AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Egyre több európai városból tiltják ki a dízelautókat

Az öreg dízelautók kitiltásáról döntött Bolzano és Hamburg is. Az olasz és a német város sem az egész település területéről, csak a legkritikusabb részekből utasította ki az ilyen típusú járműveket. 

 

Belehúznak az olaszok

 

2019 elejétől kitilthatja a régebbi dízelautókat az olasz Dél-Tirol önálló megye székhelye, Bolzano. Renzo Caramaschi polgármester elárulta, várhatóan 2019. január elsejétől Euro-3 és az az alatti emissziós osztályba tartozó alkatrészekkel felszerelt dízelautók nem közlekedhetnének a településen. Az új javaslat a légszennyezettség csökkentése mellett a forgalom mérséklését is elősegíti. Ez a városban regisztrált autók 17 %-át illeti. A polgármester azt azonban nem árulta el, hogy a tilalmat a város egészére, vagy néhány meghatározott területre applikálnák-e. Hasonló lépésről határozott a németországi Hamburg városa is. Ők a levegő magas szennyezettsége miatt vezették be az Euro 6-osnál régebbi dízelüzemű járművek használatára a tilalmat.

 

Hamburg

 

Hamburgban már megcsinálták

 

Az Altona nevű városrészben május 31-től két útszakaszon, nagyjából 2,2 kilométeres távon vezettek be tilalmat. Emellett az egyik legnagyobb forgalmú útvonal, a Max Brauer Allee 580 méteres részéről száműzték azokat a kocsikat, melyek dízelmotorja az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolásúak, egy másik forgalmas utcáról, mégpedig a Stresemannstrasse egy 1,6 kilométeres részéről pedig szintén az Euro 6-osnál kisebb besorolású motorral működő, plusz 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat tiltották ki. Nagy figyelmet fordítanak a figyelemfelhívásra: több, mint 100 közlekedési táblát helyeztek el a korlátozás és elkerülő utak jelölésére. Ez volt az első németországi korlátozás a dízelüzemű járműveket illetően a közigazgatási bíróság egy téli határozatát követően, melyben úgy döntöttek, ki lehet tiltani az ilyen járműveket a légszennyezett településekről. A határozat több millió német dízeltulajt érinthet, ráadásul a korlátozás miatt járműveik értéke is csökkenhet. A dízelmotor-gyártók sem ússzák meg a dolgot; az alkatrészek átdolgozása milliárdeurós nagyságrendű költségeket róhat rájuk. Az Európai Bizottság nyár elején be is perelte Németországot, főként az említett alkatrészek használatának következtében légkörbe kerülő NO2 egészségügyi határértéken felüli kibocsátása okán.