AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Mi lett veled, Volkswagen?

Még Hitler bábáskodott a német Volkswagen létrejötténél, az első jelentős modell, a Bogár pedig világhírt hozott a népautónak. A több mint nyolcvan éves cég sok magasságot megélt, most azonban a mélységgel ismerkedik: még mindig nem heverték ki a dízelbotrány hatásait.

 

Hitler és a Volkswagen Bogár

A Volkswagen német autómárkáról biztosan mindenki hallott már, aki valaha beszállt egy kocsiba, vagy mondjuk ismer olyat, akinek van jogosítványa. Világszinten is az egyik legmeghatározóbb brandről beszélünk az autóiparban. A története viszont nem mindenki számára ismert, ráadásul nem csak a kocsimániásoknak, hanem a történelemért rajongóknak is találni érdekességet a kialakulásában. A Volkswagen múltja nyolcvan évre nyúlik vissza, a II. világháború kitörése előtt két évvel hozta létre a céget a nemzetiszocialista német kormány. Senki nem fog meglepődni: az első nagy durranás a Bogár volt, amely a korabeli népautónak számított a németeknél. A feladatot Adolf Hitler adta ki a mérnököknek, a végcél pedig egy olcsó, egyszerű, jó minőségű kocsi megalkotása volt. Sikerült nekik.

 

Volkswagen Bogár

 

Mikorra heverik ki a dízelbotrányt?

A világháború ideiglenesen leállította a termelést, de 1948 után ismét a Bogár volt a fő attrakció. Aztán persze nőttek az igények, amelyeket más márkák is igyekeztek kielégíteni, így ez a modell hanyatlásnak indult. Kultusza azonban a mai napig jelentős: érdemes mindenki számára kilátogatni egy Bogár-találkozóra, elképesztő megoldásokkal találkozni a házi barkácsolásoknak köszönhetően. A Volkswagen viszont kicsit sem hanyatlott, jött a Golf, a Polo és a Passat, a márka pedig tovább „hasított”. A márka történelmének legsötétebb fejezete – szakmailag – a dízelbotrány kirobbanása. Aki nem tudná: a cég évekig manipulálta a dízelüzemű autók szoftvereit, hogy azok más értékeket mutassanak, a környezetre ártalmatlanabbnak mutatva a károsanyag-kibocsátást. Még mindig ezt a bakit nyögik, amelynek következményeként a németeknél egyre több helyről tiltják ki a dízeles kocsikat. Nem csak a Volkswagent, az összeset.