AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A karburátor és az üzemanyag-befecskendező

Az 1950-es évek végétől egészen a 70-es évekig az amerikai autók tüzelőanyag-leadási rendszere egy négy, hat, vagy éppen nyolc hordós karburátor volt. Gyakoriak azok az esetek, amikor egyetlen négy hordójú karburátor ül a motor szívócsonkján, de a hatvanas-hetvenes évek során két hordójú karburátorok is előfordultak olyan autókon mint a Pontiac GTO, a Chevy Corvette, a Plymouth Road Runner, vagy éppen a Dodge Challenger.

Az üzemanyag befecskendező

Az üzemanyag befecskendező akkoriban nagyon ritka volt, de néhány évvel később néhány amerikai autóban is megjelentek. Például a Pontiac és a Chevrolet 1957-es GM autói csak abban az egy évben használták az üzemanyag befecskendezőt. Mivel a tüzelőanyag befecskendezés viszonylag új technológiának számított akkoriban a hibákat nem sikerült teljesen kidolgozni, és a teljes méretű GM autókban nem is használták többé ezt a technológiát (a magas költségek miatt is), viszont továbbra is választható lehetőség volt 1965-ig a Corvette-ekben. Ahogy az amerikai autók átgurultak az 1980-as éveken az üzemanyag befecskendezés nagyon divatossá vált. Az üzemanyag befecskendező képes monitorizálni milliszekundumokat is és olyan paraméterek kimutatására képes mint a beszívott levegő hőmérséklete, vagy éppen az üresjárat minősége. Ezek az üzemanyag befecskendező rendszerek elengedhetetlenek voltak ahhoz, hogy a 70-es évek közepén és a 80-as évek elején visszatérjen az autókba a magas teljesítmény a sötét napok után.

Karburátor és üzemanyag szűrő

 

Karburátor vagy üzemanyag befecskendező?

Most pedig itt a nagy kérdés: a régebbi autókban amelynek más a teljesítménye meg kell-e tartani a régi karburátorokat, vagy át kell váltani üzemanyag befecskendezésre? Hacsak nem szeretné megtartani az autó 100%-ban helyes gyári beállítását, akkor azt javasoljuk, hogy essen túl a cserén. Az Edelbrock, a Fast a Holley, illetve az MSD által kínált „önbeállító” rendszerek mindig csúcsteljesítménnyel működnek, anélkül hogy bármi erőfeszítést tenne. Ráadásul amiatt sem kell aggódni, hogy elrontja a klasszikus kinézetű motorházat egy látszólag folyadékkondenzátornak kinéző berendezéssel, hiszen ezek tökéletesen hasonlítanak a négy hordójú karburátorokhoz. Tehát menjen csak és tegye rá az eredeti krómozott fedővel ellátott légtisztítót, mi nem fogunk árulkodni. Az üzemanyag befecskendező rendszerek meglehetősen egyszerűek, tehát a cserénél sem lesz problémája.