AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Fékbetét elhasználódás fékhatás romlás, azbesztmentes fékbetétek

Egy fékbetét kifejlesztésében az autógyárak számára az autó tulajdonságai és a fékrendszer jellege a mérvadók. A JURID know-how lehetővé tette a személygépkocsik számára a jó minőségű azbesztmentes fékbetétek előállítását.

Azbesztmentes fékbetétek

Alkatrészek Tudástára Fékbetét

Az azbeszttartalmú termékek pótlása azbesztmentes termékekkel megfelel az egészségpolitikai célkitűzésnek és az érvényes törvényi rendelkezéseknek. A személygépkocsiknál a fékhatás egy anyagnak (fékbetét) egy másik anyaggal (féktárcsa) való súrlódása által keletkezik. A dörzsbetét a biztonság szempontjából alapjelentőségű.

  Szerepe Előnye

Csekély zajképzés

Elnyeli a rázkódást

Megakadályozza vagy csökkenti a fékbetét sípolását.

Rugók

A betétet pozicionálják a féknyergen

Megakadályozza a betét csörgését a féknyergen.

A kopásjelző

A kontroll lámpa világít, ha a betét mérete 2 mm-re csökken

A betétet ki kell cserélni, mielőtt a féktárcsa károsodna.

 

Fékbetét elhasználódás

A betétek elhasználódása nem léphet túl egy bizonyos határt. A hordólap semmiképpen sem érintkezhet a féktárcsával, hiszen ez a tárcsa sérüléséhez vezetne.

A betéteket ki kell cserélni, ha vastagságuk a hordólap nélkül mérve eléri a 2 mm-t.

 

Keresse meg autójához megfelelő fékbetéteket és rendelje meg országosan legkedvezőbb áron:

FADING - A fékhatás elmaradása

Fading alatt súrlódási együttható drasztikus csökkenését kell érteni, amit a fékbetét felmelegedése okoz. A fékpedál működtetésekor a fékhatás nincs összefüggésben a láb által kifejtett nyomással. A súrlódási együtthatónak függetlennek kell lennie a hőmérséklettől.

Javaslat - Fékbetét csere

Az új betétek cseréjekor mindenképpen ki kell cserélni az összes tartozékot, amit a JURID csomagolás tartalmaz. (tengely, stift, rugó, csavar). Ajánlatos az új fékbetéteket 200 km-en át bejáratni.

Diagnózis Javítás

Elváltozás a betét és a tárcsa felszínén. A tárcsa kinézete lakkszerű és kék

A betét és a tárcsa cseréje

Hibaként jelentkezik bizonyos betétek repedése. Ezen egy kis rést kell érteni, ami a betétben párhuzamosan fut a hordozólappal.

A repedés a betét töréséhez vezet. Ki kell cserélni a betétet.

A betét a tárcsa felső pereme fölé nyúlik, és ott dudort képez.

A tárcsa és a betét cseréje. Nem szabad a betétet lecsiszolva a tárcsához szabályozni.

A rossz minőségű betéteknél a betét leválik a hordozólapról. Ez a leválás elősegíti a fém hordozólapka oxidációját, ami a betét teljes leválásához vezethet.

A betét cseréje.

A fékbetéten lévő bevágás a betét rossz magassági helyzetére utal. Ezt okozhatja hibás szerelés, vagy a betét hibás felvitele a hordozólapkára.

A betét cseréje. A szerelésnél arra kell vigyázni, hogy a betét ne magasodjon a tárcsa fölé.

A tárcsa két oldalán lévő betétek nagymértékű vállasodása a fékhatás teljes megszűnéséhez vezet.

Ez a probléma a betét nem megfelelő geometriájára vezethető vissza. A megfelelő betéteket kell beépíteni.

A súrlódási tényező- miért és mennyire fontos?

A fék teljesítményét elsősorban a súrlódási tényező határozza meg, ami a féktárcsa vagy fékdob és a fékbetét páros súrlódásából ered. A tervező művészete abban áll, hogy a fék és a megfelelő dörzsbetét felhasználásával az első és a hátsó tengelyek fékteljesítményét úgy egyenlítse ki, hogy a viszonyuk megfeleljen a járműre jellemző dinamikus tengelyterhelésnek. Azt, hogy egy fék súrlódási tényezője nem csak a súrlódó anyagok anyagi összetételétől függ, hanem a hőmérséklettől, a felületi nyomástól, a csúszás sebességétől és más befolyásoló tényezőktől, azt itt csak mellékesen jegyezzük meg. Annak van döntő jelentősége, hogy a súrlódási tényező minden körülmények között lehetőség szerint állandó maradjon.


μ = R/N NYOMÓERŐ/FELÜLET

Gyakorlati jelentősége:

Mindenképpen abból kell kiindulni, hogy az új gépjárművek fékezési magatartása megfeleljen az említett követelményeknek. Egy későbbi fékbetétcsere esetén a tengelyre egy olyan anyagot helyezünk, ami a súrlódási párban eltérő súrlódási tényezővel bír, és ezáltal megváltozik a gépkocsi fékerő elosztása.

