AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Fiat 500-as 20 millióért

Az autók világában megszokott, hogy egy normális, közúti járműből versenyautót fejlesztenek ki, de az is megesik – és mostanában egyre gyakrabban - hogy egy versenyautó köszön vissza az utakon.

Fiat 500-as és egy versenyautó keresztezése

Az Abarth még 2008-ban jelent meg a versenyautók világában az 500 Assetto Corse elnevezésű modelljével, amely a világ valamennyi kontinensén helyet vívott ki magának a versenyautók között és jobbnál jobb eredményeket produkált a saját kategóriájában. A kis járgány a folyamatos fejlesztés nyomán a 695 Assetto Corse név alatt éveken át aratta a babérokat a versenyeken. Ezt követően merült fel az ötlet, hogy a versenyautó érzést egy Fiat 500-assal keresztezve kivigyék a közutakra és így jött létre a 695 Biposto, amely valóban kielégíti azok igényeit, akik a versenyek légkörét és érzését szeretnék a város szélén, az autópályán átélni. Azzal a hátránnyal, hogy a kisautó legegyszerűbb változata is 40 ezer (12 millió forint) euróba, míg a mindennel felszerelt 70 ezer euróba kerül (több mint 20 millió forint).

20 millióba kerülhet a Fiat 500-as

A Toyota a Yarist ojtotta be a versenyvírussal

Majd 20 év kihagyás után tért vissza a versenyautó sportba a Toyota 2017-ben. Az erre a célra kifejlesztett modelljükkel egy időben dobták piacra annak utcai változatát a Yaris GRMN, ami a versenypályákra kifejlesztett járgány „civil” változata volt, egy 1,8 literes motorral és 210 lóerővel. A gyártók – így a Fiat, a Toyota, de a Porsche is – az autósport számára megvalósuló fejlesztések és a közúti forgalomra szánt verseny-közeli élményt nyújtó modellek szinergiáit használják fel, amivel egyrészt meggyorsítják és gazdaságosabbá teszik a két fejlesztési irányt, másrészt pedig sokkal eladhatóbbá az „amatőrök” számára a versenyzés érzését tápláló modelleket.