AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Hogyan működnek az autók kipufogói?

Sokak számára az autó csak annyit jelent, mint egy gépezet, amely eljuttatja az embert valahonnan valahova. A legtöbb ember nem érti a működését, és nem tudja feltérképezni a részeit külön-külön. Persze, ez egyáltalán nem elítélendő, viszont nagyon hasznos lehet tudni, hogy a jármű, amellyel utazunk, hogy is néz ki belülről, melyek azok a részek, amelyekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni. A kipufogó egy olyan rész, amely ebbe a kategóriába tartozik.

A kipufogó egy egészen komplex rendszer

Ha az ember a kipufogót emlegeti, azoknak, akik nem értenek annyira a kocsikhoz, csak az a cső jut eszükbe, amely kiáll az autókból (persze nem minden modellnél). Azonban ennél sokkal többről van szó. A kipufogó ugyanis nem csak egy sima cső, hanem egy egészen komplex rendszer, amelyet érdemes megismerni, mert hasznos lehet, ha valamilyen azzal kapcsolatos meghibásodást észlelünk az autón. Az egész rendszer feladata, hogy továbbítsa a hajtóműből jövő égési terméket a szabad levegőre, füst formájában. Ebben természetesen magának a kipufogó csőnek van nagy szerepe, de ezen kívül fontos szerepet játszik a katalizátor, a kipufogó dobok és a hangtompító berendezés. Ez utóbbi nagyon eltérő lehet a különféle autóknál, márkától és – főleg – gyártási évtől függően. Van, aki azt szereti, ha teljesen el van nyomva a kipufogó dob hangja, viszont van, aki azt részesíti előnyben, ha minél hangosabb ez az elem. Akármelyik fajtát is választjuk, a lényeg ugyanaz marad: rendszeresen, megfelelően kell ellenőriztetni és javíttatni a különböző részeket, amennyiben szükséges.

A kipufogó rendszer működése

A kipufogórendszer tuningolása

A kipufogórendszer az autónak egy olyan része, amely nem hibásodik meg olyan gyakran, ezért a szervizelést sokszor csak a tuningolás jelenti. Ez legtöbbször azzal jár, hogy megerősítik a kipufogó dobok hangját, hogy az mélyebben és erőteljesebben szóljon. Ezt általában úgy érik el, hogy úgynevezett sportkipufogót szerelnek a hagyományos helyére. Ennek szerepe, hogy megsokszorozza a hang erősségét és mélységet adjon neki. Gyakori azonban az a jelenség is, amikor az autótulajdonos inkább szeretné, ha egyáltalán nem hallatszana a hangja. Ennek elérése érdekében olyan eszközzel egészíti ki a rendszert, amely megakadályozza, hogy kijöhessenek ezek a hangok. Akárhogyan is dönt az ember, mindkettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai. A sportosabb, városi autókhoz inkább a „zajos fajta” illik, a másikhoz pedig a csendes fajta.