Ha például az első tengelyen kisebb a súrlódási tényező, akkor csökken az első tengely szerepe a fékezésben. A hátsó kerekek pedig hajlamosak a blokkolásra.

 

Fordított esetben az első tengely van túlfékezve, ha ott egy nagyobb súrlódási értékű betétet használnak fel.

A maximális fékerő akkor van túllépve, ha megengedett össztömegnél és a fékberendezés teljes üzemi nyomásánál keletkező fékerőt a normál profilú gumiabroncsok nem képesek száraz és sima aszfalton leadni. Ha ezt a pontot túllépve blokkolna a kerekek (ABS nélkül) akkor a jármű irányíthatatlanná válik, kicsúszik. Ezért minden felelősségteljesen gondolkodó szakembernek a fékbetét kiválasztásakor figyelembe kell venni az autógyártó vagy a fékbetét gyártójának előírásait és javaslatait, akik nevükkel a biztonságot szavatolják.

 

Nézzen szét a webáruházban, itt akciós árakon találja a legjobb márkákat. Zimmermann, Lpr, Ate, Brembo, Textar.

Keresse meg autójához megfelelő fékbetéteket és rendelje meg országosan legkedvezőbb áron:

Fékbetét

Fékbetétről kicsit bővebben azért, hogy megértsük, miért nem mindegy milyen állapotú fékkel indulunk útnak. Ezeknek az alkatrészeknek a fontosságát nem lehet eléggé kihangsúlyozni, s azt, hogy mennyire nem szabad elbagatellizálni a fékezéskor észlelt hibákat, és a gyári előírt minimum értékeket. Féknyom Mivel a fékek a járművek mozgásának a lassítására, megállítására és esetenként álló helyzetben való rögzítésére szolgáló szerkezetek, s ezekre a funkciókra minden járművet vezető személynek szüksége van, ezért a fékezés mechanizmusát létrehozó alkatrészek minősége, állapota igen fontos az utakon. A fék a mozgó részek kinetikus energiáját általában súrlódás közvetítésével hővé alakítja, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékalkatrészek az autóalkatrészek közül az egyik legnagyobb igénybevételnek kitett elemei. Ezért is nagyon fontos a fékrendszer rendszeres ellenőrzése, hogy pontos képet kaphassunk a fékek állapotáról.

A fék főbb alkatrészei közé kell sorolnunk fékbetét is.

A fékbetétek egy fék szerkezeti egységének tekintendők. A fékbetétek a fékteljesítmény számításában, mint súrlódási tényező szerepelnek, feladatuk a gépjármű súrlódással történő lassítása, megállítása. A fékbetét a kormányműhöz és a gumiabroncsokhoz hasonlóan kiemelten biztonságtechnikai alkatrész, ezért a fékbetétek azon engedélyköteles alkatrészek körébe tartoznak, amelyek befolyásolják a jármű forgalmi engedélyének érvényességét. A fékbetét dörzsfelületből, fém hátlapból és rögzítő elemből áll. A fékbetét felépítése a gyakorlatban előforduló eltérő igénybevételek miatt, az egyes járműosztályok fékberendezései azonos működési szempontok mellett is különböző méretűek, anyagúak és emellett eltérő kopásállósággal rendelkeznek.

A dörzsbetétek anyaga, elkészítése minden gyártónál eltérő.

Azonban általánosságban megfogalmazható, hogy a fékbetétek dörzsanyaga összeállítható kötőanyagok (pl. gyanta), töltőanyagok (pl. vasoxid), kenőanyagok (pl. grafit) és fémek (pl.acélszövet) ötvözetéből. A dörzsanyagot keveréssel, préseléssel és hőkezeléssel (sütés) állítják elő. Anyagukat tekintve ismerünk fél-fémes, acélmentes, NAO (non-azbeszt), kerámia és szinter-eljárással készült dörzsanyagokat. Fékezéskor, a súrlódás során nagy mennyiségű hő termelődik, különösen nagy sebességről történő megállásnál vagy hosszú lejtmeneteknél, ezért minden fékbetét anyagával szemben fontos alapkövetelmény, hogy magas termikus igénybevételnél se keletkezzenek szilárdsági problémák és ne csökkenjen a fékező erő. A törvényi és biztonságtechnikai előírások megkövetelik a fékberendezés gondos karbantartását, és ápolását. A kopó fékalkatrészeket, így a fékbetéteket is a gyártók csereperiódus előírásait betartva adott időközönként kötelezően cserélni kell. Kopástól, igénybevételtől függően egyes esetekben ennél rövidebb időközönként is.

 

A szakszerű fékvizsgálathoz és javításhoz szakemberre van szükség?

Bosch Car Autószervíz Szeged!

Tekintse meg szolgáltatásainkat!

 

Alkatrészek akár 45% kedvezménnyel - Kovács Autóalkatrész Webáruház

IRÁNY A BOLT!