AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Felfüggesztési és kormányzási rendszerek

Legtöbbször az autó motorja kapja meg a legnagyobb figyelmet, de ez mellett a felfüggesztésnek és a kormányműnek is, fontos szerepe van, ha azt szeretnénk, hogy az autónk megfelelően működjön, valamint biztonságosan és kényelmesen el tudjunk érni a célállomásunkra.

Felfüggesztési és kormánymű rendszerek fontossága és meghibásodásának jelei

A felfüggesztési rendszer arra szolgál, hogy az út egyenetlensége miatt létrejövő ütéseket stabilizálja, és ezáltal a vezető és az utasok is, kényelmesen utazhassanak, ne érezzenek rázkódást. Ezalatt a kormánymű rendszer biztosítja a gyors reagálást, a kormánykerék és a tengely megfelelő forgatásával jár el. Minden autónak több különböző rugója van, melyek összenyomódásával a kényelmes utazást eredményezik, amikor átszaladunk egy kátyún. Ezeknek a rugóknak a szerepe az, hogy elnyeljék a mozgás közben létrejött ütést, mindig tartsák a járművet, függetlenül attól, hogy egyenes, vagy kanyargós úton haladunk-e. A legtöbb autóalkatrészhez hasonlóan a felfüggesztési és a kormányzási rendszerek idővel elhasználódhatnak. A felfüggesztési rendszer kopását, jelezi az autó. Ezt úgy tudjuk megállapítani, ha megnézzük az autó hátuljának alját, és ha a felfüggesztés, több mint kétszer visszafordul, anélkül hogy bármilyen nyomást alkalmaznánk, akkor a lengéscsillapítók és a támasztók cseréjére van szükség. Ezek mellett, a kopást jelezheti még az egyeletlen, vagy túlzott futófelület kopása, az autó egyik oldalán lévő gumiabroncson. A másik jelet az autó vezetése közben lehet észrevenni. Ha elfordítjuk a kereket, érezhetjük, hogy az autó, az egyik oldalra sodródik, miközben a másik irányba fordul. Ez azért jön létre, mivel a felfüggesztési rendszer nem működik megfelelően, hogy a súlyt a középpontban tartsa.

Autó felfüggesztés, kormányzás

Hogyan működik a kormányrendszer?

Sok vezető azt gondolja, hogy a kormánykerék közvetlen, a kerekekkel van összekötve. Ha balra fordítjuk a kormánykereket, akkor az autó kerekei, vagyis az autó balra fog kanyarodni. Ez ettől egy kicsit bonyolultabb. A kormányberendezések többsége, a gyártótól és típustól függően is, hasonlóan épülnek fel. A kormánykerék kapcsolódik az autó kerekeihez, mely a vonórudakhoz van csatlakoztatva, ez pedig az összekötő rudakkal van összekötve, úgy hogy a kormánykerékhez illeszkednek, amelyek valójában a kerekeket egyik oldalról a másikra fordítják. Manapság már a legtöbb gépkocsi rendelkezik szervokormánnyal, ami szivattyúzza a folyadékot a rendszerbe, ami segíti az esztergálás folyamatát, és így a vezetőnek minimális erőfeszítésre van szüksége, a kerekek elforgatására.