcsolatban azzal kell tisztában lennünk, hogy a küldemény sérülése esetén a vita tárgya minden esetben az, hogy a szállítás során, vagy már az átvételt követően keletkezett-e a sérülés, ment tönkre a termék. A futár szabta feltételeket nem kell egyáltalán komolyan venni, ugyanis vele nekünk, a vevőnek semmilyen jogviszonya nincs. Mi vele nem szerződtünk és az általa szabott feltételek ránk nem vonatkoznak, beleértve azokat is, amelyeket ő szabott meg a kereskedővel aláírt fuvarszerződésben. Ebből minket csak annyi érdekel, amennyit az ő internetes oldalán a tudomásunkra hozott és azt mi a megrendelés feladásával tudomásul vettünk. Ezért fontos, hogy a fuvarfeltételekre vonatkozó részt is alaposan áttanulmányozzuk még a megrendelés feladása előtt. Ha ilyet nem találunk az eladó honlapján, felejtsük el.