AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Minden, amit tudni akartál a defekttűrő abroncsról

A defekttűrő abroncsokról mindenek előtt azt kell tudni, hogy főként eredeti gyári felszerelésűek, és az adott gyártó ezekhez viszonyítva alakítja ki a kocsi futóművét és elektronikáját egyaránt.

 

Mit tud a defekttűrő abroncs?

 

A Hankook közlése szerint a defekttűrő abroncsok specifikus kialakítása, és a nagyobb súly miatt magasabb gördülési ellenállással rendelkeznek. Így kb. 1-2 %-kal több üzemanyagot fogyasztanak a normál verzióknál. Ezek az abroncsok főként eredeti gyári felszerelésűek, és az adott gyártó ezekhez viszonyítva alakítja ki a kocsi futóművét és elektronikáját egyaránt. Ha ilyen abronccsal felszerelt járművünk van, akkor néhány alapszabályt be kell tartanunk.

 

defekttűrő abroncs

 

Mire figyeljünk, ha defekttűrő abroncsunk van?

 

  • Az összes abroncsnak defekttűrőnek, azonos márkájúnak, mintázatúnak, megfelelő méretűnek, és lehetőleg homológ jelölésűnek kell lennie.
  • A gyártók magas, akár 3 baros légnyomást adnak meg hozzájuk. Ettől tilos eltérni! Az abroncsok futása nem hogy nem lesz kényelmesebb, de még tönkre is tesszük őket.
  • Ha normál kopás miatt cseréljük abroncsainkat, akkor mindenképp 4 új darab felrakása ajánlatos.
  • Viszont ha csak kettőt kell cserélni, akkor is tartsuk magunkat az eredeti márkához és mintázathoz. A menetstabilizáló elektronika roppant érzékeny ezeknél a járműveknél – ezért is fontos figyelni erre. A különböző márkák esetén valamelyest tapasztalhatunk eltérést a gördülési kerületben, amit az elektronika csúszásnak vesz, és ezért állandóan beavatkozik. A hibajelző ilyenkor sűrűn felvillan, a kocsi úttartása instabillá válik. Ebben az esetben javasolt a másik két abroncs cseréje is.
  • Azt is tudnunk kell, hogy a defekttűrő abroncsok nem javíthatóak! Elhasználódáskor vásároljunk újat, mivel levegő nélkül ezek is ugyanúgy rongálódnak, mint a normál verziók.