AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Két számjegyű visszaesés a német autópiacon

Az első negyedév növekedése után komoly megtorpanás történt a német gyártmányú autók eladásában Németországban. A Toyota és a Fiat viszont látványosan növelte ottani forgalmát. Az e-autók és a hibridek piaca robbanásszerűen nőtt.

Rossz hónapja volt a német gyártóknak

A kiváló idei rajt után látványos visszaesés következett be a német autók piacán Németországban. Áprilisban 290 697 új német és egyéb gyártmányú autót helyzetek üzembe. A nagy márkák közül az Opel és a BMW egyaránt 14 százalékkal kevesebb kocsit adott el mint a tavalyi év negyedik hónapjában. A VW értékesítése 12,5 a Mercedes által gyártott kocsik forgalomba helyezése 10 százalékkal esett vissza ugyanebben az összehasonlításban. Az év első három hónapjának jó számai miatt a teljes eladások így is 2,5 százalékkal haladják meg a tavalyi első négy hónap nagyságát.

Rosszabb a német autópiac

Látványos Fiat és Toyota előretörés

Egészen feltűnő eredményt produkált viszont az olasz Fiat, amely áprilisban majd egy negyedével adott el több kocsit, mint tavaly ugyanabban a hónapban. Az olaszok pontosan 24,5 százalékkal növelték a forgalmukat, míg ugyanez a szám a Toyotánál 12 százalék volt. Az április nagy vesztesei voltak a dízel autók, amelyek eladása majd egy ötödével, egészen pontosan 19,3 százalékkal esett vissza. Részesedésük az összes eladott járművön belül áprilisban 41,3 százalék volt szemben a benzinesek 55,9 százalékával. Az elektromos meghajtású autók eladása tavaly áprilishoz képest idén áprilisban megkétszereződött, a hibrideké 71,7 százalékkal nőtt. Ez azonban az e-autóknál még mindig csak annyit tesz, hogy 1412 darabot adtak el, a hibridekből pedig 6396 darabot. Együttes részesedésük az eladásban még mindig nagyon alacsony, alig 2,7 százalék.