AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Drágállja az akkumulátort a Toyota

Túl drága az akkumulátor, ezért ragaszkodik benzinmotorhoz és a hibridhez a Toyota. Eközben a gyártó folyamatosan kutatja az elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtású járművekben alkalmazható technológiákat.

 

Felpörög a Toyota

 

Az akkumulátorok viszonylag magas ára és a korlátozott hatótáv miatt vontatott ütemben halad az elektromos járművek elterjedése, ezért az elkövetkező években még a hibrid és a plug-in hibrid autók uralják majd az alternatív hajtású járművek piacát. A Toyota ezért a benzinmotorok és a két évtizeddel ezelőtt általa bevezetett hibrid technológia továbbfejlesztésére összpontosít, de nem hanyagolja el az akkumulátoros elektromos autók fejlesztését sem. A Toyota termékfejlesztési főmérnöke szerint a valamilyen formában benzinmotorral rendelkező járművek 2030-ban még mintegy kilencven százalékát adják majd az újonnan forgalomba helyezett járműveknek. A károsanyag-kibocsátást a benzinmotorokat és hibrid rendszereket alkalmazó üzemanyag-takarékos hajtásláncokkal lehet majd leghatékonyabb módon csökkenteni.

a Toyota hibrid megoldásai

Hogy született meg a Toyota?

 

A Toyota, bár le van maradva versenytársai, a Nissan, a General Motors és a BMW mögött a tömeggyártásra érett elektromos autók fejlesztésében, az utóbbi években ezen a téren is nagy lépéseket tett előre és tavaly bejelentette modellkínálatának tíz teljesen elektromos autóval való kibővítését a 2020-as évek első felére. Az autóipari szakértők többsége viszont gyorsabb ütemre számít az elektromos mobilitás térnyerésében, mint a Toyota. Nagyjából az a konszenzus alakult ki szakmai körökben, hogy az akkumulátorok árcsökkenésével párhuzamosan 2025-re már árparitás alakulhat ki a robbanómotoros és az elektromos autók között. A Toyota alkatrészgyártása a szövőgépek világsikerén alapult, mert a cég az általa kifejlesztett szövőgép licencének eladásából szerzett pénzt fordította egy autógyár megalapítására.  Ma a Toyota évi több mint 10 millió autójával és az ehhez társuló hatalmas Toyota alkatrész választékával a General Motors és a Volkswagen előtt a világ legnagyobb autógyártója, mégpedig lassan egy évtizede.