AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Indiából startol a Renault kisautója a világsiker felé

Amiről a népautó óriása, a Volkswagen csak álmodik, az sikerült a francia Renaultnak, amely óriási sikert könyvelhet el olcsó kisautójával Indiában, amelyet most ugródeszkának akarnak használni a világ meghódításához.

A Renault időben és a helyes irányba lépett

A VW még mindig csak tervezget és méricskél, miközben a Renault valóságos hisztériát tudott kiváltani a Kwid nevű modelljével. A hatalmas keresletet jól mutatja, hogy naponta 1000 megrendelés érkezik a modellre. Mindez úgy, hogy a francia autógyár helyi gyárának kapacitása alig éri el a heti 2000 darabot. A számok tehát nagyon biztatóak és meggyőzőek, azt jelzik, hogy a Kwid telitalálat, ami nagy mértékben járult hozzá ahhoz, hogy az eddig Indiában eladott 150 ezer darab segítségével a Renault 17 százalékkal tudta növelni eladásait a kontinensnyi országban.

Indiából stratol a Renault Kwid

A legolcsóbb autó Indiában

Az úgy nevezett budgetcar kategóriába sorolt alig 3,58 méter hosszú kis járgány alapverziója alig kerül 3500 euróba, ami nem sokkal több, mint 1,1 millió forint. A Suzuki Alto, illetve a helyi Tata Nano vetélytársaként a francia kisautó jól állja a sarat. Semmi csoda, semmi nagy luxus. Sem a motor, sem a fékek, sem a dizájn, szóval az egész autó nem tekinthető az autóipar remekének. Nem kevés figyelemre, koncentrációra van szükség ahhoz, hogy az indiai forgalomban is balesetmentesen lehessen vele közlekedni, azért a 800 köbcentis és 54 lóerős, valamint az 2 literes és 68 lóerős, háromhengeres motorral felszerelt járgány pont azt nyújtja, amit az indiaiak elvárnak tőle. Nem véletlen tehát, hogy a franciák a sikeren felbuzdulva az indiaihoz hasonló piacokon is sorompóba szállnak a kisautójukkal. Nem izgulnak, hogy mi lesz, ha nem érnek el az indiaihoz hasonló sikert, mivel India jelenleg szinte kimeríthetetlen lehetőségekkel kecsegtet, hiszen a világ legnépesebb országában, alig 25 autó jut 1000 lakosra. Csak összehasonlításképpen: Németországban 1000 lakosra 672 személyautó jut. A világ személyautó-állománya 1958-ban 86 millió, 1960-ban 91 millió, öt évvel később 130 millió, 1980-ban 291 millió, 1990-ben 419 millió, 2011-ben 731 millió volt. Az előrejelzések szerint 2020-ra elérheti el a kétmilliárdot.