AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Dízelesek a pácban

Valódi statisztikai adatokkal igazolták, amit sok autótulajdonos eddig is tudott. Azaz, hogy fogyasztásra vonatkozó hivatalos adatok a legtöbb jármű esetében egész egyszerűen nem igazak. A dízelek állnak a legrosszabbul, de a benzinesek sincsenek jó helyzetben.

 

Akár 55 százalék

 

A Carly nevű cég 1 millió gépjárművet érintő vizsgálat szerint hatalmas a különbség a hivatalos és tényleges fogyasztási adatok között, ráadásul az elmúlt másfél évtized során egyre rosszabbá vált a helyzet. Az autóipari informatikai vállalkozás elemzése szerint akár több mint negyedmillió forintot is bukhat évente az autós, ha a gyártók ígéreteire hallgat. Az eltérések a három legnépszerűbb európai méretosztályban, a városi autók, az alsó-középkategóriás modellek és a szabadidőjárművek körében a legmarkánsabbak. Előbbieknél átlagosan 55 százalék volt a többletfogyasztás mértéke, a másik két kategóriában 45 százalékkal voltak éhesebbek a dízelmodellek a katalógusértéknél. Ezek viszont már a fogyasztó megtévesztésére könnyen alkalmas adatok.

Az autó dízel motorja

Hibridek nyernek

 

A benzinmotoros kocsiknál valamivel jobb a helyzet, de a kisautóknál átlagolt plusz 35 százalék, illetve a kompakt és crossover kategóriákban megfigyelt plusz 40 százalék sem nevezhető megnyugtatónak. Érdekességképpen megfigyelhető, hogy egyetlen szegmensben, a fogyasztásra amúgy sem érzékeny, sportautóknál nem jegyeztek számottevő eltérést a két érték között. Megoldást jelenthet majd a problémára az új, Worldwide Harmonized Light Duty Test Procedure (WLTP) mérési szabvány bevezetése, ezzel a gyári értékek jobban tükrözik majd a valóságban várható fogyasztást. A hibridek ebben sokkal jobb mutatókat produkáltak: a tíz legtakarékosabb átlagosan mindössze 5,32 százalékkal fogyaszt többet a gyárak által ígértnél.