AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Suzuki Hayabusa – Európából nézve csak álom

Mindenki, aki valamennyire is jártas a motorkerékpárok világában, nagy valószínűséggel tudja, milyen ikonikus helyet töltött be a sokak által csak hipermotornak titulált Hayabusa. Sajnálatos módon a modell 20. évfordulója alkalmából érkező 2019-es változattal nem találkozhatunk majd az itthoni utakon – a Hayabusa tiltólistás lett Európában. 

Kiutasítva 19 évesen

 

Noha számtalan olyan okot fel lehetne sorolni, ami miatt a Suzuki legdögösebb modelljét kitiltották az európai piacról, az indok nem a biztonsági előírásokban és abban keresendő, hogy a Hayabusa a maga közel 200 lóerős motorjával két keréken guruló szörnyeteg. Az ok ennél sokkal prózaibb: idén januártól azért nem forgalmazható a motor, mert nem felel meg az Euro 4-es szabványoknak. A türelmi idő december végén járt le, és mivel a Hayabusa éltető ereje leginkább a motorjának köszönhető, a japán cég a kivonulás mellett döntött, mintsem, hogy kompromisszumokat kössön. A modell értékesítése ezek után az amerikai kontinensre és a viszonylagosan új piacnak számító Indiára koncentrálódik majd. Az, hogy mennyire viseli meg a céget ez a hatalmas váltás, egyelőre még csak a jövő zenéje. Mindenesetre a Suzuki alkatrészek gyártója nemcsak a felkészült mérnökeiről, hanem a pontos gazdasági szakembereiről is híres. Minden valószínűség szerint pontosan megvizsgáltak minden eshetőséget, és csak azután döntöttek a kivonulás mellett.

 

Suzuki Hayabusa rózsaszín motor

 

Boldog 20. születésnapot Hayabusa!

 

Pedig a 2019-es Hayabusa kerek évfordulóhoz érkezik, hiszen az eredeti változatot 20 évvel ezelőtt mutatta be a Suzuki. Kétféle színkombinációban érkezik, szürke-vörös felfestéssel, valamit fekete-szürke árnyalatban. Ami a belső kialakítást illeti, a japán gyártót semmiképp sem lehet kapkodással vádolni, a motort tekintve szinte semmit nem változtattak a szerintük eddig is tökéletes erőforráson. Az eddigiekhez megszokott módon most is elektronikusan kell szabályozni a végsebességet – 186 mérföld óránként, ez pedig tavalyi értékekkel számolva 300 kilométeres óránkénti sebességet jelent. A 265 kilogrammos kasztnihoz 1320 köbcentis motor társul. Pár helyen ugyan változtattak a váz kialakításán, ezek ugyanakkor semmiképp sem befolyásolják a már mindenki által jól ismert formát, csupán az aerodinamikát csiszolták még tökéletesebbre. Jó hír ugyanakkor az itthoni rajongótábornak, hogy iparági pletykák szerint a Suzuki már dolgozik egy olyan új, teljesen átdolgozott motor koncepcióján, amely nem csupán megfelel az Euro 4 igencsak szigorú követelményrendszerének, hanem jóval a 200 lóerős határ fölé repítheti majd a jövőbeli modellt. A kérdés csupán az, hogy mit reagál a gyártó akkor, ha az Európai Bizottság terve az óránként 130 kilométeres sebességről valósággá válik.