AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Milyen abroncs jó esőben?

Nem kell feltétlenül a téli-nyári gumicserére gondolni, ha az autósokat gyötrő kérdésekről van szó: esni bármelyik évszakban eshet, márpedig egy rosszul választott autógumi ilyen körülmények között könnyen balesetet okozhat.

 

Esős utak, vadállatok

 

A felmérésen az esős, vizes úton az autójukat naponta használó autósok 43 százalék a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának - ez megelőzi tehát az árat (23 százalék) és az üzemanyag-hatékonyságot (8 százalék) is, amelyek korábban listavezetők voltak. A vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a városi forgalomban pedig a váratlan közlekedési helyzetek elkerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak. Az abroncsok funkcionális tulajdonságai azért egyre fontosabbak a gépjárművezetőknek, mert különösen az egyre gyakoribb, özönvízszerű esőkben, az autósok több közlekedésbiztonsági kockázattal szembesülnek. Autópályán, vizes útfelületen a megkérdezett autósok számára a legnagyobb kihívást az előzés, az autóutakon pedig a lassú járművek és a mezőgazdasági gépek, traktorok kikerülése jelenti. A gépjárművezetők ugyanakkor nagy kockázatként tekintenek azon ritkábban előforduló esetekre, amikor hirtelen felbukkanó vadállatokkal hirtelen irányt váltaniuk.

A megfelelő gumiabroncs kiválasztása

Új típusú abroncs

 

Esőben a városi közlekedés is több kihívást tartogat a lecsökkent látótávolság miatt. A megkérdezett autósok ilyen helyzetekben a hirtelen eléjük lépő gyalogosoktól és gyermekektől, vagy az eléjük kanyarodó kerékpárosoktól tartanak a leginkább, de különösen az eső kezdetén, amikor az útfelület még nyálkás és csúszósabb is, a kanyarodást is nehezebbnek tartják, mint száraz úton. Az új, Turanza T005 abroncsok futófelületén egy nagy mintaárok található, amely optimalizálja az abroncs és az útfelület között lévő folyadék áramlását. Emellett speciális gumikeverékkel gyártják a tatabányai üzemben, valamint új megoldás az is, hogy az abroncs futófelületén, az árkok közötti mintaelemek sarkai lekerekítettek, a vállblokkok pedig egymással összekapcsoltak. Ez lehetővé teszi, hogy a minta széle fékezéskor kevésbé deformálódjon, és kevésbé emelkedjen el az útfelülettől, az abroncs így nagyobb felületen érintkezik az úttesttel és rövidebb lesz a féktáv.