AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Éles verseny a sofőr nélküli autók fejlesztői között

Szinte minden hónapban érkezik hír, hogy újabb és újabb cégek szállnak be az autonóm autók fejlesztési versenyébe. A legfrissebb szerint az Apple is engedélyt kapott Kaliforniában ilyen jármű tesztelésére és a Bloomberg már le is filmezte az Apple autonóm Lexusát.

Mindenki autonóm autót akar gyártani

A technológiai óriások egymás sarkát tapossák, hogy időben ott lehessenek az autonóm, vagyis a sofőr nélküli autók gyártásának startjánál. Ezúttal az Apple jelent meg a versenyzők között és április közepén megkapta a licencet saját autonómja, az „Apple Car” üzemszerű kipróbálására. A szenzorokkal megspékelt Lexus RX450h azóta furikázik a Szilícium-völgyben. A kocsit elsőként videón rögzítő Bloomberg hírügynökség szerint az Apple egy normál felszereltségű Lexus-szal kísérletezik, amit „a polcról” vásároltak. A Projekt Titán elnevezésű fejlesztés nem az autóra, hanem a benne lévő technikára, szoftverekre koncentrál. A cég tavaly ősszel még saját autó kifejlesztésében gondolkodott, de aztán ezt a jégre tették és helyette a nagy gyártókkal kezdtek együttműködési tárgyalásokba. Olyanokkal mint például a VW és a BMW. Arról, hogy milyen eredménnyel, a felek mélyen hallgatnak.

Apple autonóm autók

Csak Kaliforniában 30 cég próbálkozik

A verseny óriása és az Apple erősen lemaradt. A Google már 2009-ben megkezdte az autonóm autó fejlesztését. Az iPhont gyártó Apple nagy valószínűséggel Kína irányába is puhatolódzik. A nálunk is ismert Uber kínai konkurense a Didi Chuxingnek esetleges beszállásáról terjednek hírek az autonóm autófejlesztésbe. A tény az, hogy az Apple kereken egymilliárd dollárral szált be a Didi Chuxing cégbe egyelőre a hagyományos szolgáltatás fejlesztése céljából. Maga az Uber is a startvonalhoz állt és mindjárt kemény összetűzésbe keveredett a Google-lel, amelynek leányvállalata a Waymo azzal vádolja az Ubert, hogy ellopta a lézer-radar technológiai fejlesztését. Az tény, hogy az Uber autonóm autó fejlesztési részlegét Anthony Lewandowski vezeti, aki – állítólag – midőn a Google-t elhagyta 2015-ben értékes dokumentumokat vitt magával. Az látszik valószínűnek, hogy a jelenleg ismert autógyártók és a technológiai óriások együttműködése lesz a befutó. Csak azt nem tudni, hogy az autógyártók vesznek-e technikát a technológiai cégektől, vagy a technológiai óriások vásárolnak autókat az autógyártóktól.