AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Defekttűrő gumiabroncs – igen, ilyen is van

Bár a defekttűrő, angolul a run flat gumiabroncs drágább a hagyományosnál, sok bosszúságot lehet vele megelőzni. A lényege, hogy a gumik levegőnyomás nélkül is képesek bizonyos távolságot bizonyos maximális sebességgel megtenni.

 

Mérsékelt tempóban, de biztonságosan

 

Évek óta létezik, még sincs benne a köztudatban a defekttűrő gumiabroncs, amire angolul a run flat kifejezés utal. Egy átlagos defektnél két lehetőségünk van: nekiállunk, és önállóan lecseréljük a kereket, vagy hívunk segítséget, legyen az egy mobil gumiszerviz vagy a sárga angyal. Mindkét megoldás sokáig tart, utóbbi még drága is lehet. Az ilyen helyzetekben ér aranyat a defekttűrő, azaz run flat abroncs. Hogy mi is ez? Az ilyen gumikon mérsékelt tempóban, maximum nyolcvan kilométeres óránkénti sebességgel, de biztonságosan mehetünk még akár hetven-nyolcvan kilométert is, ez pedig a legtöbb esetben elég arra, hogy hazaérjünk, vagy beguruljunk kedvenc gumisunk udvarára.

Az autó gumiabroncsa

Hogy működik?

 

A defekttűrő gumiabroncs működési elve kétféle lehet. Az elsőnél az abroncs megvastagított gumiréteggel és oldalfallal rendelkezik, így egy komolyabb nyomáscsökkenés hatására is képes megtartani az autó súlyát. Ezek az öntámogató abroncsok. A másiknál szintén megerősített gumikról beszélünk, de itt a belső részt egy fémgyűrűvel teszik masszívabbá, a funkciója pedig szintén az autó megtartása akkor, amikor „elszökik” a levegő. A nagyobb biztonságérzet tehát a defekttűrő abroncsok mellett szól, nem véletlen, hogy manapság egyre több, főleg prémium kategóriás kocsin gyári szerelésként találhatóak. Még akkor is megéri ezt választani, ha hozzátesszük, hogy az árban komoly eltérések lehetnek: a run flat abroncsok átlagosan harminc százalékkal drágábbak a hagyományosnál, emellett többletfogyasztással járnak. Persze az első olyan alkalommal visszajön ez az összeg, amikor nem kell az út mellett várni az autómentőre.