AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Hasít a Suzuki a világpiacon

Egyre többen vásárolnak Suzukit világszerte: 68 százalékkal emelkedett a japán autógyár negyedéves működési nyeresége Európában, Japánban és Indiában. A motorok iránt is bővült a kereslet, az eladások összességében 14,2 százalékkal nőttek.

 

Hatvannyolc százalékos emelkedés

 

Jelentősen, 68 százalékkal emelkedett a Suzuki negyedéves működési nyeresége eladásainak növekedése miatt Európában és Japánban, továbbá a legnagyobb autó- és motorkerékpár-piacának számító Indiában is. A negyedik legnagyobb japán autógyár közölte, hogy üzleti évének december végével záródott harmadik negyedében a működési eredménye 86,9 milliárd jenre, átszámítva 196 milliárd forintra emelkedett az egy évvel korábbi 51,85 milliárd jenhez képest. A Thomson Reuters kanadai multinacionális média- és információs cég által megkérdezett elemzők gyengébb negyedéves adatra, csupán 77,49 milliárd jenre számítottak. A vártnál jobb eredmény részben annak köszönhető, hogy a cég globális autóeladásai 9,3 százalékkal nőttek a december végéig tartó három hónapban. 

A Suzuki Vitara népszerüsége

A motorok iránt is bővült a kereslet

 

A Suzuki motorok iránt is bővült a kereslet, az eladások összességében 14,2 százalékkal nőttek. Különösen Indiában, Kínában és más ázsiai országokban emelkedett a Suzuki motorok eladása. A Suzuki 300 milliárd jen működési eredményt ért el a március végéig tartó pénzügyi évre, ami 33,3 százalékos növekedést jelent éves szinten. Magyarországon 2017-ben 15 ezer 161 új autót értékesített a cég, ezzel a piac 13,04 százalékát szerezték meg. A japán márka modelljei közül a Vitara volt a legnépszerűbb 22 százalék feletti részesedéssel, 8786 vásárló választotta a SUV típusú, magyar fordításban sportcélú haszonjárművet. Az SX4 S-Cross modellből 3407 darab kelt el. A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében tavaly áprilisban gyártotta le a hárommilliomodik autót.