AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Honda E – prémium elektromosság

Urban EV Concept fantázianévre hallgatott a Honda azon, még 2017-ben bemutatott, teljesen elektromos tanulmányautója, amit az idei Genfi Autószalonon már Honda E néven ismerhetett meg a közönség március elején. A japán gyártó modelljével irányt szeretne mutatni a környezettudatos autógyártásnak – de kérdés, milyen áron.

Kisautó a felső tízezernek

 

A Honda alkatrész gyártó által két évvel ezelőtt bemutatott tanulmányt a szakértők és dizájnerek egyöntetűen pozitív fogadtatásban részesítették, épp ezért volt nagy kérdés, mit tartanak meg a japán gyár döntéshozói az akkori tervekből. A forma leegyszerűsödött, befogadhatóbbá vált, mégis megmaradt modernnek és egyedinek. A Genfi Autószalonon további részletekre is fény derült: bár a kocsit sorozatgyártásban terjesztik majd 2020 elejétől, az ára miatt csak egy szűk réteg engedheti majd meg magának. Forintra átszámolva 9-11 millió közé esik majd, márpedig ez az ár igencsak borsosnak számít, még az elektromos autók piacán is. Mi több, a Honda a hatótávot is csupán 200 kilométer környékére hitelesíti, ami szintén elveheti sokak kedvét a vásárlástól. Bár a gyorstöltés 80 százalékos hatótávot ígér 30 perc alatt, önmagában ez is kevés ahhoz, hogy népautóvá váljon a Honda E. Ezt a prémium státust bizonyítja a limitált piac is – Japán Franciaország, az Egyesült Királyság, Németország és az északi államok lesznek a kiválasztottak sorában.

 

Honda EV concept 

 

A jövő most kezdődik el?

 

Mi az, ami miatt mégis bizakodhatnak a szigetországi gyár vezetői? Az, hogy a mérnökök igencsak kitettek magukért, amikor a Honda E belsőjét megtervezték. A visszapillantó tükör a múlté – nagy felbontású kamerák és kijelzők hivatottak helyettesíteni a kilátást, oldalt és középen is. A műszerfal minden egyes részeletét is a digitalizáció jegyében alakították ki. Valójában nem csupán arról van szó, hogy a középkonzol helyét érintőképernyő vette át, hanem az olyan apró figyelmességek is újítást jelentenek, mint például a segédvezető funkció. Az anyósülésen utazó személy néhány mozdulattal kiválasztja a navigációból az úti célt, majd egy mozdulattal „átlegyezi” azt a vezető elé. Az autó kilincse is a karosszériába süllyesztve várja majd, hogy valaki egy kézmozdulatot tegyen felé, amikor is azonnal kiemelkedik a helyéről. Annyi bizonyos, hogy a jövő év eleji megjelenésig még sok minden változhat, hiszen amíg valami nem kerül forgalomba, azon bármikor, bármit változtathatnak. A Honda vagy az autógyártás jövőjét mutatta be, vagy egy füstbe ment tervet tett le az asztalra. Hamarosan kiderül majd, melyik irányba alakul a gyár jövője.