AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Íme, az év legjobb összkerékmeghajtású autói

Az Audi több kategóriában is az élen végzett azon az olvasói szavazáson, ami a 2019-es év legjobb összkerékmeghajtású autóira lehetett voksolni. Összesen négy „versenyszámban” is a legjobbnak választották a német cég járműveit, köztük egy elektromos kocsit is. A német cég pedig közben előállt egy vadiúj városi elektromos modellel, ami megelőzi a versenytársakat. 

Több kategóriában is nyertek

 

Gyakorlatilag mindent vitt az Audi azon az olvasói szavazáson, ahol az év összkerékmeghajtású autóira lehetett voksolni. A Q5, a Q2, az A6 qattro és az Audi e-tron modellek is elvitték az első helyet és különálló márkaként is mindenkit maga mögé utasított. A cég közleménye szerint ez a gyár eddigi talán legnagyobb sikere hasonló véleménynyilvánításon. Az Audi alkatrészek gyártójának közleménye kitér arra, hogy a négy első helyezés bizonyítékot jelent a több éves szakértelemre, ami a cég mögött áll. Az igazgatótanács véleménye szerint leginkább az e-tronra lehetnek büszkék, mivel a kizárólag elektromos technikával működő modell ékes példa arra, hogy az öszkerékmeghajtás is az új villanykorszak teljes értékű része lehet. A szavazást egyébként az Auto Bild Allrad című újságban hirdették meg. Tíz kategóriában hirdettek voksolást, 43 márka 210 modellje közül lehetett választani. Természetesen minden kategóriában csak egy szavazatot lehetett leadni. Az e-tron toronymagasan végzett az élen az elektromos és hibrid összkerékmeghajtású modellek között. 24 ellenfelét előzte meg, a voksok kilenc százalékát kapta.

 

 

Régi díjak, új modellek

 

Az Allrad egyébként Európa leghíresebb összkerékmeghajtással foglalkozó újságja, ez volt a 17. szavazás, amit olvasói között indított. Az Audinak nem ez volt az első tarolása. Az elmúlt tíz évben nem kevesebb, mint 17 alkalommal hozták el az első díjat. Az Audi A6 allroad egyébként 6,5 litert fogyaszt száz kilométeren, és 172-149 gramm CO2-őt bocsát ki. Ez természetesen függ az adott keréktárcsa és gumiabroncs kombinációjától. Az e-tron pedig 26,2-26-6 kilowattot fogyaszt 100 kilométeren. Az Audival kapcsolatos másik hír, hogy saját városi elektromos autót fejlesztett. Ez egy 4,3 méter hosszú és közel két méter széles kocsi, az AI:ME. Hasonlít a Volkswagen ID-re és a Seat el Born-ra is, ugyanis 170 lóerős villanymotort építettek bele. Az Audiban a fejmagasságban lévő ablakok szélesebbek, az üvegfelület pedig alul nyitható, így nem éri a fejüket a huzat. A cég közölte, az AI:ME képes a 4-es önvezetésre, ezért kormányát be lehet hajtani a műszerfalba. Az ülések is modern dizájnt kaptak: fabetétekkel dobták fel őket, ami inkább otthoni hangulatot teremt, mint egy autó belsejére emlékeztet.