AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Dolgok, amiket nem szabadna halogatni

Mivel manapság egyre több és több autó jár az utakon, különösen fontos, hogy lépést tartson saját autójával tehát érdemes rendszeresen karbantartani azt. Egy adott ponton az olyan alkatrészek, mint a légkondicionáló kompresszor, vagy éppen az üzemanyag befecskendező elromlanak, de van néhány dolog, amit minden vezetőnek észben kell tartania, és rendszeresen ellenőriznie kell ahhoz, hogy elkerülhesse a váratlan baleseteket, és az alkatrészek váratlan tönkremenetelét.

 

A legfontosabb alkatrész, ami rendszeres karbantartásra szorul

 

A legfontosabb alkatrész, ami folyamatosan ellenőrzésre és karbantartásra szorul az a fék, hiszen főként ettől függ a biztonságunk. A fékek leállását könnyen el lehet kerülni a fékfolyadék rendszeres ellenőrzésével és a 30.000 kilométeres cserével. A folyadékon kívül a betétek állapotát is érdemes figyelni, és a használatuktól függően cserélni. Lehet, hogy az autó mindig biztonságosan megáll, de attól még a fékek is szorulhatnak néha segítségre. A másik alkatrész, amitől szintén a biztonságunk függ, és amit szintén érdemes ellenőrizni az a kerék és az abroncs. Nagyon könnyű a kerekeket elhanyagolni, még akkor is, ha már teljesen kopott a futófelületük, mert nem szeretünk egy teljesen új szettre költeni. Ez viszont rendkívül veszélyes lehet, ezért ne hagyja, hogy önnek vagy utasaink bántódása essen, cserélje idejében kerekeket!

Az autó ellenőrzése

Amiről szintén nem szabad megfeledkezni

 

A hűtőfolyadékról sem érdemes soha megfeledkezni, bár ez egy kívülről nem látható része az autónak, azért mindig érdemes rápillantani. A hűtőfolyadékot nagyjából kétévente, vagy 30.000 kilométerenként kell cserélni. A motorszíjat általában háromévente vagy 30.000 kilométer után szokták cserélni, de még a 80.000 kilométert is kibírják ezek az alkatrészek. Ami a gyújtógyertyákat illeti, azokat 30.000- 100.000 kilométerenként cserélik, míg a sebességváltó folyadékot, illetve a szűrőt kétévente szokták, vagy 30.000 kilométerenként. A levegőszűrőt minden évben cserélni kell, vagy ahányszor amennyiszer erre szükség van, az akkumulátort pedig 48-60 havonta, de az is előfordulhat, hogy ennél sajnos többször is kell. A szervokormány folyadék cseréjére akkor van szükség, amikor ön jónak látja, de minden olajcserével el lehet intézni ezt is. Végül pedig az üzemanyag szűrőt nagyjából kétévente, vagy 30.000 kilométerenként kell cserélni.